Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Ebba Caroline skrev 2012-02-25 20:55:16 följande:
    Du förstör ju inte nåt av de?!
    Nej, inte mer än om jag bränner en inbunden bok iaf
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 20:55:30 följande:
    O de som vill förbjuda dig hänger på fl? Eller hemma hos dig?
    nej, de hänger förmodligen inte här..
    Jag får nog ta min förstör-en-helig-skrift-kampanj utanför FL om den ska ha en chans att få fäste nationellt..

Nåja, alla resor börjar med ett steg och FL är väl ett lika bra 1:a steg som något annat (dessutom är fl den enda community jag är aktiv i)
  • Selfish Geene
    FixarFrasse skrev 2012-02-25 20:58:12 följande:
    T ex kyrkorna själv slänger biblar, så är inte din "aktion" lite overkilled..?
    jo, att bränna biblar lär inte resultera i någon större reaktion, kristna verkar ha en rätt avslappnad inställning till hädelse bland den hedniska delen av befolkningen, detsamma gäller förmodligen för eddan-anhängarna.

Det känns som att koranen är det lämpligaste målet för en demonstration av det här slaget. 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 21:15:05 följande:
    Ok, ja jag förstår dock fortfarande inte vad DU får ut av detta, vad är det som provocerat fram denna reaktion hos dig och mår du riktigt bra? Har du ngt problem du känner att du vill prata om får du gärna pma mig, är ganska duktig på att "lyssna" när någon inte mår bra..
    jo tack jag mår fint, men du har helt rätt i att något har provocerat fram min reaktion!

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/isaf-soldater-dodade-i-afghanistan_6874903.svd

Jag accepterar inte att min yttrandefrihet inskränks av andra människors religiösa föreställningar, vi måste alla ställa oss bakom de som förföljs, hotas och dödas för att de "hädat" enligt någon religiös grupps övertygelse.

Att bränna koranen är ett steg i protesten mot religioners inflytande på oss icke-religiösa  
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 21:28:34 följande:
    Ok, läs gärna mitt inlägg nyss. Vad ger dem rätten att ge sig in i deras land, ta deras ägodelar och bränna dem i syfte att göra dem illa /tortera dem? Förstår om Afganerna tröttnat.
    Jag försvarar inte tortyr (varken fysisk eller psykisk) inte heller ställer jag mig bakom stöld eller skadegörelse på annans egendom.

Kampanjen handlar endast om att bränna sitt eget exemplar av koranen.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 21:32:49 följande:
    Fast varför ska man skaffa sig Koranen/Bibeln i syfte att bränna den, då är vi tillbaka där, VAD får du ut av det?
    handlingen är helt och hållet symbolisk, jag praktiserar min rätt att avstå från att följa regler grundade på vidskeplighet
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 21:37:42 följande:
    suck, jag kommer inte få svar på denna fråga va? Jag ger mig och går o kikar på Släkten är värst istället Lycka till med dina nedladdningar o raderingar detta år !

(Jag är för övrigt en väldigt religiös, troende muslim och helt oprovocerad av detta! Hoppas dock du får ut något av det, annars är det slöseri med tid och hat    
    jag har gjort mitt bästa för att svara på vad mitt syfte med kampanjen är, du kanske kan läs igenom mina svar en gång till, om bilden ändå inte klarnar ska jag göra ett försök till, säg bara till isf!

Om jag kommer över en koran i pappersformat lovar jag att bränna den också, så jag inte missar någon målgrupp (som helt klart inte är du eftersom du inte vill förbjuda mig att förstöra koraner) 
  • Selfish Geene
    Nape skrev 2012-02-25 22:24:43 följande:
    Hm, jag vet inte om det riktigt funkar så bra att göra så. Det är nog aldrig "helt raderat" utan går att återskapa.

Tips till imorgon: slå sönder datorn.

Hejdå.
    handlingen är som sagt symbolisk
  • Selfish Geene
    Astarte skrev 2012-02-25 22:37:20 följande:
    Nu börjar det lukta direkt satanism om de här ateistiska riterna, men kör på du bara. Mig rör det inte ryggen. Hade jag haft en bibel för mycket hade jag kunnat kasta den utan att tänka två gånger.
    Måste man inte åtminstone tro på att satan existerar för att kunna tituleras "satanist"?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 22:46:27 följande:
    jodå, syftet har jag förstått men jag har fortfarande inte fått svar på vad du som person får ut av det, mår du bättre av det, känns det bättre för dig att du vill såra andra enbart pga en konstig princip? Jag är helt emot detta att mina bröder och systrar i Islam matar de troll som lever på dem, som lever på deras reaktioner. JAg anser att de ska tiga tills de försvinner men å andra sidan har jag aldrig blivit utsatt för den psykiska tortyr som fångarna i Afganistan utsattes för, eller den tortyr släktingarna till dem som blev urinerade på blivit utsatt för, eller den tortyr fångarna i Abu Ghraib blev utsatta för när de blev kissade på, påsatt hundkoppel o tvingades klrä'la nakna. Jag har inte blivit utsatt för ickemuslimers tortyr, varken fyskiskt eller psykiskt så det ä väldigt lätt för mig att be dem tiga och sluta mata trollen. Jag kan inte förstå vad en vanlig medmänniska skulle få ut av att avbilda Profeter, bränna Koranen eller Bibeln, kissa på en död kropp osv osv enbart för att de...hmm, har rätt till det?

Jag är ledsen, är en alldelles för fredlig MÄNNISKA för att uppskatta hat, provokation, kräkningar eller psykisk och fyskisk misshandel/tortyr. Bara för att "man anser sig ha rätt" till en sak betyder det inte att man måste göra det.
    Jag hatar ingen, varken muslimer, kristna eller asatroende och så länge de inte tvingar sina religiösa föreställningar på mig så engagerar jag mig inte i deras ideer öht.

Men nu är det ju så att religiösa fanatiker runt om i världen har synpunkter på såväl vilka jag ligger med som vad jag gör med mina privata ägodelar (tex mitt exemplar av koranen), det irriterar mig något oerhört!

Det är definitivt en fråga om principer!
    Jag har inte heller blivit torterad eller mördad av muslimer för att jag skändar deras heliga bok eller avbildat deras profet, men jag visar gärna mitt stöd till de som fallit offer för religiösa extremister världen över.

Svar på tråden förstöra heliga skripter