• Kristal

Bebis saker på Ullared. HJÄLP

Hej,

Skall åka till Ullared nästa månad och inhandla det mesta till vår kommande bebis.
    Har aldrig tidigare varit där så jag har verkligen noll koll på vad det är för sortiment eller priser.

Skulle jätte gärna vilja ha tips och råd av Er som är mer erfarna.

Om man skulle köpa allt förutom säng och vagn vad tror ni kalaset kan gå på?

TUUUUSEN tack{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Bebis saker på Ullared. HJÄLP
  • Lussekatten

Om du är ute efter baby-kläder så blir du nog besviken (för det blev jag), det finns väldigt lite sånt. Det är först runt storlek 80 som utbudet blir stort. Och strl 80 är ca 1 år. Men om du är ute efter tex leksaker, skötbord, filt eller badbalja så finns det. Vet inte riktigt vad allt kan gå på. Men några tusenlappar kanske.

• Eleonor01

Jag la 3500 för ett år sedan å då köpte jag kläder babygym skötbädden badtexiler babysitter bäddtextiler. Ja nästan allt förutom matstol säng babyskydd vagn. Man kan komma undan väldigt billigt men köp inte på dig för mycket. Risken e att hälften inte blir använt. Köp bara sånt som du absolut vet att du kommer använda å komplettera senare istället. Mitt råd till dig iaf. Trevlig helg

• Kristal

Tack tjejer :)

Trevlig helg på er  

• Jenny 993

jag vet att utbudet kan skift något från olika månader bara....

men bodys i neuatrala färger brukar inte vara något problem..... sen har dom hur mkt som helst av allt annat oxå typ påslakan och leksaker till dem allra minsta...

• Plutten120301

Om du inte redan har skaffat en amningskudde och vill ha det så kan jag tipsa om den som finns i Ullared. Kostar 159 kr (de brukar ju ligga på ca 500 kr). Den är lite mer rak och inte så böjd som te.x de från "rätt start" om du förstår vad jag menar. men den är mjuk så det går att forma den som man vill ha den. Den är även jätteskön att ha under magen och mellan knäna när man sover under graviditeten. Den har varit som min bästa vän i flera månader nu = )

• sannameds

Jag blev väldigt överraskad att dom hade så mycket grejer! Kläder kollade vi aldrig på men dom har allt annat och då menar jag allt:) Synd att vi inte visste det innan vi handlade allt i vanliga butiker! Men men nu vet man det till nästa gång:)

• Kristal
    Plutten120301 skrev 2012-02-26 10:43:23 följande:
    Om du inte redan har skaffat en amningskudde och vill ha det så kan jag tipsa om den som finns i Ullared. Kostar 159 kr (de brukar ju ligga på ca 500 kr). Den är lite mer rak och inte så böjd som te.x de från "rätt start" om du förstår vad jag menar. men den är mjuk så det går att forma den som man vill ha den. Den är även jätteskön att ha under magen och mellan knäna när man sover under graviditeten. Den har varit som min bästa vän i flera månader nu = )
    Tack:)

Jag har inte köpt en ännu just pga jag inte vill ha dessa böjda utan mer rak
    Ser fram emot köpet 
  • Kristal
    sannameds skrev 2012-02-26 12:01:58 följande:
    Jag blev väldigt överraskad att dom hade så mycket grejer! Kläder kollade vi aldrig på men dom har allt annat och då menar jag allt:) Synd att vi inte visste det innan vi handlade allt i vanliga butiker! Men men nu vet man det till nästa gång:)
    Det är precis så jag tänker också.
    Sa till mannen att vi åker till Ullared först och köper allt vi gillar där och kompleterar sedan med andra butiker
    om det skulle behövas.

Ser så jätte mkt fram emot att åka.
    har tom börjat drömma om det hehe 
  • ondar

Ett tips! :)
    Jag hade inte köpt kläderna där om jag var du. Allt annat är ju verkligen toppen o köpa där. Sonens matstol och dyna till den är tex köpt där och jag är jättenöjd (tror den kostade 500-600).

Vi har några pyjamas därifrån som används flititgt men det andra har mest legat. Det är dålig passform på bebiskläderna och prismässigt kan man likaväl handla på tex Lindex istället :), och få snyggare kläder..

jag fick en stor bebis och trots det har kläderna vart väldigt stora på honom, då kan jag ju bara tänka mig hur deras rymliga kläder skulle sitta på en normalstor eller liten bebis :).

Snuttefiltarna, de större mjuka filtarna, skötbäddsöverdraget, leksaker osv däremot är verkligen prisvärt :))

• Kristal
    ondar skrev 2012-02-26 17:22:50 följande:
    Ett tips! :)
    Jag hade inte köpt kläderna där om jag var du. Allt annat är ju verkligen toppen o köpa där. Sonens matstol och dyna till den är tex köpt där och jag är jättenöjd (tror den kostade 500-600).

Vi har några pyjamas därifrån som används flititgt men det andra har mest legat. Det är dålig passform på bebiskläderna och prismässigt kan man likaväl handla på tex Lindex istället :), och få snyggare kläder..

jag fick en stor bebis och trots det har kläderna vart väldigt stora på honom, då kan jag ju bara tänka mig hur deras rymliga kläder skulle sitta på en normalstor eller liten bebis :).

