Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

    Ärliga nätdejtingstråden!

    Nu har jag läst hela tråden (nåja, nästan, jag skippade några höstmånader) och tänkte att det kunde väl vara kul att skriva en rad eller två i den här... Och jag beslöt mig för att kanske inte vara anonym, jag är ändå ganska anonym här

    Är på Happypancake, ganska roligt, men som många skriver, vad är det med folk, varför får man inga svar? Jag svarar ALLTID, även när jag inte är intresserad. Oftast behöver jag inte ens påpeka det, utan det rinner ut i sanden efter 1-2 mail, även om jag är hövlig och nyfiken. Så jag lovar, lyckas ni hitta mig, så svarar jag

    Nå, till nutcases och erfarenheter - jag tänker berätta om några av mina första date'er efter att jag precis separerat - Håll till godo, spänn säkerhetsbältet och beredd er på ett par goda gapskratt.

    Min första date nånsinn, det var från mötesplatsen där jag var betalande medlem - Hittat en söt "girl-next-door", bilden var hon kanske lite knubbig i kinderna, lufsig tröja - men söt. Vi hade pratat en del, och hennes svenska var inte alltid så bra, blev mycket roliga missförstånd. Vi avtalade date efter många långa kvällssamtal, ta en drink på en bar (egentligen inte min grej faktiskt, inte som date) och jag drog in till stan en fredag eftermiddag.

    Nå, jag jobbar inte som jurist eller i finansbranchen så jag hade prydliga jobbkläder men inte snoffsad så att säga (prydliga skor, märkesjeans, skjorta, kavaj (och inte från Dressman ), hyffsat nyklippt)- och vid träfftid blir jag lite nervös, inte någon date på plats, ringer och frågar, jodå, hon är på gång. Ut kliver ett bombnedslag av maxad östermalmssort ur en BMW tvärs över gatan . Samma tjej, men fixad till max, med längre hår och riggad för helkväll på stan.. Vi hejar och hon tittar på mig uppifrån och ner, och tillbaka.... dåliga vibbar direkt, jodå, hon säger att hon vet inte om det ens är någon idé att vi pratar...

    Så, krasch'n'burn på mindre än 30 sekunder blankt och dumpad utanför ett inneställe vid skyltfönstret ...

    Efter det var jag inte så blyg längre, tänkte att värre än så här blir det inte Men ALDRIG att jag går med på en kvällsträff med drink i baren igen - promenad och fika, kanske museum eller annan utställning, det är melodin

    Träff nummer två, vis av lärdommen, fika på Waynes. Det var då jag lärde mig att skriver tjejen att hon är frankofil (dvs besatt av frankrike) så lämna henne till grodätarna ! (Jodå, jag gillar frankrike, Paris är härligt och jag pratar lite franska till och med). Och dubbelkolla bilderna... Den söta försiktiga tjejen på bilden visade sig vara en 15 år äldre tant och fotot var före trafikolyckan ... Hon var dessutom besatt av att vilka som helst ömhetsbetygelser nog helst hörde hemma i garderoben, inte ens i sovrummet. Inte för att jag hade en tanke på att ge henne en kram eller kindpuss (vilket nog på franskt vis hade passat ) men ändå.... Vad är det med att visa för gamla bilder ? Det enda som händer är att man får lust att vända på fläcken, jag gillar INTE att bli lurad, och lurad är vad jag känner, det är inte ärligt. Ja, jag har träffat tjejer som inte var fotogena, det gör inte mig något, men jag vill inte bli överraskad!

    Träff 3 och fyra gick bättre, trevliga lunchdate'er på neutral mark (dvs inte i närheten av nåns jobb ) och efter dessa, ett hövligt mail efter ett par dagar där tjejen inte riktigt ville göra mig ledsen men ville säga att det inte blir någon mer date. Helt okej, vanliga kvinnor, förnuftiga, trevliga att prata med. Det uppskattas.

    Träff nummer 5 - well.... vi var tillsammans i 9 månader räknat från 4 timmar in på date'n Lektionen jag tog med mig ur den var att se till att både jag och tjejen är helt på det klara med hur vardagen skall fungera - Visst, det är ju skitromantiskt att drömma om att somna i famnen på varandra jämt - men ärligt, om bägge har barn och kanske på heltid och ex inblandade så flyttar är otänkbara - hur är det tänkt att fungera då ? Särbos någon ?

