Inlägg från: The Morticia |Visa alla inlägg
  • The Morticia

förstöra heliga skripter

Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:30:30 följande:
    Fast om du läser om vad pedofili betyder (VG kolla wikipedia) och sedan läser profetens sira (kolla även där vad termen betyder. Det finns böcker om det) så kommer du att förstå att han inte var det. Att kalla honom lögnare för att du inte tror på Gud gör inte honom till en lögnare. Han var välkänd som den sanne och fromma personen i hela arabien. När han började inbjuda folk till islam gjorde han det med sina släkt och folk. Han gick upp på ett berg och ropade "Oh folk av den och den (nämnde folken efter sina stammar/familj)". När de kom dit frågade han "Om jag säger er att det finns en armé bakom det här berget som vill attackera er, skulle ni tro mig?" Alla sade att de skulle göra det. Han kallades As-Sadiq Al-Amin, om jag översätter det rätt blir sannfärdig och pålitlig. Är din man det, dvs ALLA i Europa bevittnar om att han är den mest sanne man? 

Det är ju fint att din sambo är en riktig man i ett samhälle där manlighet existerar bara hos några. Jag förstår att du är stolt över honom, det är så män ska handla. Fast å andra sidan finns inget speciellt hos din man om du frågar mig. Som sagt det är egenskaper som alla män ska ha. Skillnaden mellan han och profeten är att det inte finns garantier för din man,  att han fortsätter med dessa egenskaper. Nånstans och nångång kommer det att brista. Profeten saw däremot, han fortsatte att ha dessa egenskaper även under förtryck vilket jag tror att ingen människa kan göra om man utsätts för samma förtryck och förföljelse. När han fick makten över Mecka let han sina fiender gå fria. Dessa fiender som förtryckt, förföljt och dödat hans kompanjoner i många år gick fria. Så nej, din mans egenskaper är nothing jämfört med vår profets egenskaper. Och nej, jag avgudar ingen annan förutom Allah swt, varken min profet som jag älskar mer än mina barn och ej heller din man fast han är en vanlig man med synder och brister. 
    Okej. Han kanske inte var en lögnare. Han kanske själv trodde på det han pantade i folk. Han var nog bara lite psykiskt labil och led av vanföreställningar. Det är faktiskt det mest troliga egentligen...

Om jag säger att jag har snackat lite med ett högre väsen och att det står en arme bakom det här berget (föreställ dig ett) tror du på mig då? Varför tror du på det ena men inte det andra?
    Tycker du inte att det är inte så lite sjukt att älska en död person som du aldrig har träffat mer än dina egna barn? Vilken vidrigt usel förälder man är i så fall. Ursäkta, men det är faktiskt min uppriktiga åsikt kring personer som resonerar så i största allmänhet och ingen personlig kränkning mot dig.
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:42:39 följande:
    Jag har efter många års av diskussioner i religion en stor erfarenhet av motståndarens kunskaper, speciellt i islam. Nej, inte ens era islamologer har stora kunskaper i islam.

Ja, vi älskar honom mer än oss själva. Han saw kommer före våra föräldrar och barn. Vem skulle inte älska den underbare man om inte alkoholister, sexgalna, räntasysslarna, lögnare, hycklare, mördare, våldtäkts män etc? Tror inte han blir älskad av såna personer nej.

Han våldtog ingen, varken barn eller vuxna. Han lärde oss att våldtäkt är en stor synd i islam att om man gör det får man dödsstraff. 
    Han hade sex med ett nioårigt barn. Vad kallar du det?

