Inlägg från: Toppen9 |Visa alla inlägg
  • Toppen9

Du vet att du är en småbarnsförälder när....

När man kommer på sig själv att säga nåt som man aldrig trott att man skulle säga tex;
    "sluta bit på tvålen" (igår), "ska vi ta och byta den där bajjsipajjsin" (bäbisprat på hög nivå ) och den ständiga "sluta dricka badvattnet"

• Toppen9

När du på kvällen tittar på dina sovande underbara änglar och hjärtat exploderar av kärlek och då bara inser hur lyckligt lottad du är,
    sen rör sig nåt av barnen och du tänker "skit, vakna inte nu!" och kastar dig ut ur rummet och påbörjar den stora dagliga röjningen som är ett måste innan man (om man har tur) kan unna sig en stund ensam i soffan framför tvn.

• Toppen9

När du bara tänker "jaha, där var den" när du hittar tv-fjärren i badrumsskåpet.

Helt normalt ställe att hitta den på

• Toppen9

När de man pratar i telefon med blir förvånade över att få höra "nej, gör inte så", "gå ner därifrån" eller "spotta it det där"

• Toppen9
    tussilago00 skrev 2012-04-25 20:54:29 följande:
    När du blir sur på hemglassbilen för att den kommer och kör sin fåniga melodi utanför sonens fönster klockan 20,15 då sonen precis har somnat!

Som tur var så vaknade han inte men jag tyckte den spelade ovanligt högt idag....

Ja! Varför i hela världen kommer de så sent nu för tiden?! Här kommer de som tidigast 19.30
  • Toppen9

När du självvalt går barfota hemma för att det är så mycket enklare att torka av kladdet man kliver i än att byta strumpor stup i kvarten :-P

• Toppen9

När du ligger i hytten på en finlandsbåt och inser att nästa gång behövs kanske inte spjälsäng (eller några andra sängar heller förresten) för sängen du ligger i måste vara klart den "bästa", för där ligger du, en tvååring och en bebis.
    Är helt ledbruten så här dagen efter

• Toppen9

När du har gett upp om att stänga badrumsdörren oavsett vad du gör därinne för på så sätt kanske barnen bara kikar in lite snabbt och fortsätter med sitt istället för att ska följa med och försöka titta i toaletten medan du sitter och försöker göra ditt

• Toppen9

Haha apropå bajs...

När man halvgråtande ringer sin egen mamma och undrar hur i hela världen man ska få bort barnbajs ur tvättmaskinen

Vi hade skötbädden på tvättmaskinen och vid ett blöjbyte så bajsade min helammade unge. Tre dagars bajs sprutade ur honom och rann ner i tvättmaskinen i både tvättmedelsfack och in genom den öppna luckan, på golvet och på mig.
    Fick lägga barnet i badkaret och byta kläder innan jag kunde påbörja saneringen :-P

• Toppen9

När man själv och bebisen blir nerbajsad eftersom blöjan på barnet i din famn har hamnat snett och du lugnt tänker "ok, hur gör vi det här på bästa sätt" istället för att i panik rusa upp

Svar på tråden Du vet att du är en småbarnsförälder när....