    Träff nummer 6 blev en sommarflört, jättehärligt, men det rann ut i sanden när jag testade vad som skulle hända om inte jag drev på att vi pratade med varandra... det var lixom ingen ömsesidighet i det hela, det var jag som drev det hela tiden - om jag inte SMS'ade, inte ringde på kvällen - då blev det bara tyst och då var jag väl inte så viktig då eller ?

    Så nu ? Nu, skall jag fira jul och sedan planera våren, det finns säkert någon söt charmig kvinna därute, som kanske ringer mig ibland eller skickar ett SMS på vägen till bussen, som vet hur det fungerar när man har barn och som uppskattar att jag hör av mig ibland också  

  • Angelven
    Tusse85 skrev 2012-12-16 18:22:26 följande:
    Haha skrattade gott!
    Vilken är er värsta dejt ni andra då? Vill skratta mer ;)

    Mina topp 3 är nog:
    1. Killen som var övertygad om att jag var den rätta efter första dejten (på den 3:e planerade han helgerna med "vi"). 9 månader har gått och han anser fortfarande detta.
    2. En kille som va sååå rolig och social online men socialt handikappad i verkligheten.
    3. Killen som åkte 20 mil för att träffa mig för att sen lyckas få in hur sexiga mina bröst är i varje mening.
    Nummer 1 där, hur i all sin dar kan han fortfarande tro det ? Det är igen något jag inte begriper, som man, att man inte förstår när en tjej inte är intresserad, det brukar vara hyffsat enkelt att förstå - och ärligt talat, såpass mycket integritet att jag inte går där jag inte är välkommen, det har jag

    Nummer 2 - det är jag det Skulle sjunga "Det var en gång en dagmask" på en kräftskiva och var för full för att klara det i ett tempo som alla andra kunde hänga med i eller åtminstone lära sig texten och rörelserna ... Den fungerar inte att sjunga långsamt Men ärligt - jag är ofta den där blyga killen som hänger i kanten av gruppen och försöker vara delaktig

    Nummer 3, vem vet, han kanske var alldeles betuttad i något (Även om jag tyckte så skulle jag aldrig säga det - om inte vi låg nakna i sängen förstås
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2012-12-16 18:54:03 följande:
    Nja, vi dejtande typ 3 veckor.. Jag var nere för ett misslyckat förhållande och rädd att vara ensam så att hitta någon som ville ha mig för den jag var va så skönt då... Men sen fick jag nog för att han kallade mig hora för ville ut med enbart tjejerna och då ska man ligga med alla enligt honom ;) men än idag skyller han på att han inte va sig själv då osv... Fick för några dagar sms om att han tänker på mig när han runkat... Seriöst liksom? Usch han är verkligen enbart ett misstag :)
    Igen, det är sånt här som går över mitt förstånd, två saker faktiskt.

    1. Att det finns människor som gör så - män vill jag inte kalla dom för de är de inte.
    2. Att det finns tjejer som (ursäkta mig Tusse) 9 månader senare ens accepterar att den typ av beteende förekommer - anmäl skitstöveln för trakasserier. 

    Nåja - jag har mina riktilinjer i livet och försöker leva efter dom - jag ljuger inte med mina bilder, jag går på en date för att ha trevligt och alltid lär jag mig något och jag försöker behandla människor med respekt, även när jag inte gillar dom.

    Men jag blir ofta förvånad - tjejer som skriver och är nyfikna, man svarar på deras frågor, skriver själv några rader, ställer en fråga relaterad till deras mail eller presentation - och sen är det bara tyst ? Är det någon sorts tävling jag inte begriper ? "Whoho, jag fick ett svar till, 5 poäng till mig" ?
  • Angelven
    MrC skrev 2012-12-17 00:45:01 följande:
    Det är skillnad på dejta och träffa.
    Att träffa många och prata med många är helt okay och alla bör göra så också.
    Dejta, nej. Så snart du vet att du dejtar någon seriöst ska du ta paus från övriga.
    Instämmer - jag pratar med flera, men jag brukar hålla mig ifrån att ens träffa flera, vill fokusera och vara seriös, både mot mig själv och mot tjejen. Om vi träffas har hon min odelade uppmärksamhet tills någon av oss upptäcker att vi inte är intresserade - och det inkluderar FB uppdateringar i mobilen

    Och ärligt, så himla svårt att skriva till några av de andra och säga, "Hej, jag har träffat någon som jag tänker umgås med ett tag för att se var det kan leda, lycka till!" och att sedan ett par veckor sedan bli tvungen att skriva "Hej, vi pratades vid för några veckor sedan.... blah blah.... rann ut, vill du fortsätta prata?", så himla svårt är det inte.