När man älskar något mer än människor så blir det per automatik problem. Det är därför religion skapar så mycket mänskligt lidande, för man anser att människors lidande inte är så viktiga att bekämpa i förhållandet till syftet att det är viktigt att gud blir nöjd.
  • The Morticia
    Nasrin skrev 2012-03-10 22:46:01 följande:
    Vad är det som får dig att tro att du och din tro är den som är normal? Är vi troende psykiskt störda enligt dig? Känns otroligt dömande att tänka så.
    Jag är inte troende.
    Psykiskt störda i allmänhet är att ta i, däremot råder det inga tvivel om att en person som tror sig snacka med övernaturliga väsen lider av en förvrängd verklighetsuppfattning. Men religiösa människor betraktar jag som jag-svaga och irrationella.
    Hur ser det ut i koranen? Tycker du inte att den är en smula dömande mot icke-troende?
    Man ska inte kasta bergskedjor i glasburkar.
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 22:57:56 följande:
    Ser du inte själv att dina kunskaper i islam brister? Jag menar det du skrev är precis vad Quraish sade om honom. Läs denna konversation mellan hans fiender när de försökte hitta något brist hos profeten så att ingen arab skulle lyssna på Koranen, för det var bara koranen och inbjudan till islam som han gjorde under hans budskap. Quraish gick till den mest kunnige inom poesi. araber var välkända inom poesi, det var deras konst som de behärskade. De frågade mannen (han hette Al-Mughirah) om profeten. De sade att de skulle säga att han var en poet. Al-Mughira sade "Jag är den mest kunnige inom poesi bland alla araber och hans (dvs profetens) koran är ingen poesi". De sade "Då skulle vi säga att han var galen". Al-Mughira svarade "Inte det heller är rätt, vi har sett hur galna beter sig". De sade "Vi skulle säga att han var en magiker". Han svarade "Vi alla vet hur magiker gör och vad de sysslar med men Muhammed är inte det. Men ni kan säga att han var en magiker som gör att han skiljer mellan par (dvs man och kvinna)".  Så du säger att han var psykisk labil men ändå följde hela arabien honom, och idag är vi 1,5 miljarder som följer honom. I så fall var han en klipsk man som kunde lura folk till islam. En sådan person hyser man bara respekt för

Jag svarade på det men du verkar inte ha läst noga. Han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien. Vilka garantier skulle jag få av dig för att få tro dig? Vad är det som är speciellt hos dig?

Den person du talar om är den som fått lära mig budskapet om att tillbedja Allah swt och att följa islam. Mina barn har inte gjort det och de kommer inte att hjälpa mig på domedagen, det är min tro och mina handlingar som genom profeten kommer att beskydda mig. Mina barn genom uppfostran och lärandet kommer att göra samma sak, dvs älska profeten saw mer än sina egna barn och så fortsätter det. 

Nej jag upplever inte att du kränker mig. Du avgudar dina barn, jag däremot älskar mina föräldrar mer än mina barn och mina föräldrar älskar sina föräldrar mer än mig. Svårt för dig att förstå, i understand.
    Du måste förstå att det inte handlar om bristande kunskap, utan om att ifrågasätta det som står. Kunskap är inte samma sak som hålla med. Kunskap är att ta reda på vad det handlar om. Hur man sedan förhåller sig till det är en annan sak. Det är nog snarare så att du saknar kunskap om vad kunskap är.

Jag kände till det där sedan innan, men jag står fortfarande helt häpen över att du tror på detta. Poesi? Vad är det? Filosofi och fina ord. Det duger inte. Dessutom är det allmänt känt att en psykiskt sjuk person inte behöver vara på ett speciellt sätt. De kan vara precis som du och jag på alla vis, men ha stora svårigheter med vissa saker. En psykisk sjuk person behöver nödvändigtvis inte sitta och rulla med ögonen, mumla för sig själv och dunka huvudet i väggen i tid och otid. Så den där poeten visste bevisligen inte ett jota. Muhammed kunde mycket väl vara psykiskt sjuk.

Många människor är pålitliga. Charm och vänlighet går hem hos folk. Bara för att man är karismatisk är det ingen garanti för att man är en bra person eller ens är pålitlig på riktigt. Hitler ansågs ju vara både karismatisk, rolig och vältalig. Var han en bra person för det? Vad kom vi fram till, till slut? Jo, att han var en stor jävla skit. Nu menar inte jag att Muhammed är någon Hitler, utan vill bara belysa varför "han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien", inte håller som argument.

Jag ska nu sälja in mig hos dig och förklara varför jag är bättre för dig än vad Muhammed är. Läs noga och begrunda:
    Jag betraktar dig, dina barn, din man - ja alla människor, som otroligt värdefulla. Ni får aldrig svälta, skadas, torteras, dödas eller förtryckas.Jag kommer att kämpa hela mitt liv för att göra det jag kan för att livet blir så tryggt och bra för alla människor som möjligt. Ingen profet, ingen gud, ingenting är viktigare än din och alla andra människors liv och hälsa. När politik, religion, pengar, vad som helst, står i konflikt med människors liv och hälsa så tar jag alltid parti för människan.
    En person med den inställningen kallas för humanist och är en hjälte redan i resonemanget. Lyckligtvis finns det många sådana och det är också dessa som förändrat världen till den bättre. Muhammed däremot, skapade en religion som har inneburit lidande för miljontals människor.  Och honom älskar du mer än människor - till och med dina egna barn. I så fall är det inte ens konstigt att religion innebär krig, dödande och inhuman hantering av människor.
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:02:03 följande:
    Att ha sex med sin fru är inte ett våldtäkt. Här på forumet har vi muslimer diskuterat denna fråga tiotals ggr. VG läs dessa trådar, finns alla argument och motargument så jag tänker inte diskutera samma sak igen, inte om du har något nytt att tillägga ämnet. I så fall är jag villig att ställa upp och vara med i diskussionen. 

