Inlägg från: Anonym (Kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (kvinna32) skrev 2013-03-09 12:54:34 följande:
    Avskyr att få meddelanden  på dejtingsajter som bara är ett "hej" och sen inget mer. Jaha, vad svara man då? Jag skriver "hej" tillbaka. Då kommer "vad gör du". Jag svarar kanske "tittar på tv". Då kommer "gött!".
    Alltså, jag blir knäpp! Vad hände med: "Hej! Jag såg på din profil att du är intresserad av... Hur ofta...berätta mer..."?

Det är väldigt ovanligt att man får svar när man skriver till tjejer. Först så är det väldigt få tjejer som har skrivit något vettigt i sin profil så där är liksom inget att ta på. När man försöker skriva något allmänt som alla kan svara på, till exempel var hamnar du när du går ut en lördagkväll, så bemöts det bara med tystnad i de flesta fall.

Jag vill inbilla mig att det är fullständig slump, tillfällighet, att man lyckas få till det på såna sidor. Lite som att man skulle råka tappa en apelsin på ICA och båda böjer sig ner efter den.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-03-09 17:34:39 följande:
    Jag gillar inte att få frågor om vart jag hamnar en lördagkväll, eller rättare sagt inte som en konversationsöppnare...det känns tillgjort och krystat. Den frågan får gärna komma upp lite längre fram. 

Är inte i bästa dejtingmode just nu. När jag loggar in får jag mest lust att skriva till killar jag inte är intresserad av och ge dem tips om hur de skulle kunna finslipa sina profiler. Så många fullständiga katastrofer!! 

Tack! Det var ett riktigt bra svar du gav.

Hur vill tjejer bli bemötta på de där sidorna egentligen? För min del är det ju inte att jag loggar in för att jag vill dejta. Jag vill bli sugen på att träffa människan, känna att där verkar ju vara wow-faktor i henne. Det borde ju gå att sluta sig till att längtan efter att vara två är lika stor hos alla som är inloggade där.
  • Anonym (Kille)
    Tm144e skrev 2015-01-04 13:56:41 följande:
    Jag har varit på Happypancake ett tag, och jag är besviken!
    Trodde "marknaden" var bättre för en man som är lugn, skötsam, snäll och så vidare. Ser väl ok ut utan att vara nån fotomodell!
    Jag tycker inte att jag skjuter över målet heller, utan kontaktar "normala" tjejer, men responsen är urusel.
    Om man ens får nåt svar, så är det oftast kalla handen direkt, på ett par bilder man har i presentationen!
    Några vänner har jag hittat, men det verkar stanna vid vänskap.
    Det verkar bara vara uppmärksamhet som söks?
    Många är nog inte där för annat! Klart, dyker dom på en 10-poängare så är dom på, men annars söker dom bara uppmärksamhet.
    Nu har jag lagt ner HP, och hoppas hitta min kvinna på annat sätt.

Undrar hur könsfördelningen är där? Tror på kraftigt överskott av män.
    Tre killar för varje tjej har jag fått det till. Det är lika illa på alla sidor.

Vad som förvånar mig är att tjejerna där misslyckas. De har hur många chanser som helst egentligen, men de klarar inte av det.

Såhär vill jag ha det till: Där är kvinnor som är något att ha. Sen är där kvinnor som inte är något att ha. Den första kategorin är med få undantag hårt gängade med någon som ser till att vårda förhållandet. Den andra kategorin, det vimlar av dem på dejtingsidor. Tjejer som inte klarar av att hantera ett förhållande utan är så superegoistiska att hälften kan räcka.
  • Anonym (Kille)
    Tm144e skrev 2015-01-04 18:00:32 följande:

Ok! det är därför kvinnorna kan vara så kräsna då, om överskottet på män är så stort!

Som sagt, jag har inriktat mig på tjejer som ser helt normala ut, inga fotomodeller utan helt "alldagliga" kvinnor!
    Då förstår jag att dom kan vara väldigt kräsna, inget fel i det, men dom kunde väl ge en annan chans att visa vad man går för, innan dom slänger en på sophögen!

Det är inte att vara kräsen. Det är att vara dum mot sig själv. De har ju världens chans att lyckas om de bara bjuder till lite, men allt ska spela efter tjejens pipa på de sidorna. Bara en sån sak som att föreslå en dejt. Säger hon att man kan ta en fika ihop kan du lägga ner just alla andra saker att göra än att just ta en fika. Föreslår hon att dricka en öl ihop ska man säga att just att dricka en öl tillsammans är den ultimata dejten man kan ha. Löjligt.

Sen är mitt intryck att majoriteten av de som är med där är det just för att driva på ända till man föreslår en dejt. Sen är man inte spännande längre. Dags att låta nästa kille bearbeta henne.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!