Inlägg från: nelly82 |Visa alla inlägg
  • nelly82

Ärliga nätdejtingstråden!

ulfsas skrev 2013-08-21 19:50:41 följande:
    Hej!
    Vad är det för fel med en kille som super o datar dagarna i ända då?
    Du kanske vill ha ut mer av livet än att se på en som spelar eller?
    Förstår det isf.
    Hur går det med dejtandet då?

Tja, hade en rush med typ 4 dejter på två veckor. Två stycken tatuerade hundägare, en advokat som endast var 1,70 och en 40-åring som menade att han var "ung i sinnet" men som helt ärligt betedde sig som en femtonåring.... so, bättre lycka nästa gång =)

Själv då?

Längtar till singelfesten i september!!! =)
  • nelly82

Jag e ingen som faller för killar med "modellutseende" på dejtingprofiler. Ser mer efter utstrålning och ögon. Man behöver liksom inte ha bilder där man råstirrar in i kameran med en vikingahjälm på skallen och en öl i var hand =)

Gillar när killarna har flera olika bilder, där intressen och klädstil framkommer (är inget stort fan av sandaler...).  

Sen är texten viktig såklart!! 

• nelly82
    spinellX skrev 2013-08-22 16:30:14 följande:
    Vad är det i texten som faller dig i smaken  , om jag får ställa den frågan Oskyldig

vad uppskattar du att en kille/man ska skriva i sin profil/presentation  , eller i
    sina första mejl  , tex ?

Såklart, fråga på =) (bara kom ihåg att smaken e olika!)

Jag gillar ju när profiltexten skiljer sig från mängden (antar att jag inte är alltför ensam där). Om den e kort eller lång spalar mindre roll. En uppräkning av intressen och adjektiv kan vara helt perfekt så länge den har en personlig tvist. Skriver man lite längre får man gärna speca lite mer vad man menar, säger man att man tränar får man gärna förklara vad man tränar och kanske lite varför. Gillar man musik, ge exempel på band, gillar man att resa, ge exempel på typen resor; e det charter, äventyrsresor, camping eller cityweekends?

Försök få fram lite humor, lättar alltid upp =)
  • nelly82
    ulfsas skrev 2013-08-26 14:45:06 följande:
    Du fikar väl ibland. Ta det bara som just en vanlig fika i tanken.
    Själv har jag inte ens ett uns av nervositet längre.
    Om det sedan är bra eller dåligt vet jag inte.

Jag har oxå blivit mycket mindre nervös på senare tid...kanske är det åldern =) Bara om det är en jag har jätteförhoppningar om och som jag messat alldeles för mycket innan en träff kan jag bli lite lätt illamående =) Därför vill jag alltid få til en träff så tidigt som möjligt.
  • nelly82
    Till alla andra:

Go eftermiddag på er trådinvånare         

Tack detsamma! Redan fredag imorrn!! Skål
  • nelly82
    MrC skrev 2013-09-15 21:28:53 följande:
    Jag var på dejt idag, vilket jävla bottenskrap.
    Hon såg okej ut, 33 år, läkare, inga barn, bor mitt i stan. Men hon hade sambo. Hon bor med en man på 70 år, som hon älskar. Men han vill inte ha barn, så hon var ute efter en man för att göra henne gravid och helst för delat föräldraskap. GLÖM DET!
    Tack och hej.

Fan kunde hon inte säga det före?
    Nåja, maten var god :)

Skumt! =(

Jag ska på dejt med en partysvensk i veckan =) 
  • nelly82

Vet inte helt! När jag flyttade hit sa jag att jag aldrig skulle dejta en svensk, men när vi sågs på singelfesten var han väldigt charmig, så då e det väl på sin plats med en riktig dejt =) Tror iofs inte han är en partysvensk, det är bara roligt att använda det ordet!

• nelly82
    MrC skrev 2013-09-16 14:16:03 följande:
    Bor du i Norge eller Danmark alltså?

norge =)
  • nelly82
    Gomez skrev 2014-01-09 15:55:26 följande:
    ot.
    Ulfsas: Jag är lite nyfiken. Vad händer?

Ont.

I mitt fall funkade en gratis dejting-sajt. Till slut.
    Mailade med flera. Varav en skulle endast ha mig som flytthjälp.. hahaha.. 

Jag hade egentligen tänkt lägga ner. Aldrig mer försöka.Bli munk.
    Men jag tänkte äh vad fan.
    Jag prövar EN. SISTA. GÅNG.

Var detta är på väg har jag ingen aning om men jag njuter av varje sekund.

Så mitt råd är försök en gång till.  Ge inte upp.
    Var er själva. Förlora inte hoppet.

Nånstans därute finns någon för er.

Ge aldrig upp..
    {#emotions_dlg.flower}
    Härligt å höra!
  • nelly82
    ulfsas skrev 2014-01-19 20:46:48 följande:
    Mitt dilemma är att hon dels är en mycket trevlig tjej å ena sidan. Å andra sidan har jag varit ute på krogen mycket och där hittar även jag en del tjejer i varierande yngre åldrar vilket är kul. Hade en med mig till Palma i somras. Alltså, den här tjejen känns så himla seriös det blir som omgift igen nu när jag vant mig vid att ha det fritt. Resa när jag vill dit jag vill som nu i jan när jag var och dök på barriärrevet och även var i Sydney. Inte anpassa mig efter någon. Vi träffades i slutet av november. Hon var då gift. Hon flyttade in i en egen lgh 1/1. Separerad alltså. Efter min resa till Australien har jag spenderat fyra nätter där. Hon skojade?!!? och sa "du får väl gifta dig med mig".....Lite väl tidigt kanske. Även för skoj.... Nu är jag ditbjuden på middag. Hon vill komma hem till mig och värma sig i min bastu. Som sagt. Vet inte vad hag vill och var detta slutar. Kanske passar jag bäst som singel med div relationer utan krav. Resa, äta och så mm.

Fattar precis vad du menar =) E rätt ego och gillar att vara själv samtidigt som det e trevligt med djupare connections till å från =) 
  • nelly82

Tja, måste erkänna att det faktist varit lite stiltje ett tag.... Har preics fått nytt jobb och det tar upp ganska så mycket tid. Blir en del resor i det oxå, så svårt att göra så mycket annat än att prioritera sig själv, vänner och familj på fritiden. Men känner att det dags att kasta sig ut i det snart, var länge sen sist, hehe =)

• nelly82

Jag e övertygad om att man kan hitta den rätta på krogen!!!! Dock känner jag att jag hänger på sånna ställen mindre och mindre ju äldre man blir. Går man ut är det ofta med goda vänner och då prioriterar man deras sällskap framför att ragga.

Jag har nätdejtat hur mycket som helst känns det som utan att få det att funka. En dag  fick jag dock ett rött hjärta av en snubbe (betyder "jag är intresserad av dig", finns även gula att ge, betyder "jag e nyfiken på dig").

Tyckte det verkade desperat med ett rött hjärta, men läste hans profil, och blev jätteimpad!! Lite chattande senare bjöd han hem mig på middag dagen efter.... och det var toppen =)

Men med det sagt e allt fortfarande nytt å jag törs inte ta nåt för givet! När kan man det egentligen??

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!