Snuttefiltarna, de större mjuka filtarna, skötbäddsöverdraget, leksaker osv däremot är verkligen prisvärt :))
    Skall definitivt tänka på det:)

Jag är så intresserad om dem har sänghimmel, spjälskydd och vad det kan kosta.
    Men hittar ingenstans 
  • Pruttensmamma

Var på gekås i fredags.

Dom har det mesta, dock dåligt urval på omlott bodys.

Fina spjälsängs skydd hade dom också. Bl.a. Tummen.

Köp inte babysittern"babyboom 249kr min gick sönder efter 2 mån.

Ngt mer du undrar över?

• Kristal
    Pruttensmamma skrev 2012-02-26 17:34:13 följande:
    Var på gekås i fredags.

Dom har det mesta, dock dåligt urval på omlott bodys.

Fina spjälsängs skydd hade dom också. Bl.a. Tummen.

Köp inte babysittern"babyboom 249kr min gick sönder efter 2 mån.

Ngt mer du undrar över?
    Jag är mest intresserad just över spjälskyddet och sänghimmel.
    Du kommer inte ihåg kanske vad sånt går på ca? 
  • dec2010

Tror spjälskyddet kostade 99 när vi köpte vårt.

Åkpåse 249 eller 225.

Mitt tips är våtservetter. Ibland har de för 5.95 kr o de funkar kalas. Annars ett gult paket för 9 kr. Billigaste jag hittat annars är typ 15 spänn för samma sort o då bara för att det är kampanj.

Finns en vit pyjamas med dragkedja o beiga djur på. Är hel med fötter. Den har vi haft i varje storlek typ.

Napparna är billigare. Ska ni köpa nappflaska rekommenderar jag mam med avtagbar botten. Den tar bort luften så inte bebisen får ont i magen o är dessutom lätt att få ren.

• Kristal
    dec2010 skrev 2012-02-26 18:08:36 följande:
    Tror spjälskyddet kostade 99 när vi köpte vårt.

Åkpåse 249 eller 225.

Mitt tips är våtservetter. Ibland har de för 5.95 kr o de funkar kalas. Annars ett gult paket för 9 kr. Billigaste jag hittat annars är typ 15 spänn för samma sort o då bara för att det är kampanj.

Finns en vit pyjamas med dragkedja o beiga djur på. Är hel med fötter. Den har vi haft i varje storlek typ.

Napparna är billigare. Ska ni köpa nappflaska rekommenderar jag mam med avtagbar botten. Den tar bort luften så inte bebisen får ont i magen o är dessutom lätt att få ren.
    Det låter bra :)
    99 och ca 500kr  i affärerna är skillnad.
    Plus att jag inte tycker om ett enda hittills.

MAM flaska ska jag absolut ha, billigaste jag hittade i en affär ligger på 55kr. 
  • Vallentuna12

Kläder är lite varierande men dem som verkligen inte håller formen har en teddybjörn på lappen i nacken. Vita pyjamasen med djur har vi också kört på. Vet att dem haft babywatch, babygym och massa annat bra. Köpte bl.à. gymmet sist.

• Pruttensmamma

Spjälskydd tummen 189:- super fint , finns även några andra , har för mig att dom ligger från 119-189:-. Tjocka var dom också.

Sänghimmel såg jag inte.
    Bröstpump är likaså billigt, avent 399:- sen en billig för 119:-.

Babygym 349:-
    Dregglisar 14:-

Mam's nappar 20 kr billigare än Apoteket

Håller med ovan , dålig kvalité på kläderna med en Björn på lappen i nacken. Kläderna med giraff "på lappen i nacken" är jätte fina i kvalitén .

• dec2010

Fast dregglisar är bättre att köpa andra. De där är inge vidare tycker jag. Vet inte var du bor men i jkpg är det 3 för 60 kr på baby proffsen för märket pippi. Dem är super. Om de inte höjt priset nu vill säga.

• vi och pyret

Om du ska tjäna något på din resa så kolla upp innan vad du vill ha och vad det kostar på hemmaplan. Apoteket är tex dyrast på allt vad nappar/nappflaskor heter. Willys är bra mycket billigare.
    Om du köper spjälskydd så rekommenderar jag att inte köpa de lägsta (20-25 cm), vi var tvungna att köpa ett till när sonen blev större eftersom det blev för lågt.  
    Man får ju ganska ofta vad man betalar för också, så är ngt tokbilligt kanske kvalitén är därefter också (inte alltid såklart). 
    Det är lätt att bli fartblind eftersom det är så himla roligt där=)  

• Kristal
    vi och pyret skrev 2012-02-26 22:10:30 följande:
    Om du ska tjäna något på din resa så kolla upp innan vad du vill ha och vad det kostar på hemmaplan. Apoteket är tex dyrast på allt vad nappar/nappflaskor heter. Willys är bra mycket billigare.
    Om du köper spjälskydd så rekommenderar jag att inte köpa de lägsta (20-25 cm), vi var tvungna att köpa ett till när sonen blev större eftersom det blev för lågt.  
    Man får ju ganska ofta vad man betalar för också, så är ngt tokbilligt kanske kvalitén är därefter också (inte alltid såklart). 
    Det är lätt att bli fartblind eftersom det är så himla roligt där=)  
    Hej,

Jag har kikat runt på det jag vill ha på hemma plan och vet ca vad det mesta kostar.
    Jag har letat som en galning efter ett högt spjälskydd, vill helst ha 30cm hoppas att jag hittar det någonstans. 
Svar på tråden Bebis saker på Ullared. HJÄLP