Avliva katt!!?
Har inte läst hela tråden utan bara TS nu..
Men under hur lång tid har katten bettett sig så här?
Har haft katter som kissat i sängar, soffor, ja överallt. Men bara i vissa perioder. Dock kan det ha varit allt från 1 vecka till månader..Kanske inte varje dag, men ofta. Man blir trött, frustrerad, ledsen, arg och känner att man inte orkar med det mer. Men helt plötsligt så har de slutat och betett sig som vanligt. Mer rumsrena än någonsin!
Så jag skulle vilja veta om katten kissat i sängen varje dag i åtta mån, eller om den gjort så under de 5 år som du haft den. Eftersom du skrev att du "stått ut med den"? Eller händer det bara nån gång då och då?
Började den med de här dumheterna efter att du fick barn? Katten kanske känner att den inte får lika mycket uppmärksamhet? Eller har det hänt något annat som gör att den är stressad?
Jag tycker inte du ska avliva den.. Den är väl frisk i övrigt eftersom veterinären undersökt den? Gör ont i mig när friska djur avlivas.. Även om det är jobbigt så är det inte omöjligt att det blir bättre!
Och skulle du ändå känna att du inte vill ha kvar den, så skänk bort den nämn inte att den har dumheter för sig. Den kanske inte alls kissar inne hos den nya ägaren! Men ett råd är ändå att du säger till den nya ägaren att du tar tillbaka katten OM det på något vis inte skulle funka. Förhoppningsvis älskar du den här katten och vill att den ska få det bra och hamna i ett vettigt hem med mycket kärlek. Hemskt för katten om den ska få gå från hem till hem till hem...
Men som sagt, bit helst ihop. Det kan mycket väl bli bättre!!