Inlägg från: Little Miss Fucking Sunshine |Visa alla inlägg
  • Little Miss Fucking Sunshine

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Singelpappan) skrev 2012-09-12 09:58:10 följande:
    Så resonerar jag också, lika villkor. Låter kanske fånigt, men ligger man på olika nivåer så att säga, så blir "förhållandet" inte jämställt. Ingen bra början och förutsättning inför ett ev. seriöst förhållande, eller?

Själv börjar jag nog så smått traska in i ett förhållande, även om vi ännu inte varit direkt offentliga eller liknande. Jag tar det lugnt och låter det gå av sig självt, så blir det vad det blir. Trivs bra ihop så här långt, men än så länge har vi knappt lämnat vertikalt läge när vi träffats, antingen förpassade i soffan eller i sängen... inte så jäkla produktivt kanske! Haha =) Känns dock som alldeles tillräckligt just nu, föredrar att ha det så här avslappnat utan att behöva gå ut, träffa folk, den andres vänner etc så här tidigt ändå.
    Det är bra att inte ha för bråttom. Ni kanske känner sen att det bara är det vertikala läget som funkar också. Ibland dyker det ju upp grejer som gör att allt ändras fort. Så bara ha det trevligt och lugnt och skönt nu i början. 
    Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.

Jag har absolut inget emot att ha en kk. 
    Jag har ett behov av sex och närhet även när jag inte är i en relation så jag ser inget fel i det.
    Däremot föredrar jag helt klart sex i ett förhållande, så fort känslor är inblandade blir det otroligt mycket bättre.
    Och jag strävar inte efter att ha ett kk-förhållande på lång sikt. Jag väljer bort en kk för ett förhållande varje dag i veckan.

Anonym (b) skrev 2012-09-12 11:26:27 följande:

Förstår dig...att hålla på att kalla dig hjärtat när ni inte ens har träffats, sådant blir jag också misstänksam av. Som han jag dejtade två ggr bara, han skrev ju efter första att han verkligen saknade mig. Hmm hur kan man göra det med en person man precis träffat?! kan man kanske men då ska man nog hålla det för sig själv ett tag. Får lite känslan att det är de som är lite desperata som verkligen vill ha ett förhållande till varje pris, sen vem det är med spelar kanske inte så stor roll... ingen attraktiv egenskap iaf men du ska kanske ge honom en chans iaf? men om magkänslan känns väldigt fel så kanske det inte är någon mening.
    Magkänslan känns inte jättefel. Det är väl lite olika grejer som jag funderar på. Ibland känns det som att han bara vill ligga men inte vågar säga det rakt ut. Han blev lite besviken över att jag ville ses på stan första gången, och började fråga "men hur löser vi det om det verkligen klickar mellan oss?". Så det känns som att han nästan räknat med att jag ska ha sex med honom. Vilket jag verkligen inte ska, oavsett om det klickar eller inte. 
    Och sen är grejen att han kommer flytta från stan på deltid. Visserligen inte förrän i december, men jag tittar ju ändå längre fram än dit näsan räcker. Så jag vet inte om det är värt att ge sig in i nåt med honom då.
    Jag har haft två distansförhållanden tidigare och jag vet hur jobbigt det är.

Anonym (b) skrev 2012-09-12 12:57:54 följande:
    Vill bara poäntera att jag dömer inte andra som tycker det är bra/bekvämt med KK, det är bara inget för mig.

Men sa han så?? då hade jag verkligen dragit öronen åt mig! nä tycker faktiskt inte han verkar förtjäna en date med dig

Ja jag har också haft distans så jag vet också... men vad fasen ska man göra när den rätte inte verkar bo i min lilla håla?   

Jag uppfattade det inte som att du dömde någon. Och det gör ju inte jag heller. Men jag har varit singel i 1,5 år nu och jag hade inte klarat mig utan sex eller fysisk närhet under den tiden. 

Ja han sa ju så. Och det kändes ju.... sådär. Sen emellanåt är han jättegullig. Men jag kan känna att han inte har så mycket att basera det på, vi har inte pratat om seriösa grejer, han har inte min bakgrund eller liknande.
    Jag kommer inte höra av mig idag. Och vi har bara bestämt plats, inte tid.

Fy, distans är skitjobbigt. När jag träffade mitt ex bodde vi 40 mil från varandra, vi pendlade i 6 månader innan han flyttade hit.
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-12 13:06:45 följande:
    fast om han är jättegullig utan att veta något av betydelse så låter det ju inte alls genuint...? Tycker inte heller att du ska höra av dig. Funderar på hur jag ska göra med "min". Han HAR hört av sig och vi ska ses, men jag tycker att han är för sporadisk i sina kontakter och jag tycker att han borde ha berättat vissa saker. Samtidigt kan man ju inte ställa hur mycket krav som helst på en person man träffat EN gång, men jag tycker att det hela känns väldigt casual och jag vill ha mer eller inget. Hur tar man upp det på ett smidigt sätt?
    Nej du har rätt. Jag kan ju tycka att man kan få en bra känsla från en person utan att veta jättemycket. Men han vet verkligen inget om mig. Det känns som att det i kombination med "hjärtat" och "söt" och allt sånt bara är ett knep för att få mig i säng. *suckar* För uppenbarligen är det dit han vill. Det förnekar han ju inte.

