• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • xSpinell
    Anonym (Misse) skrev 2013-09-22 14:45:23 följande:
    Jo, men samtidigt, om man inte hade några som helst krav mer än ett bultande hjärta intill sig så skulle inte dejtingsiterna behövas alls, då skulle man bara kunna gå ut och rycka tag i första bästa.

Det du kallar kravlista kan också grundas på livserfarenhet.
    Det som gjorde att den förra relationen kraschade vill man såklart undvika och det man tycker om och trivs med vill man ju ha mer av.

Jag tycker absolut att man ska ha krav, men för den delen behöver dom ju inte vara orimliga.

Men jag tror ändå att det behövs mer , sånt som inte framgår av en hastigt ihopslängd presentation.

Hur nåns röst låter.....
    Hur den personen behandlar andra....
    Hur väl den personen trivs med sig själv

osv...
    Jo ,du har så rätt i det du skriver men ,
    en alltför lång/stor kravlista skrämmer/sållar nog bort många som har ett hjärta av guld . Hjärta
    från att kanske se sig som en första kontakt (dom tycker inte att dom kvalar in)

Hon/han vill han någon som ska vara mellan 30-35år , (men jag var 40år så skit i det )
    Han/hon vill att någon ska ha en fast anställning , (men det har inte jag men hankar mig fram ändå)
    Hon /han vill att någon inte ska ha skulder , (men det har jag , så jag får hoppa det )
    Han/hon vill ha någon som är snygg , (men det är nog inte jag , så jag är nog chanslös)
    Hon/han vill ha någon som inte är mesig , (jag upplevs nog som mesig , jag är ju alldeles för snäll)
    Han/hon vill ha någon som är vältränad ,(glöm den , jag är nog lite överviktig)
    Hon/han vill att någon ska ha en viss längd ,(ja ,ja nu ser jag ut så här , sök vidare)

Förstår du vad jag menar , min lista här har nog sållat bort väldigt många kandidater som
    säkert har väldigt många andra goda egenskaper som man skulle älska att få uppleva med nån .
    Eftersom den listan här ovan är skriven så är det nog väldigt många som inte ens
    ger det en första chans . För en sån loser som jag kvalar ju ändå inte in på dessa krav .

Beror nu lite på vad man söker också ,
    men är man ute efter att träffa någon att ha nåt seriöst med (vad som nu menas med seriöst ?)
    så ska man nog försöka träffa helt normala människor med alla deras fel o brister .

För livet har ju ett utgångsdatum (så att säga)
    för att nu hinna uppleva lite njutning i livet så bör man nog i vissa fall rappa på lite och
    sänka lite på kraven och framförallt ta sig ut o träffas irl .
    Så sluta med att vänta på din dröm?Cool?Kyss?Baby?Solig??? vad det nu är .
    Jag lovar er att den perfekta partnern finns inte, glöm honom/henne(tro mig)en dag är allt det för sent. 

• xSpinell
    Isnogood skrev 2013-09-22 17:19:36 följande:
    Skäms

Fast, jag har ingen sån bild där...

Bara mitt ansikte... Förvånad det är DÄRFÖR de skrämmer bort de "braiga" Spöke    
    Vadå skrämmer bort ?Förvånad??
    Tror du att ditt ansikte skrämmer bort dom som är bra , varför då inte dom mindre bra ?

Jag har nu inte varit in på din presentation och tittat , men (kanske skulle ta och göra det )Obestämd
    Ingen människa kan väll se så förskräcklig ut , alla har väll en viss charm  Flört
  • Papito
    xSpinell skrev 2013-09-22 19:37:23 följande:
    Jo ,du har så rätt i det du skriver men ,
    en alltför lång/stor kravlista skrämmer/sållar nog bort många som har ett hjärta av guld . Hjärta
    från att kanske se sig som en första kontakt (dom tycker inte att dom kvalar in)

Hon/han vill han någon som ska vara mellan 30-35år , (men jag var 40år så skit i det )
    Han/hon vill att någon ska ha en fast anställning , (men det har inte jag men hankar mig fram ändå)
    Hon /han vill att någon inte ska ha skulder , (men det har jag , så jag får hoppa det )
    Han/hon vill ha någon som är snygg , (men det är nog inte jag , så jag är nog chanslös)
    Hon/han vill ha någon som inte är mesig , (jag upplevs nog som mesig , jag är ju alldeles för snäll)
    Han/hon vill ha någon som är vältränad ,(glöm den , jag är nog lite överviktig)
    Hon/han vill att någon ska ha en viss längd ,(ja ,ja nu ser jag ut så här , sök vidare)

Förstår du vad jag menar , min lista här har nog sållat bort väldigt många kandidater som
    säkert har väldigt många andra goda egenskaper som man skulle älska att få uppleva med nån .
    Eftersom den listan här ovan är skriven så är det nog väldigt många som inte ens
    ger det en första chans . För en sån loser som jag kvalar ju ändå inte in på dessa krav .