    Men jag kanske är för snäll och ärlig  
  • Angelven
    floya skrev 2012-12-17 01:07:42 följande:
    Men ponera att du har mailkontakt med fem toppentjejer. Du går på en dejt med en av tjejerna, det känns helt okej och du vill träffa henne igen. Låter du bli att träffa de andra fyra medan du utvärderar (och går på dejt två-tre-fyra med första tjejen) eller håller du kontakten (mail?) och/eller träffar de andra med?




    Fet chans 5 ?!? toppentjejer som mail'ar samtidigt ? Det händer inte

    ... och hittils har jag inte varit i situationen att det blev osäkert, dvs att fler dat'er skulle behövas innan jag kunde säga att "näh, vi tar nog en HP-paus nu" eller "näh, en paus behövs inte"

    Men nej, jag skulle inte träffa andra och hövligt paus'a mailandet - och har fått samma reaktion från tjejer som bett om en paus - tycker jag är helt okej att göra, man är ju på HP för att hitta någon, det är alla och det vet man. 
  • Angelven
    floya skrev 2012-12-18 02:32:35 följande:
    Inser att detta är ett riktigt i-landsproblem och att ni killar verkar ha det mycket värre att få till dejter. Jag är faktiskt lite förvånad över resultatet denna gång på SD. Jag är ingen klassisk skönhet eller 10-poängare, inte alls, men jag är nog en ganska skön brud med halvudda intressen och jag tror jag lyckades förmedla det med presentationstexten - och fått massor av fina, schyssta snubbar på kroken.

    Men jag skiljer mig nog från dig på punkten att det är sällan jag vet med en gång var det kan leda. Jag behöver lätt åtminstone 2-3 dejter innan jag känner om det kan vara något att satsa på eller inte. Antingen känns det väldigt bra, men ibland dyker det upp något lik i garderoben efter man hängt lite mer - eller så känns det halvdant, men då brukar jag ändå vilja träffas en gång till. För det kan ju vara nervositet eller annat som gör att man inte riktigt är sig själv. Av den anledningen tar det emot att pausa de andra efter bara en dejt med någon.

    MEN, det kan ju vara så att jag inte träffat helt rätt ännu - och att det med den personen kommer kännas självklart från dejt 1. I alla fall så inbillar jag mig att just han finns där ute någonstans. :P
    Kanske...

    Men jag kan inte låta bli att fundera - är det så att i slutändan är mängden BRA date'er samma ? Dvs tjejer får massa massa mail och fina schyssta snubbar på kroken - men så blir det lite halvtveksamt på många av dom och i slutänden.... så sitter man där med 1-2 olika riktigt bra val, där man vet direkt, att jo, den människa vill jag tillbringa min tid med, kanske till och med oavsett kärlek et cetera ?

    Jag har ofta mail'at/ringt ganska mycket innan ens första date - vilket ofta gör det till en ren fråga om kemin finns - personlighet och intresse och gemenskap vet man redan.
  • Angelven
    Papito skrev 2012-12-29 16:05:48 följande:
    Hmm..du vill alltså ha tips för att ta kontakt med killar?
    Andra killar än mig??

    Okej, jag är ändå ädel av mig...

    1. Haj Pågen, naej men jag gillar bara stooora snoppar...och jag hoppas du har pengar för jag är sååå trött på att jobba, jag ska nämligen vara med i "The Real Housewives of Skåne"...när det nu kommer...har du det eller ska du leta vidare? 

