Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

förstöra heliga skripter

Nasrin skrev 2012-03-06 21:57:51 följande:
    Okej, var ligger det för frihet i att avbilda en vanlig människa som levde för ca 1400 år sen?
    Är inte det ganska självklart?

Om friheten inte finns för att avbilda "en vanlig människa" (vilket Mohammed inte var på något sätt) så finns inte friheten att avbilda valfritt motiv och det blir lätt absurt.

Mohammed var som sagt ingen vanlig människa, långt ifrån. Även om man tänker bort det teologiska så var han en av de människor som har format världen väldigt mycket, han finns i toppen med personer som de romerska kejsarna, Alexander den store, påvar, George Washington och så vidare. Att han inte skulle få avbildas är en stor förlust även av rent sekulära orsaker.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:01:06 följande:
    jag mötte det jag tyckte var en intressant reflektion som tillförde något i diskussionen.
    Så du menar att svaret på din fråga inte tillförde något? Samma med andra som har svarat på din fråga antar jag, eftersom du inte har bemött deras inlägg heller. Vill du ens ha svar på den frågan/diskutera?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:05:41 följande:
    Har du inte svenska som modersmål? Vill du ha lite material om syftning på svenska?
    Jo, det har jag. Jag försöker bara förstå varför du, som verkar intresserad av att diskutera, inte är intresserad av att diskutera svaren på en fråga som du ställde.

Det brukar innebära att man tycker att svaret är obekvämt eller att man inte har något att svara och därför ignorerar man det. Är det så i ditt fel eller beror det på något annat?
Svar på tråden förstöra heliga skripter