Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

förstöra heliga skripter

Selfish Geene skrev 2012-02-25 17:37:08 följande:
    Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3...

voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/ed...
    Kul att du har hittat något att göra som du uppenbarligen tycker är värt att lägga tid på.
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 18:21:49 följande:
    Det tycker jag också!
    Så du vill egentligen med den här tråden beskriva ett av dina fritidsintressen? Du kanske skulle ha lagt den under 'Fritid & Hobby' och där 'övrigt'?
  • oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-28 20:55:50 följande:
    Det var en god idé. Om vi muslimer skänker de slitna koraner vi har till islamofoberna så skulle de slippa köpa nya koranen som kostar skjortan. Alla vinner på det liksom
    Absolut! Man ska inte pålägga dem en tyngre ekonomisk börda än nödvändigt. De har fullt upp ändå när det gäller att axla sitt Islam-hat. Vi betalar så klart porto också, så blir det ännu smidigare.
  • oOHalalOo
    Rataxes skrev 2012-02-28 21:08:43 följande:
    Va? ska ni inte bara skicka bidragstagare till oss längre, ska ni skicka era sopor också?
    Rasistiskt inlägg som inte kommenteras.
  • oOHalalOo
    Nasrin skrev 2012-02-28 21:14:15 följande:
    Ja, för att han bad om det? Vad är det med dig att göra?
    Exakt. Rataxes verkar inte förstå vad som skrivs här. 
  • oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-28 21:15:38 följande:
    Om det är inom Sverige ja, helt okey, men bor man utomlands blir det en hel del. Det vill jag inte betala
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 17:58:39 följande:
    Vi väljer inte bort att tro för att vi inte gillar religioner eller tycker att dom är skadliga (många av oss ogillar religion och tycker att de är skadliga, men det är inte därför vi inte tror)

Vi väljer bort tron för att den inte är rationell! Det finns helt enkelt inga goda skäl att anta att någon högre makt existerar.

Så vad du egentligen vill säga är att du bränner Koranen för att du vill visa för omvärlden att du inte tror att en högre makt existerar? Borde du då inte i jämlikhetens namn även bränna alla andra heliga skrifter i världen, som det är ditt genomgående tema - att du inte tror på en högre (eller flera) makt?

Finns det inget bättre och mer intalande (mer humant) sätt att visa det (eller säga) det på?
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 22:32:00 följande:
    Att häda mot en religiös symbol är inte att kränka tillbedjarna av symbolen (iså fall skulle vi få utveckla begreppet "kränkning" till att omfatta vad som helst)
    Det är din subjektiva tolkning att det inte är en kränkning. Men det kanske är  dags att börja lyssna på alla dem som känner sig kränkta? Det vore ett rätt steg i en demokratisk anda däremot. Inte bara subjektivt själv avgöra vad som är kränkande och inte för andra människor.
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 17:55:38 följande:
    Så man kan säga att din Koranbränning egentligen är en protest mot terrorister? Inte mot oss vanliga muslimer?
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 08:00:54 följande:
    eg gör det detsamma, även om jag kränker muslimer genom att bryta mot deras religions regelverk så får de ändå inte hota mig eller bruka våld.

Kränker du mig om min religion säger att det är hädelse att tillbe andra gudar? (tex Allah) 
    Nej givetvvis inte. Men jag känner mig kränkt för att du bränner Koranen för att du vill utöva en sorts förtryck mot min tro när du gör det - det är så jag uppfattar din handling. Inte att du bränner den för att du förstår innebörden av brännandet i sig.

Så jag har inte hotat dig eller brukat våld mot dig. Men din handling drabbar ändå mig.
Svar på tråden förstöra heliga skripter