    2. Nämen oj! Du är ju underbar, din profil säger att du gillar att resa och träna, du känns så speciell...jag älskar dig!!! Snälla snälla välj mig, jag behöver en pappa till mina barn också!!! Snääääälla! Min lilla tussimussipussi... Hjärta
     
    Jisses - nog för att jag fått en del konstiga mail genom tiderna men om jag fick ett sådant skulle jag blockera, ändra användarnamn och byta site för att undvika henne

    .... men det var kanske din plan Papito

    Skicka killarna ett mail bara, där du berättar att du är nyfiken och vill veta mera om dem än att de "gillar resor, tränar och har en segelbåt (läs stor pluska)"

    Det värsta som kan hända är att du inte får ett svar - och då är du i exakt samma situation som du var innan. Det bästa ? Att du råkar mail'a mig tusse  
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-02 21:20:53 följande:
    ja jo.. min känsla säger ju egentligen att intresse finns... men men , hjärnspöken du vet..
    han föreslog iallafall en fika till helgen.. rätt skönt att det blir utan alkohol, första dejten blev det ju några glas vin..

    shit alltså vad sånt här påverkar humöret... vart låg i flera dagar för att han inte frågat o nu när han fråga så blir man ju helt sprallig o glad  
    Kan bara instämma - så där skulle jag göra om jag var intresserad - snabbt mail'a tillbaka, eller skicka ett SMS, tacka för en trevlig kväll och hålla kontakten.

    Tycker själv illa om spel och hållande på halster, poäng'ande och allt vad en del håller på med.

    Är jag intresserad visar jag det - och tro mig, den killen gillar dig. GRATTIS! (Nope, det är inte jag, har inte varit på en date på ett halvår....)

    Självklart är du värd en kille med ordnade förhållanden, jobb, ekonomi, whatever - vem är inte det ?!? Tror det är "snälla" killars största problem - att tjejerna inte tror de är värda killar som inte behandlar dom illa ?
  • Angelven
    singel pappa83 skrev 2013-01-02 22:43:45 följande:
    11 mil kanske inte är så mycket för någon som e van vid 50 mil men får oss (city) bor är det iaf en hyfsad bit, har nu efter 29 år kommit fram till att jag inte kommer dejta någon som inte bor i samma stad som mig,( 1-3 mil max) blir för jobbigt  i längden, spec när man har barn och inte är så mobil! 
    Håller helt med!

    Med barnen och vardagen så blir att date'a utomstads ganska svårt, det är krångligt nog inomstads utan att föra till extra problem. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-02 23:56:59 följande:
    Ja de märks att många får vårkänslor nu, mycket nya killar som mailar som man aldrig sett på HP tidigare vilket är skitkul!

    Har mailat med flera senaste dagarna vilket en är lite extra intressant för helt plötsligt räcker inte de där 2000 tecken till alls för någon av oss för vi har så mycket att skriva. Så vi får se om jag vågar träffa honom i verkligheten oxå :) Även bytt nummer med en kille jag smsar lite med, dock tror jag tyvärr inte han är min stil nu när jag lär känna honom mer... så hur avslutar man snyggt med någon man både smsar med och lagt till på facebook? :S

    Och mitt problem är att ju mer jag skriver med en kille desto mer börjar jag tänka på KK:n..... som jag dessutom var hemma hos igår och som tur var slapp jag prata om mitt felskickade sms utan allt var precis som ingenting hänt :) Stort leende på hans läppar när jag kom och hångel i dörren när jag skulle gå...... suck, varför blir inte dom man är intresserade av intresserad tillbaka?
    Tror att du måste bestämma dig för vad du vill egentligen ? Ha det trevligt med KK',n men veta att det är så - eller ställ honom mot väggen och säg att det håller inte för dig, att du tycker för mycket om honom.

    Skriv ett hövligt och trevligt SMS till den andra och förklara läget, att du kommit fram till att han inte passar dig. Lämna inget utrymme som att "jag tror att vi inte passar ihop" utan bara "Jag tycker inte du är den jag söker" typ, så behöver man inte bli indragen i en lång diskussion.

    Och så våga med nummer tre - långa mail som blir mer än 2000 tecken är bra

    Jag är glad att jag inte är i din sits - skulle vara hur tufft som helst med en tjej som jag var kär i som bara ville hoppa i säng och inte träffas annars, tror inte jag skulle vilja se att det var så utan låtsas för mig själv att vi var ett par. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!