Beror nu lite på vad man söker också ,
    men är man ute efter att träffa någon att ha nåt seriöst med (vad som nu menas med seriöst ?)
    så ska man nog försöka träffa helt normala människor med alla deras fel o brister .

För livet har ju ett utgångsdatum (så att säga)
    för att nu hinna uppleva lite njutning i livet så bör man nog i vissa fall rappa på lite och
    sänka lite på kraven och framförallt ta sig ut o träffas irl .
    Så sluta med att vänta på din dröm?Cool?Kyss?Baby?Solig??? vad det nu är .
    Jag lovar er att den perfekta partnern finns inte, glöm honom/henne(tro mig)en dag är allt det för sent. 

Precis!
    Jag tycker absolut att man kan ha en kravlista, önskemål och att det kan utgå från erfarenheter av tidigare relationer, det har ju jag också.

Men idag var jag inne på en profil, hon visste inte riktigt vad hon ville ha, det enda hon var säker på var att hon ville ha en händig kille.
    Haha, ehh...så det är alltså det enda hon inte kan rucka på? Om killen är helt underbar på alla sätt och vis och dessutom stenrik och kan köpa in fem snickare?
    Den killen kommer ju inte att skriva, hon är ju supertydlig med att han måste vara händig

En krävde att killen skulle vara musikalisk, helst spela i ett band, gärna rockband.

En annan ville inte ha brev från någon som inte var långhårig.

En fjärde ville ha en man som hade gröna fingrar och kunde ta hand om hennes trädgård.

Sen har vi klassikern med kvinnor runt 40, barnlösa, VILL ha barn men vill inte behöva dra ner på resandet & utelivet...vill inte leva tråkigt familjeliv...hm...

Många kvinnor vill även ha vältränade män, utan minsta mage eller tendens till att tappa lite hår.
    Själva har de börjat få rumpa, hängbröst och gäddhäng..

Är ni med?
    Såna krav kan jag personligen tycka är usla och jag skulle själv aldrig skriva till en sån tjej, inte nödvändigtvis för att jag inte passade in på önskemålet utan för att det säger en hel del om henne som person.
    Jag tycker att man ska ha krav, även utseendemässigt, man måste ju attraheras av sin partner...men vissa saker kan man faktiskt rucka på, de är inte så himla viktiga när allt kommer kring.

Om jag träffar en jättecharmig tjej som ser bra ut och får mig att må bra i hennes sällskap och hon råkar ha fem kg för mycket eller vara något för smal...vad spelar det för roll?
    Om hon inte är bra på att laga mat, ska jag verkligen rata henne för det? Jag lagar väl min egen mat redan som det är?

Jag tror absolut att det finns mängder av pärlor men dels måste man våga (det gör jag, man kan inte få mer än ett nej..eller inget svar alls, so what, bara att skriva till nästa, man får inte ta det personligt) och man måste sålla ordentligt själv också (utan att bli som ovan).
    Jag har träffat flera riktigt bra men av olika anledningar har man senare valt att inte fortsätta träffas.

Sen har jag givetvis stött på mängder av olika typer som inte varit intresserade, majoriteten är ju inte det, det får man acceptera....men även massvis med kvinnor jag själv inte funnit intressanta eller aktuella.

• ander25k
    Papito skrev 2013-09-23 03:40:55 följande:
    Precis!
    Jag tycker absolut att man kan ha en kravlista, önskemål och att det kan utgå från erfarenheter av tidigare relationer, det har ju jag också.

Men idag var jag inne på en profil, hon visste inte riktigt vad hon ville ha, det enda hon var säker på var att hon ville ha en händig kille.
    Haha, ehh...så det är alltså det enda hon inte kan rucka på? Om killen är helt underbar på alla sätt och vis och dessutom stenrik och kan köpa in fem snickare?
    Den killen kommer ju inte att skriva, hon är ju supertydlig med att han måste vara händig

En krävde att killen skulle vara musikalisk, helst spela i ett band, gärna rockband.

En annan ville inte ha brev från någon som inte var långhårig.

En fjärde ville ha en man som hade gröna fingrar och kunde ta hand om hennes trädgård.

Sen har vi klassikern med kvinnor runt 40, barnlösa, VILL ha barn men vill inte behöva dra ner på resandet & utelivet...vill inte leva tråkigt familjeliv...hm...

Många kvinnor vill även ha vältränade män, utan minsta mage eller tendens till att tappa lite hår.
    Själva har de börjat få rumpa, hängbröst och gäddhäng..

Är ni med?
    Såna krav kan jag personligen tycka är usla och jag skulle själv aldrig skriva till en sån tjej, inte nödvändigtvis för att jag inte passade in på önskemålet utan för att det säger en hel del om henne som person.
    Jag tycker att man ska ha krav, även utseendemässigt, man måste ju attraheras av sin partner...men vissa saker kan man faktiskt rucka på, de är inte så himla viktiga när allt kommer kring.

