Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-26 23:45:16 följande:
    Varför inte bränna koraner i grillen? Kanske på sommaren när det blir grilltider? Du får min gamla koran om du har lust att bränna en koran.
    Ja, varför inte?
  • Selfish Geene
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-27 10:41:13 följande:
    Ja varför inte? Du vet att en koran kostar och här menar jag översättningen av koranens mening. En koran i sitt originals språk kostar dubbelt eller trippelt så mycket. Så det är bättre att ta en koran från mig som jag inte behöver och tända i grillen. Då sparar jag tid och lukt.
    Jag menade att jag tacksamt tar emot din överblivna koran
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-27 20:55:12 följande:
    nej? Eller ja lille Vilks då
    Salman Rushdie
    Taslima Nasrin 
  • Selfish Geene
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 21:20:32 följande:
    Min reaktion  var : "wooow, den här personen har inget liv" Det skadar ingen förutom att du slösar din egen tid :p

Muslimer bränner själva upp koran när den tex. börjat bli söndrig.
    ">

" target="_blank">

Tydligen har tråden väckt ditt intresse, ju fler desto bättre!

Jag är mer än nöjd med hur jag har förvaltat min tid och mitt liv så här långt, för att vara en obetydlig bit kol i ett gigantiskt universum förändrar jag världen så gott jag kan utifrån mina förutsättningar.

Jag har inget att klaga på

• Selfish Geene

på tal om att "inte ha något liv" det här är Shahbaz Bhatti, han mördades den 2:a mars 2011 för att han ansågs ha hädat mot islam

Det 

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-27 21:48:53 följande:
    nja, han är väl en av många politiker i världen som mördats för att han gått med "fel" inriktining och skyddat "fel" grupp? Inte bara den muslimska världen som har såna hemska mord. Han är alltså ett offer av politik, inte religion.
    enligt mördarna själva blev han dödad för att han var en "hädare av Muhammed" och för att han arbetade mot hädelselagarna.

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-27 21:52:19 följande:
    intressant att de du nämner är av indiskt/pakistansk härkomst, kanske är ngt mer kulturellt än religiöst.
    känner du inte till någon svensk eller iranier som blivit hotad eller utsatt för våld pga att de "hädat"?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-27 21:52:19 följande:
    intressant att de du nämner är av indiskt/pakistansk härkomst, kanske är ngt mer kulturellt än religiöst.
    Det var fö Irans ayatolla som utfärdade fatwan mot Rushdie
  • Selfish Geene
    Fläderblomman skrev 2012-02-27 22:04:02 följande:
    Känner du inte till muslimer som blivit dödade för att de är muslimer? Eller för att dem råkar bo på ett ställe med mycket olja. Och här pratar vi inte om en person.
    Muslimer har inte monopol på religiöst våld, men de är överrepresenterade i statistiken

Hur många muslimer känner du till som har blivit mördade för att de har hädat mot någon annan religion? 
  • Selfish Geene
    TwistedSister skrev 2012-02-27 22:10:10 följande:
    Finns det statistik på religiöst våld? Har du länk till något sånt? Hur definierar man religiöst våld i nämnda statistik? 
    Du har rätt, det vet jag inte faktiskt inte!

Det var ett antagande från min sida 
Svar på tråden förstöra heliga skripter