• JTA

förstöra heliga skripter

Nasrin skrev 2012-02-25 21:37:42 följande:
    suck, jag kommer inte få svar på denna fråga va? Jag ger mig och går o kikar på Släkten är värst istället Lycka till med dina nedladdningar o raderingar detta år !

(Jag är för övrigt en väldigt religiös, troende muslim och helt oprovocerad av detta! Hoppas dock du får ut något av det, annars är det slöseri med tid och hat    
    Nasrin, för diskussionens skull kan du väl tänka dig att man raderar koranen från hårddisken för att man inte längre behöver den och den tar plats som behövs för annat.

Så, där har du en rationell anledning till att radera koranen.

Nu kanske du kan försöka diskutera TS.
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-02-25 22:46:27 följande:
    jodå, syftet har jag förstått men jag har fortfarande inte fått svar på vad du som person får ut av det, mår du bättre av det, känns det bättre för dig att du vill såra andra enbart pga en konstig princip? Jag är helt emot detta att mina bröder och systrar i Islam matar de troll som lever på dem, som lever på deras reaktioner. JAg anser att de ska tiga tills de försvinner men å andra sidan har jag aldrig blivit utsatt för den psykiska tortyr som fångarna i Afganistan utsattes för, eller den tortyr släktingarna till dem som blev urinerade på blivit utsatt för, eller den tortyr fångarna i Abu Ghraib blev utsatta för när de blev kissade på, påsatt hundkoppel o tvingades klrä'la nakna. Jag har inte blivit utsatt för ickemuslimers tortyr, varken fyskiskt eller psykiskt så det ä väldigt lätt för mig att be dem tiga och sluta mata trollen. Jag kan inte förstå vad en vanlig medmänniska skulle få ut av att avbilda Profeter, bränna Koranen eller Bibeln, kissa på en död kropp osv osv enbart för att de...hmm, har rätt till det?

Jag är ledsen, är en alldelles för fredlig MÄNNISKA för att uppskatta hat, provokation, kräkningar eller psykisk och fyskisk misshandel/tortyr. Bara för att "man anser sig ha rätt" till en sak betyder det inte att man måste göra det.
    Det är väl detta som göder fascinationen över sådana som du. Avbilda profeten och urinera på en död människa (som man nyss skjutit ihjäl). Jämförbara storheter.

Helt galet. Vad är det för fel på er?
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-02-25 23:12:58 följande:
    Såna som jag :-/ ?
    Ja, sådana som du. För du står väl för vad du skriver här?
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-02-26 21:30:17 följande:
    Du menar Vilks? HAn är ju bara ett litet ensamt troll som behöver mat, han har en tråkig hobby, dvs att göra sig rolig på andras människors känslors bekostnad.
    Och muslimerna har valt att mata det här trollet så att dennes hobby blivit det mest diskuterade konceptuellla konstprojektet i Sveriges historia. Grattis.
  • JTA
    o0Noun0o skrev 2012-02-26 22:32:00 följande:
    Och svenskarna har förklarat krig mot muslimerna? Vilken logik alltså... Man häpnar!
    Ja, häpnadsväckande. Som vanligt har jag ytterst svårt att följa din argumentation. Om den finns.
  • JTA
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-26 23:49:08 följande:
    Du verkar ha svårt med att följa muslimernas argumentation. Va beror det på? 
    Nej, nu generaliserade du. Noun är ofta alldeles för kortfattad för att man skall kunna förstå vad hon menar. Das war alles.
  • JTA
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-27 10:42:22 följande:
    Das was nicht richtig. Du brukar säga så med varje muslim du diskuterar med. Med mig, med Halal och nu med Noun. Vad beror det på? 
    Nej, jag känner inte igen ditt påstående. Du brukar vara skapligt utförlig i dina svar, även om jag inte håller med om dem och din ton ofta är under all kritik. Halal tjatar också på, på sitt sätt. Problemet med Noun är att hon ofta levererar one-liners som till på köpet är av typen "nej, det menar jag inte" vilket naturligtvis säger väldigt lite om vad hon menar.
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-02-27 20:50:06 följande:
    vad skriver du egentligen?
    sv.wikipedia.org/wiki/Konceptkonst

Vilks rondellhund är ett projekt för konceptuell konst. Inte bara själva teckningen är konstverket utan allt som sker i sammanhanget av den. Som den är diskussionen till exempel. Du och jag är därmed delar av det konceptuella konstverket. Vi två är förstås inte så spännande utan det är muslimernas intoleranta och våldsamma reaktioner som utgjort huvuddelen av konstverket, tillsammans med medias uppmärksamhet och kulturelitens diskussion om detsamma.

Idén eller konceptet som är kärnan i konstverket är enligt Vilks huruvida konsten och yttrandefriheten har någon gräns. Vanligtvis inom konstvärlden anser man att konsten inte har några gränser, vilket uttryck som helst kan vara konst. Vilks menar att han visat att konsten helt klart har en gräns eftersom många eller de flesta inom konstvärlden och kulturen över huvud taget hade väldigt svårt att acceptera hans rondellhund.

Detta helt oavsett att vi andra kanske anser att det mesta av det hela är konstigt snarare än konst.
  • JTA

Kaf, Halal, Nasrin:

Kul att se att ni börjat ta provokationer precis som de bör tas för att punktera dem.

Föreslår att ni som sista del i avfärdandet av den här provokationen att ni själva bränner de koraner som ni tänkt skicka till Selfish. Gärna i era respektive hemländer, publikt.

• JTA
    Nasrin skrev 2012-03-02 22:10:21 följande:
    Jag känner mig illa tvungen att göra ett sista försök för att underlätta för dig, så att du förstår.

Detta handlar inte om att göra övergrepp mot yttrandefrihet, detta handlar om att folk fått nog av att dessa metoder används som psykisk tortyr. Det är alltså INGENTING med yttrandefrihet att göra utan ENBART ett sätt att få stopp på den tortyr som används. Förstår du snart?

En gång till: Detta har ingenting med yttrandefrihet att göra, yttrandefrihet är ett begrepp som inte finns  i närheten av dessa protester.

Snälla, snälla säg att du förstår snart. Annars tycker jag verkligen synd om dig.       
    Ge dig nasrin, du definierar absolut inte vad yttrandefrihet innebär.
Svar på tråden förstöra heliga skripter