Inlägg från: Binary |Visa alla inlägg
  • Binary

Du vet att du är en småbarnsförälder när....

Du kan tala om vad klockan är beroende på vilket barnprogram som går på TVn.

Du utan tvekan kan tala om de olika varianterna som går att få i ett happy meal

Du ser inget konstigt med att mitt i natten få en tå i näsan

Du har sagt de magiska orden "Nej! inte äta kaffesump".

Fler, någon?

• Svar på tråden Du vet att du är en småbarnsförälder när....
  • Binary

..... du vrider på huvudet för att se om det skrikande barnet på stan är ditt, tills du kommer på att ditt/dina barn är hemma.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Binary

Du knappt kommer ihåg hur kall glass eller varmt kaffe smakar... allt är rumstempererat innan du har tid att njuta av det.

• Binary
    Kaffekopp skrev 2012-03-02 09:12:16 följande:
    När du i helt barnfria sammanhang som inte involverar  dagis/skola presenterar dig själv som NN:s mamma. När du inte bryr dig om att byta lakan på grund av en liten fläck med kiss/kräk, för du vet att du kommer få göra om det igen imorgon. När du stolt konstaterar att "idag, har minsann NN bajsat i pottan!" och människorna omkring dig tittar på dig som om du vore ett ufo.  
    been there, done that :-P
  • Binary
    tussilago00 skrev 2012-03-02 09:24:39 följande:
    När du 2 ggr om dagen måste hetsa fram och plocka hundmat ur en liten mun!
    ställt frågan "varför ligger det en yuccapalm i toaletten?"
  • Binary

När alla skåp i nedre delen av köket rensats på allt som kan tänkas vara vasst eller gå sönder.

När man satt "barnsäkring" på alla skåp men lik förbaskat kommer upp till ett kök fullt med minimala små bitar aluminiumfolie över hela golvet och en mycket glad liten pojke sittandes mitt i allt.

• Binary

När man städar på söndag kväll, och på måndag efter förisavlämning så är lägenheten/huset i samma tillstånd som new orleans efter orkanen katrina

• Binary

Jag tror jag lyckats starta en tråd som många kan ha nöje av :-P

Men...

Du kan identifiera leksaker i mörker med hjälp av foten (läs trampa på dom så att det gör ont som fan!)

Du vet att det bästa sättet att driva någon till vanvett är att ge dennes barn leksaker med olika skärande läten
    och ingen batterilucka.

Du inte har haft ett vettigt telefonsamtal dagtid utan att säga "pappa/mamma pratar i telefon nu, du får vänta" de senaste 2 åren.

• Binary

Du vet att du är småbarnsförälder när du längtar efter lugn och ro, men fasar för att det blir tyst

Svar på tråden Du vet att du är en småbarnsförälder när....