Om jag träffar en jättecharmig tjej som ser bra ut och får mig att må bra i hennes sällskap och hon råkar ha fem kg för mycket eller vara något för smal...vad spelar det för roll?
    Om hon inte är bra på att laga mat, ska jag verkligen rata henne för det? Jag lagar väl min egen mat redan som det är?

Jag tror absolut att det finns mängder av pärlor men dels måste man våga (det gör jag, man kan inte få mer än ett nej..eller inget svar alls, so what, bara att skriva till nästa, man får inte ta det personligt) och man måste sålla ordentligt själv också (utan att bli som ovan).
    Jag har träffat flera riktigt bra men av olika anledningar har man senare valt att inte fortsätta träffas.

Sen har jag givetvis stött på mängder av olika typer som inte varit intresserade, majoriteten är ju inte det, det får man acceptera....men även massvis med kvinnor jag själv inte funnit intressanta eller aktuella.

Eller så är man som mig ...... Helt underbar Flört och på nått vis, passar alla önskemål .
  • canty
    Anonym (Misse) skrev 2013-09-22 13:18:28 följande:
    Jag vet inte vad jag tycker om nätdejting egentligen.
    Man tittar på bilder av människor som söker kärleken, sida upp och sida ner bläddrar man och avgör om personen duger/får en chans till/passerar genom filtret, samtidigt som man ogärna behandlas så själv.

Den känns lite cyniskt ..jag gillar inte känslan jag får.

Samtidigt så är det ju så många fler nyanser som avgör om intresse uppstår, hur folk uttrycker sig, humor, intelligens, sånt som inte framgår av några bilder och en kort presentation.
    Precis. Man missar säkert riktiga guldkorn ibland, bara för att bilderna inte tilltalar en. Just den personen kanske inte gör sig bra på bild, men är helt underbar IRL.
  • ulfsas

Nätet är inte perfekt det har jag märkt. Stor skillnad när man möts IRL mot bilderna man sett exempelvis.

Krogen är sisådär tycker jag. Direkt kontakt fast inte alltid lätt att just få kontakt eller intresse med den man vill. De kanske inte är singlar, de har ragg mm

I kassakön på ICA, har aldrig provat. Vet inte om det är rätt forum för ragg.
    Skulle ni tjejer uppskatta att män tog kontakt med er på sådana ställen? Jag menar då lite allmänt ställen som inte är till för det på samma sätt som krog, pub och cafe är.

Kurs, har inte provat.

Jobb, har inte provat. Tycker att det vore vanskligt om man fick ett blankt nej- man skall ju jobba tillsammans efteråt.

• MrC
    ulfsas skrev 2013-09-23 11:44:33 följande:
    Nätet är inte perfekt det har jag märkt. Stor skillnad när man möts IRL mot bilderna man sett exempelvis.

Krogen är sisådär tycker jag. Direkt kontakt fast inte alltid lätt att just få kontakt eller intresse med den man vill. De kanske inte är singlar, de har ragg mm

Skulle ni tjejer uppskatta att män tog kontakt med er på sådana ställen? Jag menar då lite allmänt ställen som inte är till för det på samma sätt som krog, pub och cafe är.

Kurs, har inte provat.

Jobb, har inte provat. Tycker att det vore vanskligt om man fick ett blankt nej- man skall ju jobba tillsammans efteråt.
    Kompisars kompisar?
    Det är bra för att då är du "okejad" av din kompis. Därför är det bra att t ex ha många kvinnliga kompisar. Dumpa aldrig kvinnliga kompisar bara för att du inte fick ligga med dom eller av någon annan orsak. Kompisar är alltid bra.

Att vara social är A och O. Man fixar det inte om man inte är social. Har man svårt för det och är blyg är det den biten man först måste jobba på.
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • ulfsas
    MrC skrev 2013-09-23 12:07:59 följande:
    Kompisars kompisar?
    Det är bra för att då är du "okejad" av din kompis. Därför är det bra att t ex ha många kvinnliga kompisar. Dumpa aldrig kvinnliga kompisar bara för att du inte fick ligga med dom eller av någon annan orsak. Kompisar är alltid bra.

Att vara social är A och O. Man fixar det inte om man inte är social. Har man svårt för det och är blyg är det den biten man först måste jobba på.
    Ha, den glömde jag.

Mina kompisar är numera alla i par. De har bara andra par som kompisar har jag märkt förutom en som inte är min typ.

Jag hänger ute i Stockholms nattliv och på nätet mest. 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • modesto
    ulfsas skrev 2013-09-23 11:44:33 följande:

Kurs, har inte provat.

Jag brukade och brukar även nu ibland få ragg i vardagslivet. En har blivit en nära vän som ställer upp mycket nu när jag har brutit benet. Förut brukade jag säga nej till alla för att jag allmänt inte var mentalt förberedd med någon från RL men är man mer normal/mindre folkskygg så varför inte? Med alla mina internetdater var jag mer eller mindre mentalt förberedd så det funkar bättre för mig med internet.
  • modesto

Nattliv har alltid varit helt omöjligt för mig, avskyr berusade människor och bullriga ställen

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!