Inlägg från: Fläderblomman |Visa alla inlägg
  • Fläderblomman

förstöra heliga skripter

Selfish Geene skrev 2012-02-25 17:37:08 följande:
    Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3...

voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/ed...
    Min reaktion  var : "wooow, den här personen har inget liv" Det skadar ingen förutom att du slösar din egen tid :p
    Stella Jaded skrev 2012-02-27 21:01:30 följande:
    Låter som en ganska trevlig idé. Jag vet inte hur religiösa personer i allmänhet ställer sig till att förstöra just elektroniska versioner av deras heliga skrifter, däremot vet vi ju alla att det är bara är döden som väntar den som tuttar eld på typ koranen i original så att säga.
    Muslimer bränner själva upp koran när den tex. börjat bli söndrig.
    ">

• Fläderblomman
    Stella Jaded skrev 2012-02-27 21:29:08 följande:
    Blir du alltså så provocerad av TS att du känner dig nödgad att gå till personangrepp? App app app. 

Man kan varken säga att muslimer själva bränner upp koranen "när den börjar bli söndrig" eller att de gärna skär halsen av alla som gör det.
    Däremot går det bra att påpeka att det finns en hel del muslimer som gladeligen skulle göra det senare och förmodligen finns det dessa som gör det förra också.

Ja?     
    haha nej det blev jag faktiskt inte, men TS frågade ju om reaktioner, och jag delade med mig av min reaktion. 

Kollade du på länken jag skickade? 
  • Fläderblomman
    Stella Jaded skrev 2012-02-27 21:41:26 följande:
    Din reaktion verkade vara av den mer provocerade sorten.

Varför ska jag kolla på en länk?  
    Ja, sånt kan hända, men det var faktiskt min ärliga spontana reaktion. 

Du verkar på bra humör! Härligt för dig :) Ja du får be om ursäkt, jag menade ju givetvis om du kollade på klippet jag länkade till. 
  • Fläderblomman
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 21:56:19 följande:
    känner du inte till någon svensk eller iranier som blivit hotad eller utsatt för våld pga att de "hädat"?
    Känner du inte till muslimer som blivit dödade för att de är muslimer? Eller för att dem råkar bo på ett ställe med mycket olja. Och här pratar vi inte om en person.
  • Fläderblomman
    Selfish Geene skrev 2012-02-27 22:07:25 följande:
    Muslimer har inte monopol på religiöst våld, men de är överrepresenterade i statistiken

Hur många muslimer känner du till som har blivit mördade för att de har hädat mot någon annan religion? 
    Jag skulle verkligen vilja se den statistiken. Den kanske stämmer om våld från stater inte räknas som våld. 

Det var inte det som var poängen. 
  • Fläderblomman

*LOL* smart idé att skicka de papper med Guds namn på som man vill bränna, till personer som tycker att det är roligt! Det är inte ofta man orkar ta sig ut för att bränna sina gamla koranexemplar liksom! 

• Fläderblomman
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 17:55:38 följande:
    Att avbilda Muhammed och/eller förstöra koraner är en fredlig protest mot förtrycket som muslimska terrorister utövar mot andra människor (en terrorist är den som genom skräck försöker styra folks handlingar, tex genom att hota oliktänkande)

De som har "börjat" är utan tvekan muslimerna 
    På vilket sätt har muslimerna "börjat"? Oj jag glömde, det var ju muslimernas fel att dem bodde i Palestina när FN, av någon anledning skulle blanda sig och bara överlåta Palestina till judarna. Det var ju så synd om judarna efter att många av dem hade gasats till döds.Det var ju muslimernas fel att deras ledare Saddam, var en tyrann som USA ville få bort och därmed bomba stora delar av landet och döda oskyldiga. Det är ju muslimernas fel att dem bor i länder där det finns olja - Herregud all olja tillhör ju Västvärlden, hur kan man göra något sådant? Först bosatte sig muslimerna på helt fel platser och sedan blev dem också upprörda över att deras hem förstörs  och deras familjer dör och blir våldtagna - hur kan dem med att göra något sådant? Hur kan man bli upprörd, hatisk, hämndlysten av något sådant? 
    Det var ju afghanernas fel att någon vid namn Usama planerade ett attentat mot World Trade Center. Det var också deras fel att han lyckades, han lyckades till och med ta sig in i byggnaden och lägga sprängmedel på de perfekta platserna så att byggnaden sedan kunde rasa raaakt ner. För det måste ju se dramatiskt ut! Ja det var ju deras fel - därför valde den amerikanska presidenten att straffa hela befolkningen. Ja det var VERKLIGEN muslimerna som "började". Efter allt dem gjort - förtjänar dem verkligen också att bli hånade. Det räcker inte att man inkräktat i deras liv - utan man måste ju också tränga sig på deras tro och förnedra det som betyder mest för dem. Det räcker inte bara att hämnas fysiskt, utan man måste ju hämnas psykiskt så att dem verkligen blir nedtryckta.

Men en fråga bara, eftersom det är glasklart att muslimerna "började", ska man då, verkligen sjunka lika lågt? Är det moget?
  • Fläderblomman
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 22:00:18 följande:
    Oh. My. Freakin. GOD.
    Jag hoppas verkligen att du har brandförsäkring, halmgubbar är extremt lättantändliga!

Muslimer hotar människor som hädar Islam! (nej inte alla muslimer, men dom som gör det, gör det i religionens namn)
    Det är alla fria människors skyldighet att visa att vi inte accepterar att någon grupp kränker vår rätt att yttra oss fritt.

Fredliga aktioner är inte "lika lågt" som att utöva hot och våld mot människor man inte gillar, det är inte lågt öht, tvärtom! 
    Jag förstår fortfarande inte varför man måste visa sitt hat mot människor man inte gillar genom att kränka dem...
    Du kommer verkligen att lyckas med att skapa fred på jorden - fast det vill du säkert inte, i alla fall inte så länge muslimer existerar. 

Det är fel av muslimer som utövar hot och våld för att hämnas på vad Väst gör mot muslimerna i världen. Men det är lika fel att man kränker hela den muslimska befolkningen för att några få utövar "hot och våld mot de som hädar islam". 

Det kan inte kallas fredlig aktion när det skapar fientlighet mellan folk.
  • Fläderblomman
    Nasrin skrev 2012-03-01 21:44:38 följande:
    Men det börjar ju inte där, tror att muslimer vrede och reaktion kommer av en sån liten töntig grej? Detta är något som byggts upp länge i flera olika länder och världsdelar där muslimer blivit förtryckta.
    Plus
Svar på tråden förstöra heliga skripter