Kamelians skrev 2012-02-27 11:23:09 följande:
Jag blev väldigt glad när jag läste ditt inlägg - det är ju så här man vill att det ska bli! :)
Hur länge var du hemma med dottern och hur upplevde du tiden som mammaledig? Kände du dig fed-up, eller trivdes du? Längtade du efter att börja jobba igen, eller hade du (som jag) blandade känslor inför det?
Jag var hemma ett år, i en ny stad där vi inte kände någon sedan tidigare. De få mammor jag lärde känna under vintern försvann ut till sina sommarställen när öppna förskolan och annat stängde i maj. Dessutom blev sommaren olidligt varm, så det fanns inget annat att göra än att åka till stranden och jaga ettåring på dagarna - och jag avskyr både värme och sand! Ungen sov dessutom nästan aldrig, vare sig på dagarna eller nätterna. Jag klättrade på väggarna och var avundsjuk på min man som hade ett intressant jobb och fick träffa vuxna människor på dagarna. Han har i efterhand erkänt att han gruvade sig för att komma hem efter jobbet, eftersom han var så needy och deppig. Men när jag fick börja jobba blev jag pigg och glad igen.
Det var lite nervöst att börja jobba, eftersom jobbet var helt nytt.