TwistedSister skrev 2012-02-28 16:33:38 följande:
Hmm tja muslimer är nog inget att oroa sig för din del heller, Nyss handlade det ju om andra som blivit utsatta för hot och våld men nu är plötsligt bara du själv intressant och ärligt talat islam är inget hot mot dig personligen. Så det är bara konstnärer och författare som har rätt till liv, yttrandefrihet osv eller varför är de värda mer än vanligt folk menar du? Eller värda mer än abortläkare, homosexuella, korgossar och alla palestinas barn tex?
Alla som kränker islam riskerar att råka illa ut, inte bara konstnärer och författare.
Fötydligande: Eftersom jag
varken är korgosse eller abortläkare så ligger jag inte i riskzonen för våldet som den kristna och katolska kyrkan representerar, därmed inte sagt att jag inte fördömer även våldsamma protestanter och katoliker, men ärligt talat: dom är inte lika överkänsliga som muslimerna! (jämf. reaktionerna efter "ecce Homo"-utställningen med muhammed-karikatyrerna så förstår du vad jag menar)
INGEN får hota eller våldföra sig på någon annan oavsett om någon har sagt taskiga saker om din idol eller mamma.
Att
en grupp blir kränkt (judar) av en annan (nazister) rättfärdigar
inte att den första gruppen (judarna) i sin tur våldför sig på en tredje grupp (palesitinierna) och det betyder inte att den sist kränkta gruppen (palestinierna) får förgripa sig på 4:e part för att de anser att deras gud/profet/religion smutskastas.
(de här sakerna får de flesta lära sig på dagis, men i de religiösa grupperna varkar det som att det glöms bort strax efter utgången av sjätte klass)