Nej där har du fel, Morticia. Profeten saw lärde oss att älska våra medmänniskor och ta hand om dom. Han beordrade oss att ta hand om våra grannar, att hjälpa de gamla, att välkomna våra gäster, att dela med oss. Ett sådant lärande är definitivt inte något som säger att man skiter i sina föräldrar. Och nej, det är inte religion som skapar problem. det är människornas egoism och intolerans som gör det.
    Hans fru var 9 år gammal! Så du tycker det är helt i sin ordning att man gifter bort små flickor med vuxna män och tvingar dem att ha sex med dem? Är det din människosyn? Nej, jag tänker inte läsa de andra trådarna. Jag är här nu och talar med dig.

Allt det där som profeten sa kan ju jag och tusentals andra människor också säga. Jag sitter faktiskt här just nu och talar om för dig vikten av att ha en human människosyn och att det är fel att förgripa sig på barn.

Nej Kaf, människor är inte egoistiska och intoleranta. Människan är det mest sociala och empatiska djur på den här jorden. Men det finns saker som gör att vi kan bete oss riktigt svinigt, som när vi snöar in på människofientliga religioner och ideologier. 
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:37:47 följande:
    Det du skrev om "kanske" tyder på att det handlar om bristande kunskaper och inte om ifrågasättande.

Angående ämnet, du kan läsa om det här, du får ursäkta men jag vill ha nya frågor/ämne att diskutera. Jag är rätt trött på att det är samma saker om och om igen så du får den artikeln om påståendet och vill du inte är det helt ok. Finns läsare som också vill ta del av svaret :)
    www.islam-svarar.se/profeten-saw/293-profeten... 

Javisst finns det många och de flesta finns inte i väst, tro det eller ej. Det här betyder inte att de är syndfria. Som sagt, nånstans och nångång brister dessa egenskaper. Människor felar och brister förstår du. Hur många följer Hitler idag? Väldigt få tror jag och hur många följer de charmiga du talar om? Ingen kanske. Men hur många följer den mest sanne och pålitlige Muhammed? Jag behöver inte skriva om det igen.

Inget av det du skriver tror jag på. Läs detta talessätt som min mormor (må Allah vare barmhärtig mot henne) brukade säga och begrunda:

"Om du hör en människa tala väl om sig själv, att h*n är sig och så var säker på att den personen är lögnare, felar och brister. Lita inte på honom/henne" Så nej, du jämfört med den sanne, pålitlige och humanisten Muhammed saw är en en myra jämfört med ett hav.  

Ja jag skrev att det är svårt för dig att förstå den kärleken för du vet inte betydelsen av en sådan man. Den kärlek du vet är den som du har till dina barn, även den tar kanske slut nångång om något händer mellan er. 

Läs igen vad jag skrev om att ta hand om sina medmänniskor. Verkar som du upprepar samma sak. 
    Det där var nog det dummaste jag någonsin har hört. Med ett sådant resonemang är det inte konstigt att hårt muslimska länder är underutvecklade. Jag talar väl om mig själv för att jag har fina egenskaper. Jag har rätt många otrevliga också. Men jag ser ingen anledning till att förminska mig själv eller göra mig dummare, elakare eller sämre än vad jag är, men jag har förstått att det är så muslimska kvinnor ska göra.
    Jag kan, jag vill och jag har saker att erbjuda. Det är så en civilisation utvecklas - folk drar sitt strå till stacken och gör det som de kan och som de är bra på.

