Selfish Geene skrev 2012-03-05 19:57:41 följande:
tycker du att jag har rätt att bruka våld mot tredje part för att jag har blivit utsatt för våld av någon?!
Det kan finnas förklaringar till att någon beter sig klandervärt (det finns det ju nästan alltid!9 men det ursäktar ingenting!
Den som utövar våld mot sina medmänniskor är alltid ansvarig för sina handlingar!
Att fria den som är våldsam för att ist anklaga de som varit våldsam mot våldsmannen är inte rätt väg att gå, alla måste hållas ansvariga för sina handlingar.
Att skylla ifrån sig är barnsligt och destruktivt
Jag tror inte vi någonsin kommer förstå varandra, jag förstår din poäng men som sagt. Skulle du varit den som blivit utsatt för tortyr/kränkning och förnedring så skulle du tänka annorlunda.
Hur skulle de hävda sig annars enligt dig? Våld föder våld är ett uttryck som passar bra, folk brukar våld mot muslimer både psykisk och fyskisk och de ger igen, då är det endast muslimerna som gör fel? Jag ogillar våld, min tro tillåter inget våld utom självförsvar men har en väldig förståelse för att dem som är uppväxta i den miljön där de dagligen utsätts själv blir våldsamma.