Inlägg från: Nasrin |Visa alla inlägg
  • Nasrin

förstöra heliga skripter

JTA skrev 2012-03-02 23:28:33 följande:
    Ge dig nasrin, du definierar absolut inte vad yttrandefrihet innebär.

Va? Hänger inte med var du läst att jag förklarat yttrandefrihet någonstans :-/
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-04 07:46:46 följande:
    du argumenterar i fel tråd

fast det problemet du beskriver i tråden existerar inte om du följer vad jag skriver.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 07:38:37 följande:
    problemet är att jag inte kan praktisera min yttrandefrihet fullt ut utan att riskera att utsättas för hot och våld, hur skulle det problemet upphöra att existera om jag följer det du skriver?

Och det är till följd av kärkningarna som muslimer fått stå ut med. DU borde rikta dina agressioner mot de som utlöst detta agg istället, dvs dem som kränkt/kränker muslimer dagligen.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 19:45:30 följande:
    Det är de som brukar våld som är ansvariga för sina handlingar!

Om någon annan har kränkt dom vid något annat tillfälle är absolut irrelevant  

Hur kan det vara irrelevant då det är grunden till våldet? Jag tror att du skulle förstå mer om du någonsin varit utsatt för något ont.  
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 19:57:41 följande:
    tycker du att jag har rätt att bruka våld mot tredje part för att jag har blivit utsatt för våld av någon?!

Det kan finnas förklaringar till att någon beter sig klandervärt (det finns det ju nästan alltid!9 men det ursäktar ingenting! 
    Den som utövar våld mot sina medmänniskor är alltid ansvarig för sina handlingar!

Att fria den som är våldsam för att ist anklaga de som varit våldsam mot våldsmannen är inte rätt väg att gå, alla måste hållas ansvariga för sina handlingar.
    Att skylla ifrån sig är barnsligt och destruktivt

Jag tror inte vi någonsin kommer förstå varandra, jag förstår din poäng men som sagt. Skulle du varit den som blivit utsatt för tortyr/kränkning och förnedring så skulle du tänka annorlunda.

Hur skulle de hävda sig annars enligt dig? Våld föder våld är ett uttryck som passar bra, folk brukar våld mot muslimer både psykisk och fyskisk och de ger igen, då är det endast muslimerna som gör fel?   Jag ogillar våld, min tro tillåter inget våld utom självförsvar men har en väldig förståelse för att dem som är uppväxta i den miljön där de dagligen utsätts själv blir våldsamma. 

• Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 20:17:05 följande:
    Muslimerna gör fel när de utövar våld mot människor som hädar mot deras religion, de som hädar genom att avbilda profeten eller förstöra koraner. 

De borde istället hävda sig genom att bränna flaggor, skriva protestlistor, gå ut på gatorna och fördöma oss offentligt eller varför inte starta en tråd som uppmuntrar till någon icke-våldsam aktion som protest mot hädelserna!?  

vad hjälper det att bränna en flagga, skriva protestlistor och demonstrera? Har du sett vad som händer när muslimer gör detta, det vänds emot dem och de kallas idioter och terrorister.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 21:02:17 följande:
    vad kallas dom när dom hotar, misshandlar och dödar folk för att de förolämpat deras religion?

Respekt kan aldrig avkrävas någon, om man vill slippa bli kallad för idiot och terrorist måste man sluta bete sig idiotiskt, spränga saker och försvara terrorism.

Det tar längre tid att fila bort ett dåligt rykte än att skaffa det, tyvärr får även de goda muslimerna lida för de onda muslimernas handlingar (jag tror att det till stor del beror på att de ofta är så ovilliga att ta avstånd från våldshandlingarna och gärna ursäktar beteendet)

Vad är det som får dig att tycka att det är muslimer som ska ändra sig först, när det är någon annan som startat?

Kan inte DU starta, så följer andra efter?  
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 21:07:31 följande:
    vem har kränkt muslimernas yttrandefrihet?

nu är du tillbaka igen, det handlar inte om yttrandefrihet. Problemet du anser är ett problem finns inte. Det som protesteras emot är kränkningen som tillkommer av att använda Koranen som ett medel för psykisk tortyr. 

För övrigt tystas vi troende (ALLA) troende med fniss och hån när vi öppnar munnen, vi kränks och hånas om förnedring och förtryck när vi klär oss i våra kläder osv osv.   
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 21:24:20 följande:
    Jo, det handlar om yttrandefrihet.

Att folk inte gillar dina åsikter eller respekterar dig påverkar inte dina möjligheter att uttrycka dig fritt, du har inte blivit "tystad", det står dig helt fritt att klä dig hur du vill utan att någon ska kunna hindra dig, men du kan inte kräva att människor inte ska fnissa, det är måhända oartigt men def. inte något brott mot yttrandefriheten.

Yttrandefrihet ger dig rätten att säga din åsikt, men det betyder inte att någon annan är skyldig att lyssna! 

Suck, du förstår visst inte alls.

Godnatt
  • Nasrin
    M C skrev 2012-03-06 15:52:57 följande:

Var det jobbigt att ha fel? Du är inte din tro, det måste du förstå. Du har valt att tro på något och demostrerar det på alla sätt och vis genom klädsel, musik och annat värdelöst (har alltså bara ett värde för dig gentemot andra i samma vaneföreställning) och det finns många som tycker det är riktigt korkat gjort.

Själv har jag valt att tycka synd om er som inte får välja er klädsel själva. Det är en grundläggande mänsklig rättighet att få klä sig efter eget huvud och vara vem man själv vill. Argumentet att du själv väljer Omar Tältmakarens utstyrsel är patetiskt. Det handlar om grupptryck, inget annat.
    Många kläder handlar om åsikter, alla lika patetiska i sina försök att synas och höras gentemot sina åsiktsfränder. Man kan ju klä sig i kläder som man känner sig snygg och/eller bekväm i med.Drömmer Som klarar av klimatet man bor i. Kjol eller jeans funkar inte i 30 minus, där har du en bra orsak att klä sig efter väder istället för åsikt.   

Jag vet inte, du får fråga ts om det är jobbigt att ha fel. Jag tycker det är jobbigt att folk låtsas inte förstå för att de så gärna vill ha rätt.

Jag klär mig i det jag känner mig fin och bekväm i, så tack för rådet    
Svar på tråden förstöra heliga skripter