Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:11:03 följande:
    Men ändå så kan man uppfatta din handling som föraktfull gentemot även oss, eftersom du änvänder Koranbränningen på samma sätt som andra icke-muslimer gör när de vill förnedra och kränka muslimer? Så det riktas ju mot alla eftersom ingen av er säger att handlingen inte riktas mot ett fåtal.

Att vi inte bryr oss kanske är att ta i. Men för att vi inte går bärsärkagång så betyder det inte att vi inte bryr oss eller blir upprörda. För det här handlar om känslor, vilket du mycket väl förstår.
    det är helt ok att bli upprörd, jag förväntar mig inte att du ska hålla med mig eller stå passiv, men du får hålla dig inom ramarna för vad som är acceptabelt i en demokrati.
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:26:34 följande:
    Och var har jag sagt att jag inte håller mig inom ramarna? Jag tycker faktiskt inte du läst vad jag har skrivit om detta tidigare i tråden, utan du upprepar hela tiden att jag ska sättas på plats om jag gör si och så. Sen bortser du från att jag inte förespråkat att göra si och så. Känns som slösande på energi helt enkelt.
    jag är övertygad om att du gott och väl håller dig inom ramarna för vad som är acceptabelt beteende mot oliktänkande
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:26:34 följande:
    Och var har jag sagt att jag inte håller mig inom ramarna? Jag tycker faktiskt inte du läst vad jag har skrivit om detta tidigare i tråden, utan du upprepar hela tiden att jag ska sättas på plats om jag gör si och så. Sen bortser du från att jag inte förespråkat att göra si och så. Känns som slösande på energi helt enkelt.
    När jag skriver "du får inte" avser jag alla människor, inte någon specifik person

• Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:33:25 följande:
    Ändå så går det uppenbarligen att missförstå, så kanske du borde vara lite tydligare? Just sayin'.
    jag ska tänka på det i fortsättningen
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-02 21:44:45 följande:
    Nu vet jag att du inte är seriös. Du svarar på helt andra saker, har inga vettiga argument och läser inte det som skrivs. Jag ger mig i "diskussionen" som varit en monolog från vår sida tyvärr, hade varit trevligt med en diskussion i ämnet men du vrkar inte vara tillräckligt påläst för att delta.
    Du diskuterar inte ämnet utan försöker hela tiden få samtalet att handla om Gazakonflikten, strata en egen tråd om övergreppen i Palestina om du inte gillar ämnet jag har valt!

Här diskuterar jag gärna min fredliga protest mot hot och  våld emot de som praktiserar sin yttrandefrihet  
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-02 22:10:21 följande:
    Jag känner mig illa tvungen att göra ett sista försök för att underlätta för dig, så att du förstår.

Detta handlar inte om att göra övergrepp mot yttrandefrihet, detta handlar om att folk fått nog av att dessa metoder används som psykisk tortyr. Det är alltså INGENTING med yttrandefrihet att göra utan ENBART ett sätt att få stopp på den tortyr som används. Förstår du snart?

En gång till: Detta har ingenting med yttrandefrihet att göra, yttrandefrihet är ett begrepp som inte finns  i närheten av dessa protester.

Snälla, snälla säg att du förstår snart. Annars tycker jag verkligen synd om dig.       
    Tycker du att jag torterar någon när jag avbildar Muhammed eller förstör koraner?
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-03 11:37:58 följande:
    Men man har väl rätt till sina känlsor? Det är ju det jag är ute efter. Inte att andra ska ha rättigheter över dem, och säga att 'du får inte känna dig kränkt', för det är förtryck för mig. Det är jag emot vare sig det gäller känslomässigt eller på annat sätt.
    Ingen har påstått att du inte har rätt till dina känslor, däremot behöver vi inte ta hänsyn till dom
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-03 11:47:46 följande:
    Det behöver ni ju inte heller enligt svensk lag, så vad är det egentligen som ni vill nå fram till?

Sen tycker jag väl personligen att åsikten att inte behöva ta hänsyn till andra människor för att det inte spelar någon roll att man avsiktligt sårar osv  inte hör speciellt väl samman med den mänskliga kapaciteten och möjligheten. Jag ser den tankegången som egensinnig och framför allt som indivualistisk. Då tänker man alltid i första hand på sig själv, före andra. Så det ligger i det svenska kulturarvet (i alla fall under senare tid) att ha det tankesättet. Det är inte något som jag personligen strävar efter att efterfölja.
    Svensk lag gäller inte i hela världen men även om den gjorde det och alla på jorden hade laglig rätt att häda mot vilken religion de vill så kommer det fortfarande finnas människor som inte respekterar yttrandefriheten
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-03 21:40:53 följande:
    Men snälla, det handlar inte om detta. Nu får du väl ändå ge dig, hur många gånger ska man förklara för dig? Jag har förklarat redan på en nivå min 3 åring skulle förstå, hur kan du inte förstå? Eller låtsas du bara?
    du argumenterar i fel tråd
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-04 20:55:58 följande:
    fast det problemet du beskriver i tråden existerar inte om du följer vad jag skriver.
    problemet är att jag inte kan praktisera min yttrandefrihet fullt ut utan att riskera att utsättas för hot och våld, hur skulle det problemet upphöra att existera om jag följer det du skriver?
Svar på tråden förstöra heliga skripter