Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

oOHalalOo skrev 2012-03-05 20:42:00 följande:
    Absolut, så förolämpa på bara om du mår bättre av det och tycker det ger mervärde.
    det var min intention  
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-05 20:47:26 följande:
    Varsågod då. Jag kommer inte fråga dig varför man har behov av att kränka andra människor med avsikt, för mig låter det inte vettigt och är långt från mitt eget förhållningssätt till mina medmänniskor. Men som sagt har du behovet så kör på du. Have fun!
    Over and out.
    om mitt syfte inte står klart för dig vid det här laget gör du nog bäst i att gå vidare med livet och inte grubbla mer över den saken
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 20:53:30 följande:
    vad hjälper det att bränna en flagga, skriva protestlistor och demonstrera? Har du sett vad som händer när muslimer gör detta, det vänds emot dem och de kallas idioter och terrorister.
    vad kallas dom när dom hotar, misshandlar och dödar folk för att de förolämpat deras religion?

Respekt kan aldrig avkrävas någon, om man vill slippa bli kallad för idiot och terrorist måste man sluta bete sig idiotiskt, spränga saker och försvara terrorism.

Det tar längre tid att fila bort ett dåligt rykte än att skaffa det, tyvärr får även de goda muslimerna lida för de onda muslimernas handlingar (jag tror att det till stor del beror på att de ofta är så ovilliga att ta avstånd från våldshandlingarna och gärna ursäktar beteendet)

• Selfish Geene
    Minne00 skrev 2012-03-05 20:59:16 följande:
    Hur kan det någonsin vara försvarbart att förstöra en bok, helig eller inte?????
    Fattar inte, böcker ger kunskap, varesig det är religiösa skrifter, fakta böcker eller ren fantasi.....

Böcker är mitt liv och jag gråter över varenda förstörd bok! religiös eller inte!   
    då föreslår jag att du inhandlar ett familjepack näsdukar
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 21:05:44 följande:
    Vad är det som får dig att tycka att det är muslimer som ska ändra sig först, när det är någon annan som startat?

Kan inte DU starta, så följer andra efter?  
    vem har kränkt muslimernas yttrandefrihet?
  • Selfish Geene
    Minne00 skrev 2012-03-05 21:07:33 följande:
    Tro mig, jag har ett lager som räcker livte ut!
    jag tror dig.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 21:12:08 följande:
    nu är du tillbaka igen, det handlar inte om yttrandefrihet. Problemet du anser är ett problem finns inte. Det som protesteras emot är kränkningen som tillkommer av att använda Koranen som ett medel för psykisk tortyr. 

För övrigt tystas vi troende (ALLA) troende med fniss och hån när vi öppnar munnen, vi kränks och hånas om förnedring och förtryck när vi klär oss i våra kläder osv osv.   
    Jo, det handlar om yttrandefrihet.

Att folk inte gillar dina åsikter eller respekterar dig påverkar inte dina möjligheter att uttrycka dig fritt, du har inte blivit "tystad", det står dig helt fritt att klä dig hur du vill utan att någon ska kunna hindra dig, men du kan inte kräva att människor inte ska fnissa, det är måhända oartigt men def. inte något brott mot yttrandefriheten.

Yttrandefrihet ger dig rätten att säga din åsikt, men det betyder inte att någon annan är skyldig att lyssna! 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 21:25:19 följande:
    Suck, du förstår visst inte alls.

Godnatt
    Jag tror att det är du som inte förstår.

Jag har inte utsatt någon för tortyr av något slag!
    Att häda mot Islam skulle vara "förbjudet" oavsett om det använts som tortyrmetod eller inte och det är det förbudet jag protesterar mot!

• Selfish Geene
    The Mechanix skrev 2012-03-06 07:35:40 följande:
    Om det får dig att känna dig nöjd med dig själv så varsågod.

Personligen tror jag inte på att medvetet kränka och provocera andra människor oavsett. Jag tror att i det långa loppet så blir jag bemött som jag bemöter andra. Inte på individnivå alla gånger, men i det stora hela.
    inte för att jag behöver din välsignelse men, tack då.
  • Selfish Geene
    The Mechanix skrev 2012-03-06 07:44:07 följande:
    Du bad om reaktioner i din trådstart. Det är min reaktion, det är varken fördömelse eller välsignelse.

Du är förhoppningsvis en vuxen människa och gör det du tycker är bäst för dig.
    jag tackar för förtroendet
Svar på tråden förstöra heliga skripter