Inlägg från: VojneVojne |Visa alla inlägg
  • VojneVojne

förstöra heliga skripter

Va bra, då vet du va du ska göra varje vecka Skrattande

• VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 23:14:05 följande:
    Anledningen är att visa tex islamska fanatiker att jag inte ger efter för hot och att jag inte respekterar förbud grundade i vidskepelse.

Ja! Det känns väldigt bra att göra det

Hela befolkningen mår bättre när de inte behöver vara rädda att utsättas för hot eller våld när de praktiserar sin yttrandefrihet, men för att kunna göra det måste många människor säga ifrån att vi inte tänker styras av religiösa dogmer, tillräckligt många för att fanatikerna ska inse att de är övermannade och att de inte kan skrämma oss till lydnad
    Vilka fanatiker du menar? Pratar du om  svenska fanatiker eller hela världens? Du låter som du lever i Iran eller nåt...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 23:33:26 följande:
    Jag riktar mig till alla fanatiker i hela världen.
    Hur är definitionen att vara en fanatisk muslim för dig? För den definitionen är tätt relativ verkar det som...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 23:45:58 följande:
    Fanatiker en dålig beskrivning då jag eg anser att alla som tror att de blir övervakade at ett övernaturligt väsen som läser deras tankar och bedömer deras minsta rörelse måste fanatiska, men folk måste få tro på knasiga saker, jag fördömer dom inte för att de har tokiga ideer så länge de inte försöker tvinga sina tokiga ideer på någon annan.

"fanatiker med våldsamma tendenser" kanske bättre beskriver gruppen jag syftar på!? (alltså de som med hot eller våld vill tvinga människor att underkasta sig islams regler)

Det du, första beskrivning passar mig men andra är bättre för det du menar! Jag skulle inte ens döda en fluga och de våldsamma människor oavsett vilken tro det är stör mig med! Jag respekterar alla och all tro så länga de inte tvingar på sina ideer till mig. Du ser, vi är precis på samma våglängd dock inte samma våg bara...
  • VojneVojne
    FixarFrasse skrev 2012-02-26 00:00:19 följande:
    Ett tips så din intensiva kamp kan bli än mer intensiv:
    Lägg inte tid på att ladda ner och radera hela tiden, gör såhär istället:

Skapa en mapp med massor av kopior av samma fil (den som ämnas förstöras)¨
    När din destruktivitet gör sig påmind, kopierar du hela mappen. Därefter kan du ju kasta hela den nykopierade mappen med hundratals eller kanske tusentals kopior på en och samma gång med några få musklipp!
    På det sättet kan du hinna förstöra miljontals kopior av önskad skrift över en ganska kort period. Rationellt och bra; bokbålen 1933 som exempel, hade slocknat av ren avund!
    Du kan ju t o m schemalägga så att datorn själv kopierar och raderar en massa filer med önskade intervaller, så blir jobbet hur effektivt som helst!

Skrattande
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 07:28:06 följande:
    Jag tror att de flesta människor delar min önskan om självbestämmande och gärna lever efter sin egen övertygelse utan att behöva riskera att utsättas för hot eller våld från oliktänkande.

Men att det finns våldsamma tendenser bland religionsutövarna går knappast att förneka, de måste få veta att vi inte låter oss styras av deras religiösa fanatism 
    All sorts fanatism är farlig, religiös fanatiker är lika farlig som nationalist fanatiker eller kommunist eller you name it! Problemet med fanatiker är att de är inne i nån slags hypnos och därför yttre värdens information tas inte emot. Därför är det svårt att nå dem och få os förstå, däremot man kan hoppas på att deras antal stiger inte mer än förnuftiga människor så de inte kan ta över bör vara vårt mål.
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 08:53:58 följande:
    det behövs tyvärr inte mer än en galning för att människors säkerhet ska riskeras och våldsamma galningar verkar dras till religion (särskilt religioner som uppmanar till våld, tex islam) 

Så att sikta in oss på att bekämpa det religionsrelaterade våldet är en väldigt bra början 
    Att vara blind fokusera på religion är farligt min vän, Hitler var inte särskild religiös men lyckades ta med många icketroende fanatiker med sig till att förinta 3 miljoner... Sådana exemplar finns det gott om i historien så va mer uppmärksam!
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 10:09:00 följande:
    Man ska vara uppmärksam på galenskap överallt men religiös galenskap har länge fått trakassera människor praktiskt taget ostört i religionsfrihetens namn, därför är det viktigt att ställa ner foten ordentligt och säga ifrån
    Ja jag håller med dig absolut men samtidigt inte förlora förnuftet så blir man själv fanatiskt diktatur som trycker ner folk in i skorna om man inte lyssnar vad "big brother" säger.... Man ska inte tappa balansen helt enkelt vetja...
    camus skrev 2012-02-26 09:46:34 följande:
    Hitler hade två riktigt bra kompisar i tyska kyrkan och vatikanen. Och här i sverige var svenska kyrkan också tidvis direkt nazivänliga.
    Ja det kan hända men fortfarande gör inte Hitler en religiös person att ha de som kompis utan han var en smart jäkel som visste hur man kunde använda de till för att nå sitt mål....
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 10:38:26 följande:
    Jag har aldrig haft för avsikt att hindra någon från att utöva vilken religion som helst för sin egen del.

