• CeciliaMaria82

Vilken klädstorlek har din 6 månaders bebis?

Som frågan lyder, vilken storlek har din bebis som är  ca ett halvår gammalt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klädstorlek har din 6 månaders bebis?
  • CeciliaMaria82

Min lilla tös har storlek 56 men börjar bli smått tight, hon blir 6 månader om ca 1 vecka!
    Hon vägen 6.3kg och är 64 lång! 

• cosinus

Vid 6 månader har de nog kunnat ha allt från 56 - enstaka 68. 62 tror jag dock varit vanligast. 4 barn alla hyggligt jämnstora.

• Mercurialis

Båda barnen har haft storlek 62 vid sex månaders ålder. De vägde då omkring 6,1 kg och var ca 62 cm långa. (Andra barnet började med storlek 68 på åttamånadersdagen.)

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • MHM

Han blir 6månader den 2/3 och har storlek 74.Vet inte hur lång han är men väger drygt 8 kg.

• Nelia82

Undra var min kommer sluta vid 6 mån? Han är 4,5 och 68 börjar bli för smått. Använder mest 74 i body nu. Han väger 8,3 kg och är 66 cm lång

• FridaKarin

Oj vilka mini bebisar ni har. HAHA. MIn son är lång, han är nu 7 månader. Men vid 6 månader va han 71 cm lång och vägde 8.7 kg. Han har 74 i storlek :)

• Satine87

Dottern är 5 mån + 1v och har 74, men kan fortfarande ha 68. Hade 50 när hon föddes. 

Vägde ca 8700 och var 69,5 lång för en vecka sen. 

*Svea 16/9-11*
  • Mellanmjölkens land

Våran tjej bytte från 62 till 68 vid ca 5,5mån men hon använde inte 68 så mycket utan vi använde 74 nästan direkt trots att det var lite stort.

• Annelie 76

Min lilla kille är 5 månader och använder 62/68. Många 62-plagg har fått rensas bort då de är för små redan. Han låg precis på medellinjen när vi mätte/vägde sist.

Svar på tråden Vilken klädstorlek har din 6 månaders bebis?