• Mumin80

    Blöjhink man fick med babyboxen - Bra?

    Såvitt jag vet så finns det tre vanliga märken på blöjhinkar, Angelcare, Sangenic och Korbell. Vi har testat Angelcare och Korbell, Sangenic vet jag inte så mycket om. Gemensamt för alla är att det är refill-kasetterna som kostar, jämfört med vad man får lägga på dem så är priset på hinken helt oväsentligt. Angelcare har fördeln att den är väldigt luktfri, om det är viktigt för er. Den luktar inte ens när man kastar en blöja. Md Korbell-hinken så kan det komma en liten "parfym"-pust när man öppnar den för att kasta bjöjan. Bda är luktfria medlocket stängt, skall jag dock påpeka. Nackdelen med Angelcare-hinken är att det är ganska bökigt att slänga blöjan, eftersom flärpen man ska trycka ner sitter på en fjäder. Vi kastar också papperstvättlapparna vi gjort rent rumpan med och liknande i blöjhinken, så var det ganska svårt att klämma ner dem utan att fåbajs på händerna och flärpen... Men det är ju kanske en fråga om teknik Ekonomiskt är Korbell den billigaste i längden vill jag påstå. Ett 3-pack refill till Angelcare och Korbell Plus (som vi har) kostar ungefär lika mycket. Men för oss räcker paketet i ett halvår, medan Angelcare-paketet räckte max. 2-3 månader. Så om du vill ha en absolut luktfri hink så rekommenderar jag Angelcare (eller Sangenic, som också har ett väldigt luktfritt system, men som jag tror är dyrast i längden när det gäller refill-kasetterna), men är ni ute efter en lite mer ekonomisk lösning så skulle jag välja Korbell. Eller en helt vanlig pedalsophink Inte riktigt lika luktfria, men definitivt det billigaste alternativet. Men åtminstone Korbell-hinken (och Angelcare tror jag) funkar ju också med vanliga soppåsar som vanliga sophinkar, om man vill.

Svar på tråden Blöjhink man fick med babyboxen - Bra?