• Anonym (orolig)

umgänge

hej!

jag har ensamvårdnad om min son.är jag tvungen att låta min son träffa hans farmor eller någon från han pappas släkt? dom har inte träffats innan så ofta min son är 3år och han träffade dom när han var 1.5år,familjerätten tycker att kanske farmor vill se hennes barnbarn,

mvh

• Svar på tråden umgänge
  • Anonym (insatt)
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-25 00:49:38 följande:
    hej!

jag har ensamvårdnad om min son.är jag tvungen att låta min son träffa hans farmor eller någon från han pappas släkt? dom har inte träffats innan så ofta min son är 3år och han träffade dom när han var 1.5år,familjerätten tycker att kanske farmor vill se hennes barnbarn,

mvh

Du är inte tvungen men kanske kan pappas släkt ha något positivt att tillföra din son ....
  • Anonym (fam)

Nej, du är inte tvungen såklart. Sen har det för övrigt inget med vårdnaden att göra eftersom umgängesrätten finns ändå.

Du pratar om pappans släkt men inte om pappan, var finns han i det hela? 

• MommyOf2

Behöver inte men dom kanske har nåt fint att erbjuda?
    I slut ändan kommer ditt barn söka upp dom och vilja veta mer...

• Anonym (orolig)
    MommyOf2 skrev 2012-02-25 08:02:50 följande:
    Behöver inte men dom kanske har nåt fint att erbjuda?
    I slut ändan kommer ditt barn söka upp dom och vilja veta mer...
    jag kommer inte att hindra honom träffa  dem om han vill ,men inte nu ,dom har hotat mig med massa och det vet fr om .dom kastade ut mig och min son från där vi bodde innan .....lång historia.hur kan fr säga att de vill träffa barbarn .tänkte dom på barnbarn då,när vi inte hade nånstans att bo  ?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (insatt) skrev 2012-02-25 00:56:22 följande:
    Du är inte tvungen men kanske kan pappas släkt ha något positivt att tillföra din son ....
    när jag är hos fr känns det liksom att det handläggaren som säger hur umgänge med pappan kommer att ser ut i framtiden.och jag sitter där och har ingen annan val det känns att jag måste säga "ok".jag vet verkligen inte vad jag ska göra.dom är 2 handläggare en av dom står på hans sida ,jag tror att en handläggqare måste vara neutral eller tänke§r jag fel?jag vill byte och vet inte om det är möjligt att göra det.
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-25 11:25:57 följande:
    jag kommer inte att hindra honom träffa  dem om han vill ,men inte nu ,dom har hotat mig med massa och det vet fr om .dom kastade ut mig och min son från där vi bodde innan .....lång historia.hur kan fr säga att de vill träffa barbarn .tänkte dom på barnbarn då,när vi inte hade nånstans att bo  ?
    Bor pappan med sina föräldrar?

Varför ska barnet fråntas sin farmor och farfar för att du är bitter?

De kan, med hjälp av soc, stämma dig för att få umgänge.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-25 11:35:36 följande:
    Bor pappan med sina föräldrar?

Varför ska barnet fråntas sin farmor och farfar för att du är bitter?

De kan, med hjälp av soc, stämma dig för att få umgänge.
    Det kan dom inte alls, sitt inte här och skräm ts i onödan. Enda gångerna släkt kan stämma för ug via fr är om dom varit en vesäntlig del av ett barns liv.
  • h8him
    Anonym skrev 2012-02-26 00:18:20 följande:
    Det kan dom inte alls, sitt inte här och skräm ts i onödan. Enda gångerna släkt kan stämma för ug via fr är om dom varit en vesäntlig del av ett barns liv.
    Skulle socialnämnden ta sig an det så skulle de anse att de hade anledning så påståendet stämmer. Men, från att de vill ha kontakt, men inte får, till att en domstol dömer till det så är steget långt.

Ts, varför vill du inte att barnet har kontakt med sin släkt på pappas sida?
  • Nica 1

Du är inte tvungen ts men de är ditt barns släkt och varför vill du inte att ditt barn har en relation med dem? Var finns pappan? Det som de gjort dig visar inte att de lr dåliga för ditt barn så på sikt tror jag att du skulle tjäna på att ditt barn får lära känna dem och den sidan av sig själv sen är det så att alltför avogt inställd till pappan och den sidan släkt och hålla på nej farmor/farfar ska inte träffa/ha annan kontakt med mitt barn kan göra att skulle pappan gå vidare med vårdnadsfrågan så kan tr finna att ni ska ha delat vårdnad för du inte tillgodosett ditt barns behov av kontakt med den sidan släkten. Det säger jag inte för att skrämma dig utan för att medvetandegöra vad du spelar med när du säger som du gör i inlägg 4 (jag kommer inte hindra honom men inte nu)

Svar på tråden umgänge