Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Fläderblomman skrev 2012-02-27 22:15:08 följande:
    Jag skulle verkligen vilja se den statistiken. Den kanske stämmer om våld från stater inte räknas som våld. 

Det var inte det som var poängen. 
    Tar tillbaka påståendet, jag kan inte styrka det på något sätt
  • Selfish Geene
    TwistedSister skrev 2012-02-27 22:28:31 följande:
    Vad bra! Nu skulle du kunna vidga dina hädelser till att omfatta lite fler religioner, det hade gjort "kampanjen" mycket mer intressant. I alla fall i mina ögon.
    Jag tar tacksamt emot digitala versioner (och även pappersexemplar) av alla heliga skrifter, hitills har jag raderat koranen, bibeln och eddan.

Jag tänker inte sticka under stol med att det främst är islam som är min målgrupp, mest för att jag varken är abortläkare eller korgosse så kristna och/eller katoliker utgör inte något direkt orosmoln för min del.

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-28 09:13:07 följande:
    jo Iranier/Shiiter kan bli utsatta eftersom de ofta sprider en felaktig bild av Islam, kanske inte är rätt med deras utövande av vår religion har gjort att resten av världen tror att alla muslimer är sk*t, kanske därför de blir illa omtyckta. Har dock inga specifika fall jag kan hänvisa till. Inte heller några svenskar, utom Vilks. Du får gärna dela med dig om du känner till fler fall.
    tycker du inte att det är de som hotar och våldför sig på människor som ska fördömas snarare än de iranier/shiiter som utsätts för våldet?

Det är väl muslimerna som hotar som beter sig "som skit"!? 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-28 09:14:51 följande:
    ja, exakt. Typ hela befolkningar,städer och områden som utrotats av denna anledning...Ta Palestina just nu t ex... Men dessa människor har mindre betydelse än, hmm, vad hette han Salwan Rushdie eller nåt?
    Jag ställer mig absolut inte bakom Israels kränkningar mot folket i Palestina.

Fö blandar du äpplen och päron, oavsett vad jag anser om Israels förföljelse av pelestinier så har det inget att göra med förföljelsen och dödshotet av Salman Rushdie.

Om vi har lärt oss något av historien (och situationen i Palestina) så är det väl att tidigare kränkningar inte motiverar att den kränkta gruppen i sin tur kränker någon annan??! 
  • Selfish Geene
    TwistedSister skrev 2012-02-28 16:33:38 följande:
    Hmm tja muslimer är nog inget att oroa sig för din del heller, Nyss handlade det ju om andra som blivit utsatta för hot och våld men nu är plötsligt bara du själv intressant och ärligt talat islam är inget hot mot dig personligen. Så det är bara konstnärer och författare som har rätt till liv, yttrandefrihet osv eller varför är de värda mer än vanligt folk menar du? Eller värda mer än abortläkare, homosexuella, korgossar och alla palestinas barn tex?
    Alla som kränker islam riskerar att råka illa ut, inte bara konstnärer och författare.

Fötydligande: Eftersom jag varken är korgosse eller abortläkare så ligger jag inte i riskzonen för våldet som den  kristna och katolska kyrkan representerar, därmed inte sagt att jag inte fördömer även våldsamma protestanter och katoliker, men ärligt talat: dom är inte lika överkänsliga som muslimerna! (jämf. reaktionerna efter "ecce Homo"-utställningen med muhammed-karikatyrerna så förstår du vad jag menar) 

INGEN får hota eller våldföra sig på någon annan oavsett om någon har sagt taskiga saker om din idol eller mamma.

Att en grupp blir kränkt (judar) av en annan (nazister) rättfärdigar inte att den första gruppen (judarna) i sin tur våldför sig på en tredje grupp (palesitinierna) och det betyder inte att den sist kränkta gruppen (palestinierna) får förgripa sig på 4:e part för att de anser att deras gud/profet/religion smutskastas.

(de här sakerna får de flesta lära sig på dagis, men i de religiösa grupperna varkar det som att det glöms bort strax efter utgången av sjätte klass) 
  • Selfish Geene
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-28 20:47:03 följande:
    Skicka mig din adress i inboxen så kommer du att få den nästa vecka. Jag skickar en stor och en liten plus papper innehållande Allahs swt namn som också skall brännas. 
    tack! 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-28 20:49:44 följande:
    nej, som jag skrev tidigare kan jag förstå när bägaren runnit över.
    det spelar ingen roll!
    Det är aldrig acceptabelt att förgripa sig på människor eller deras grundläggande rättigheter (eller tycker du att judarnas övergrepp i Palestina är "förståeliga" eftersom de också har blivit kränkta?) 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-28 20:52:15 följande:
    Jag har förresten också en "Koran" dvs en översättning som innehåller fel som skulle behöva brännas, har tänkt göra det länge. Kanske skulle skicka den till dig också?
    gärna det!
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-28 20:59:17 följande:
    Det sa jag inte heller att det är, men jag har förståelse för att folk tappar besinningen efter år av psykisk och fyskisk tortyr.
    ptja, det kan jag väl hålla med om, det finns alltid en anledning att människor utvecklas till religiösa extremister.

Ibland är orsaken kränkningar under uppväxten, ibland beror det på att deras omgivning har indoktrinerat dom, ibland är dom bara psykiskt sjuka som hittat en ventil för galenskapen.

Jag har aldrig trott att människor blir galna utan orsak 
  • Selfish Geene
    Keiko35 skrev 2012-02-29 23:29:01 följande:
    Den bilden tror jag inte representerar någon västerländsk militär, med de kläderna.
    Och framförallt ingen fritänkande världsmedborgare.

Nasrin bygger halmgubbar genom att låtsas att frågan handlar om att försvara israeliska militärers övergrepp mot muslimer i Gaza istället för den verkliga: Muslimers övergrepp mot människor som praktiserar sin yttrandefrihet 
Svar på tråden förstöra heliga skripter