Jag förstår ditt dilemma, och det är jättesvårt. Men du måste följa vad du vill. Om du vill ha mer kontakt, förklara då för honom att du behöver det. Om du vill ha mer, säg det. Drar han så gör han, men då var det inte rätt ändå.  

Min tilltänkta dejt har inte hört av sig. Vi har bara bestämt plats, men inte tid. 
    Och nu känner ju jag att tiden börjar rinna ut. Jag kommer nog förklara att jag inte vill träffa honom ändå.
    Han känns oseriös.

Jag går nog hellre hem och försöker få ihop barnens nya sängar, jag misslyckades fullkomligt igår. Eller så tar jag ett varmt bad med en bra bok och en kopp té.  

Anonym (Unikum) skrev 2012-09-12 20:52:15 följande:
    Man skall väl inte behöva backa för att 'testa' folk. Skulle jag känna av det skulle jag lägga ned direkt. Tjejer som håller på med spel och andra 'taktiker' orkar jag inte med. Däremot känns det ju ärligt talat ganska tydligt om engagemanget finns där (på lagom nivå, inget tokplåster tack). Det flyter på utan att man behöver tänka på det helt enkelt. Det handlar både om att träffas och vad/hur man skriver. Själv hänger jag lite på HP, och har träffat ett par trevliga tjejer där (en irl, en har blivit tidigare nämnd 'nätvän'). Kanske händer det mer, kanske inte. Känns iaf inte jobbigt.
    Jag har väldigt dåliga erfarenheter av det här sen tidigare, så för mig funkar det bra. Det är ingen taktik eller spel, det är ett sätt för mig att se om någon är intresserad eller inte. 
    Och det känns inte alltid om engagemanget finns där. Vissa är väldigt engagerade tills det visar sig att de inte får ligga på första dejten, då släpper de en fullkomligt. 
    Jag vill veta om jag lägger ner tid och energi på en person som är värd att lägga ner tiden och energin på. Inte nån player. 

Jag har kontakt med en på HP. Jag mailade honom igår och sa att jag inte kommer hänga där mer men att han gärna får maila på min privata mail. Och det gjorde han, så det är ju bra. :)  
    Nu tänker jag inte logga in där på ett tag.
    Och han jag skulle träffa igår hörde aldrig av sig, han fick nog klart för sig att jag inte tänkte ligga med honom (se mina tidigare inlägg), och då var jag inte intressant längre. 
    Xmag skrev 2012-09-13 09:55:31 följande:
    Något jag skulle tycka var kul var om nån kunde skriva "Kåt, glad och tacksam"... :)
    Det hade jag i min presentation förut! Men många män klarar inte att kvinnor skriver något om sex alls, det är som gjort för att få drösvis med skamliga förslag. 
    Så fort ordet "sex" finns i en presentation försvinner all annan text på nåt konstigt sätt.

Gällande ekonomi så är jag så fullkomligt oimponerad av materiella ting, status, bilar och lön så om någon tycker att jag är mindre värd för att jag är kommunalanställd och inte tjänar några pengar så är det inte min förlust nånstans.  
    Xmag skrev 2012-09-13 10:41:39 följande:
    LMFS, jag hoppas inte du tolkat mina inlägg som att du skulle vara mindre värd! Då har du i så fall missförstått mig. Sex och pengar verkar vara känsliga ämnen. :)
    Skulle jag se "Kåt, glad och tacksam" så skulle ju inte jag tolka det bokstavligt utan som sinne för humor! Så beroende på vad du är ute efter så är det ju en bra grej att sortera bort folk på.
    På Match censurerar de texterna rätt hårt. Vilket känns obehagligt på något vis. Min text blev omskriven av nån på Match för att jag skrivit att jag skulle bara vara med i tre månader... Och allt snack om sex i profilerna är bannlyst. Min plan var först att ha en helt normal profil och sen i slutet skriva nåt i stil med "jag se gärna att du har sinne för humor och stora bröst".
    Det är inte ett dugg känsligt med pengar för mig. Jag har det jag behöver och får hjälp när jag inte klarar mig. Och jag ser inget fel i det. Jag värderar andra saker högre.
    Jag ser många såna profiler, folk som beskriver hur mycket de har rest, hur mycket de gör, deras båtar och bilar och grejer. Och jag känner bara att om det är det bästa de har att säga om sig själva så är det otroligt sorgligt.

Och du sa själv att det är viktigt för dig med en tjej med liknande ekonomisk situation och då får du ju stå för det och inte försöker släta över det senare.
    Jag tycker bara att det är ett tråkigt sätt att bedöma folk på.   

xmag: Men vad gör du om du träffar en tjej som jag då, som inte alls har den ekonomin? Dumpar du mig för att jag inte har råd att bo på 5-stjärnigt hotell eller "slummar" du på ett 3-stjärnigt och känner att du får "stå ut"?
    Eller kollar du ekonomin direkt så att du kan rensa bort mig i förväg så att det aldrig hamnar där?  

Ambition har inte med ekonomi att göra tycker jag. Det beror på vad man strävar efter.  

Men att diskutera den ekonomiska frågan innan första dejten känns ju lite.... stelt. 
    Men jag förstår att många vill ha det bästa av det bästa. Samma med utbildning. Vissa skulle aldrig dejta nån som inte har högskoleutbildning.  

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!