Men glöm mig. Låt oss tala om någon annan. Låt säga att det brinner i ditt hus. Det är fortfarande ingen Muhammed som kommer att rädda dig. Det kommer en brandman. En annan människa. Vad du säger är egentligen att du inte tror på människan. Det är ett mycket tragisk och farligt resonemang. Det motsäger också det du säger om att man ska ta hand om andra människor. Då tror du inte att en läkare kan bota dig, att en vän som lovar att sälla upp gör det, att den som kan konstruera en bro verkligen kan få den att hålla osv.
    Vilket märkligt cirkelresonemang. Det slutar ju med att alla är korkade barbarer, ingen kan göra något. Det måste vara sjukt jobbigt.
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-10 23:45:29 följande:
    Jag tänker inte diskutera något vi muslimer har gjort tiotals ggr här. Annars finns många artiklar på nätet som muslimer skrivit, finns även klipp på youtube som du kan se. 

Varför ingen följer er och tror er? Hah där har du svaret.

Den humana människosyn du talar om tror jag bara delvis på. Den är inte perfekt enligt mig och finns inga garantier för att människor inte utnyttjar den för egna intresse. Människor felar och brister.

Menar du att alla ateister och humanister är toleranta? Det har jag inte upplevt. Jag hade 0 tolerans under min tid som ateist och det var inte ett eller två år utan många år. 
    Vadå varför ingen följer och tror oss? Nu förstår jag inte riktigt. Vilka vi? Följa och tro vad?
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-11 00:01:09 följande:
    Underutvecklade teknologiskt, men moraliskt? Västvärlden är underutvecklad inom det ämnet. Du talar om dig hur fin du är och vilka värderingar du har och du vill att folk ska tro dig? Jag har ingen anledning att tro en människa jag inte känner. Bläck på papper är inte samma sak som handlingar. När jag ser dig handla, inte fela och gör precis det du sade om dig själv, ja då kan jag uppfatta dig precis som du skrev att du är men inte annars. 

Muslimska kvinnor förminskar inte sig själva, de gör sig inte dummare, sämre eller elakare som du påstår. Vilken humansyn du har Tungan ute

Jag har inte tänkt på dig för att glömma dig.

Nu är jag inte med i resonemanget. Det blir brand i huset och en brandman räddar mig, ja då är det bara att tacka brandmannen. Det bästa jag kan göra honom är att bjuda honom på middag eller ge honom en present, men tro honom? att han blir profet? Du får gärna förklara hur du menar för det låter lite flummet.

Det sista ska jag spela att jag inte läst. Vill du vara artig får du artighet tillbaka, jag tror inte jag har varit elak mot dig. 
    Underutvecklade teknologsikt eller moralisk, undrar du. Båda delarna säger jag.

Jag hoppas sannerligen inte att du hamnar i ett läge där du behöver hjälp och där jag behöver ingripa - och du behöver inte tro mig. Det är inte det som är poängen. Poängen är att människor som resonerar som jag påstår att jag gör faktisk är dugligare när det kommer till att se till människors bästa.

Jag menar inte att du måste se på brandmannen som en profet bara för att han räddade dig. Ändå har han gjort långt mycket mer för dig och ditt liv än vad Muhammed har. Så rimligen borde du ju älska brandmannen mer kan jag ju tycka. Det är lite detta jag fiskar efter. Varför du väljer just Muhammed på väldigt flummiga grunder när du inte väljer människor av kött och blod som faktiskt gör något på riktigt för dig?
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-11 00:05:33 följande:
    Det var legitimt under hans tid och även för 100 år sen i Sverige. Vad är meningen att säga att det inte var det liksom? Jag förstår er 1337, ni vill att muslimer ska skriva "Det han gjorde var fel". Jag måste tyvärr säga att vi inte gör det. Profeten saw handlade inte fel. Det var så under hans tid och samhälle och det är inte rätt tid att döma hur folk levde förr. 

Var har jag skrivit att det är normalt? Nått konstigt händer ikväll men det är ju lördag så jag förstår att en del inte koncentrerar sig. 
    Men han hade ju direktkontakt med Allah, inte sant? För Allah kan det väl inte spela roll om det hände för länge sedan? Hans ord och moral är väl ändå tidlöst? Varför sa inte Allah till honom att han gjorde fel? Det borde han rimligen ha gjort. Så om Allah inte sa något kan man ju anta att Allah tyckte att barnvåldtäkt är helt ok. Vad gör det islam till då?
  • The Morticia
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-11 00:06:48 följande:
    Läs citatet så förstår du vad jag menar!

Måste tyvärr sluta, ovanligt för mig att vara uppe länge.

God natt!
    Sov gott!
Svar på tråden förstöra heliga skripter