• Envira

Homosexuell som stödfamilj åt ditt barn?

Talade nyss med en vän till mig som är en homosexuell man. 
    Det som kom upp är till exempel att han inte får donera blod, men det jag reagerade starkt på var att homosexuella inte är tillåtna att vara stödfamiljer.
    Det här tycker jag känns så jäkla fel!!

Så nu undrar jag, skulle du kunna ha en homosexuell som stödfamilj åt ditt barn?
    Spelar det någon roll om det är en homosexuell man eller kvinna? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Homosexuell som stödfamilj åt ditt barn?
  • 060810

Hade jag gärna haft!! Vill att mina barn ska få se andra familjer.
    Vi lever inte som man ska och barnen är inte tillverkade på rätt sätt men vi är glada och lyckliga ändå!

Helt sjukt att man ser så på folk idag. Du är homosexuell så du får inte vara stödfamilj. Men den personen kanske är jättebra för just ditt barn!
    Suck på samhället!!

• En glad tjej

Ja, definitivt. Nu är mina barn redan uppväxta med homosexualitet i famlijen så för dem är det helt naturligt. Homosexuella människor är precis som heterosexuella, jag märker ingen skillnad på mig och min syster förutom att hon föredrar kvinnor och jag män.

• Queenie70

Någon sådan generell regel om stödfamiljer och homosexualitet finns inte mig veterligen. Det ska vara individuella lämplighetsutredningar.

• Envira
    Queenie70 skrev 2012-02-27 12:09:03 följande:
    Någon sådan generell regel om stödfamiljer och homosexualitet finns inte mig veterligen. Det ska vara individuella lämplighetsutredningar.
    jo, det finns! Han har själv ansökt om att få bli stödfamilj och detta var deras svar. homosexuella får inte bli stödfamilj. 
  • Zooey

sverige är så jävla kränkande när det gäller homosexuellas rättigheter. Trist att vi inte kommit längre....

• Queenie70
    Envira skrev 2012-02-27 12:10:38 följande:
    jo, det finns! Han har själv ansökt om att få bli stödfamilj och detta var deras svar. homosexuella får inte bli stödfamilj. 
    Fast det finns ingen sån "lag" om du förstår vad jag menar. Kanske finns det en sådan policy hos just den kommunen eller en sådan åsikt hos just den handläggaren men ingen generell landstäckande regel.
  • Envira
    Queenie70 skrev 2012-02-27 12:15:38 följande:
    Fast det finns ingen sån "lag" om du förstår vad jag menar. Kanske finns det en sådan policy hos just den kommunen eller en sådan åsikt hos just den handläggaren men ingen generell landstäckande regel.
    mycket möjligt att det är en regel hos olika kommuner. bara det är ju ändå förjävligt. 
  • Emmi27

Va? Vad är det för jävla dubbelmoral. Så fruktansvärt kränkande. Oavsett om det är en lag eller policy så är det galet. Om jag hade barn och behövt stödfamilj hade jag bara tyckt det var bra, barnet får ju då själv uppleva det naturliga i att kärlek är kärlek, oavsett kön.

• Paksenarrion
    Queenie70 skrev 2012-02-27 12:15:38 följande:
    Det kanske inte är lag men tyvärr utgår inte alltid socialen från "individuella lämplighetsprövningar". Det finns lika mycket fördomar där som hos andra myndigheter - eftersom det är individer det handlar om.
Svar på tråden Homosexuell som stödfamilj åt ditt barn?