Det är religiösa gruppers krav på att även vi icke-utövare ska respektera och efterleva deras dogmer som jag motsätter mig, det förekommer i betydligt större utsträckning än många är medvetna om.
    Svenska kyrkan kallar sin religions-marknadsföring för "samhällsinformation" och dumpar skiten i min och andras brevlådor, utan att bry sig om skyltar som tackar nej till reklam.

Men det är bara islam som dessutom hotar med våld!
    Det är oacceptabelt bortom all religiös propaganda som visserligen är irriterande men som iaf inte riskerar något annat än mitt humör.

Jag kräver inte som muslim att du utövar min religion men som människa vilja att du respekterar mig och islam kräver inte alls att du gör heller och fanatiker hittar på reglerna för att kontrollera folk. Så ja visst hindra sådana folk är bra men en sak du och andra som tror att detta kommer från islam är inte sant. Detta va jag ville säga, vi är på samma sida även om vi inte är i samma tro ville jag säga!
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 10:55:22 följande:
    Det är inte kravet att jag ska bli muslim som jag protesterar mot (nästan ingen muslim kräver att alla ska bli muslimer)
    Däremot är det ganska vanligt att muslimer kräver att jag tex inte bränner koranen eller avbildar profeten, det är inget jag tänker foga mig i. 

Jag tycker att du ska respektera det enbart mänskliga skäl men att du inte gör det skulle inte jag få för mig att jag skulle bränna dig eller nåt, detta skulle visa din personlighet och min respons till det visa min personlighet... Gör som känns bra för din personlighet men om du inte respekterar får du ingen respekt tebax vetja...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 11:12:29 följande:
    nej, så är det absolut, jag förväntar mig inte att respekteras av människor jag inte själv visat respekt (men varför skulle jag vilja ha respekt från någon jag själv inte respekterar!?)

Ordet är så flitigt missbrukat att "visa människor respekt" i princip har kommit att betyda "behandla människor väl", men eg har det en betydligt djupare innebörd.

Människor ska accepteras, onda handlingar ska fördömas, men människor och deras åsikter ska bara respekteras när de har gjort sig förtjänta av det.
    Nåväl min vän du är ute å söker fel på andra... så länge du gör detta så kommer du att finna massor av andras fel men om du täcker andras fel kommer du att själv bli felfri  // Rumi

Alla bör ta hand om sina fel skulle jag vilja påstå...
  • VojneVojne

Det verkar som att du har din egen " dekoder" tolkar som du vill... Jag har sagt vad jag ville säga och gissar att du har förstått det som jag menar men du vill nog ha lite action tror jag:))) jag har lite annat action ska utföra så ha en underbar dag min vän det tänker jag göra :)

• VojneVojne

Man kan inte vara terrorist om man är muslim och om man är terrorist är man inte muslim! Finns inte tredje alternativ man kan inte vara både demokrat och diktatur samtidigt om skulle göra en liknelse....

• VojneVojne

@ selfish geene, med en wikiskit försöker du bevisa att jag förnekar den"faktan" du tror att jag egentligen har som muslim genom att jämföra med ett irrelevant "exempel"? Du kan bättre än så om du vill bevisa, bring it on!

• VojneVojne

@ Siv savant, nej jag skojar inte och t.o.m kan jag påstå att om en muslim kan vara terrorist samtidigt då lämnar jag min religion! Jag tror inte på en religion som stödjer våld, vandalism, hot, kaos, otrygghet osv. Därför är jag muslim men att vissa har använt islam som stöd för sina äckliga, omänskliga , oacceptabla handlingar kan inte vara självaste islams fel. Jag tror inte heller riktiga kristna gjorde korståget utan vissa användade kristendomen som makt och kontroll medel... Om man vill veta va islam vill kolla inte media, sök andra källor vetja...
    "om ers nästa är inte säker från ers hand, mun och under midjan så är ni inte från oss( från islam)" är ett bra motto för hur en muslim skall definieras. Detta definition indikerar absolut inte en terrorist och en terrorist skulle inte passa in i den här definitionen nånstans!

• VojneVojne

Nej , våldsamhet är inte samma som att vara terrorist sen att muslim kan vara våldsamt förändrar inte va islam har för regler. Alla vi har mänskliga faktorer som kan göra oss vad som helst men vi kan inte skylla våra onda handlingar pga religion för det bara bullshit utan det är rena samvete tvättning! Om man gömmer sig sina fula planer bakom nån tro är man fruktansvärt farlig och sjuk i huvudet!!!! Då gäller ta fram den gömda annars man kan lätt gå vilse i sökandet av den skyldiga....och detta kan möjliggöras genom objektiv fakta sökandet inte fullt med andras åsikter som blandas med sina och tro att de är fakta....

• VojneVojne

@ sivSavant, i ditt poäng att du skulle aldrig gå in i en religion utan att kolla rötterna är så sunt att jag kan inget annat än hålla med dig hundra men du själv sa att de du hade diskuterat med hade brister, varför tar du deras ord som fakta undrar jag då? Det finns många västerländska belästa intellektuella muslimer du kan prata med enbart fakta sökning inget annat. Jag tycker att du har mkt sunda tankar men låt inte okunniga arga personer påverkar dem utan läs kring islam istället...

Svar på tråden förstöra heliga skripter