• meldeah

Tips på enkel plockmat?

Hej!
    Jag fyller år på torsdag och tänkte ha en liten myskväll för att fira mig på lördag - I min evenemangsinbjudan har jag skrivit att jag tänker bjuda på någorn form av plockmat. Haha, men vad menar jag med det egentligen?!

Jag kan INGET om plockmat.

Så, har ni tips på enkel (och billig) plockmat för en liten grupp människor? :)

Jag undviker helst bröd och sådant, så gärna någon nyttigare variant.

• Svar på tråden Tips på enkel plockmat?
  • Pojkemamma

Jag fyller imorgon och orkar inget göra så jag skall ha: Grillade kycklingben Tomat & Mozzarellasallad Bönsallad (kidneybönor, fetaost, rödlöl, vitlök, liite vinäger, olja) Blandad sallad (krispsallad, cocktailtomater, gurka) Paprika Cornichons Oliver Mimosallad Dallassallad Sen har jag köpt bröd och skall göra eget vitlöksbröd Jag ställer upp det så kan man plocka det man vill hga, borde ha lite skikna eller ngt med, men kommer kanske komplettera med det imorgon. Inser att det är mkt sallader nu, hehe, kanske beror på att jag är gravid, är så trött och orkar inte tänka

• meldeah
    Pojkemamma skrev 2012-02-25 20:24:09 följande:
    Jag fyller imorgon och orkar inget göra så jag skall ha: Grillade kycklingben Tomat & Mozzarellasallad Bönsallad (kidneybönor, fetaost, rödlöl, vitlök, liite vinäger, olja) Blandad sallad (krispsallad, cocktailtomater, gurka) Paprika Cornichons Oliver Mimosallad Dallassallad Sen har jag köpt bröd och skall göra eget vitlöksbröd Jag ställer upp det så kan man plocka det man vill hga, borde ha lite skikna eller ngt med, men kommer kanske komplettera med det imorgon. Inser att det är mkt sallader nu, hehe, kanske beror på att jag är gravid, är så trött och orkar inte tänka
    Men det låter ju inte helt tokigt!
    Tack för tipset och grattis i förskott!
  • memschi

Tack för alla tips! :)
    (PS. Har bytt signatur bara :))

Svar på tråden Tips på enkel plockmat?