• Binary

Du vet att du är en småbarnsförälder när....

Du kan tala om vad klockan är beroende på vilket barnprogram som går på TVn.

Du utan tvekan kan tala om de olika varianterna som går att få i ett happy meal

Du ser inget konstigt med att mitt i natten få en tå i näsan

Du har sagt de magiska orden "Nej! inte äta kaffesump".

Fler, någon?

• Svar på tråden Du vet att du är en småbarnsförälder när....
  • tussilago00

När man sitter på tunnelbanan på väg hem med en klump i magen för att man glömt köpa välling och vet att den är slut och inget har öppet så man kan handla det viktigaste för natten!

• ascorbinsyra

När man går ut iklädd överdragsbyxor, mössa, vantar o tjock jacka för att inte frysa arslet av sig vid utomhuslek.
    När man står o lagar dessa tacos på fredagarna.
    Man blir mästare på att steka pannkakor också.....
    Sedan är det inte så kinkigt med spyfläckar och snor o dregel överallt.
    Frisyr o smink?? vad är det?
    Feta små barnfingrar på spelgar och fönster. En del mun avtryck också. Har slutat att torka hela tiden. Ingen ide känns det som.
    Man har leksaker i duschen. 
    Man har skruvat fast säkerhets krokar på kökslådorna bl.a 

Love`em!!    

• ascorbinsyra
    Wahlentina skrev 2012-02-27 15:02:58 följande:
    När man ska shoppa kläder till sig själv men ändå på något magiskt vis hamnar på barnaavdelningen...
    Alltid!!
  • Suri

När du lyssnar på Bamse i bilen och sjunger med, kan texterna utantill givetvis, och nästan framme kommer på att du är ensam i bilen och faktiskt kan lyssna på radio. sätter på P3 och känner inte igen en enda låt...

• Miss Cee

När man gör misstaget att gå ut med barnet UTAN att ta med sig snorpapper, och tvingas rädda sig genom att gräva fram några kvitton ur plånboken....(idag)

Man kommer till jobbet lätt svettig, inte för att man tränat innan utan för att man brottats med ett barn hela morgonen för att få på kläder och klara dagislämningen.

Ordet
  • Isavanna

Vilken underbar tråd!

När man kommer till jobbet strax innan 7 och får höra; vad pigg du ser ut. Och svarar,
    Ja xxx vaknade bara 2 ggr i natt så jag har sovit nästan 5 timmar!

När en snabb dusch är det samma som att torka av sig med våtservetter

När man flyttar in arbetskamraternas kaffemugg/ glas för att det står för nära kanten och kan vältas.

Någon slår sig och man automatiskt säger; kom ska jag blåsa och sätta på ett plåster, var på personen tittar på dig som om du är galen.

• Delapitated

Hahaha det är så himla roligt med denna tråd!:D endel stämmer så sjukt in på mig och mitt liv så det är skrämmande!:D oftast tänker iaf jag "det här måste jag vara totalt ensam om" , och så läser jag här både det ena ochdet andra som jag trodde jag var ensam om!:D haha

• Skogsflickan

När du fått plocka ur tvättade kläder/leksaker/toarullar ur toaletten.. När du får en härlig väckning av att få blöta/dyngsura tvättlappar kastade i ansiktet..Du inser sedan vart vattnet kom ifrån..Nämligen toastolen...

Det du tycker om mina åsikter torkar jag röven med...
  • Helle333
    Skogsflickan skrev 2012-03-04 22:09:41 följande:
    När du fått plocka ur tvättade kläder/leksaker/toarullar ur toaletten.. När du får en härlig väckning av att få blöta/dyngsura tvättlappar kastade i ansiktet..Du inser sedan vart vattnet kom ifrån..Nämligen toastolen...
    Dahaha jag ska nog sätta betongtyngder på toalocket =D så vi slipper denna överraskning
  • Coyote

När man måste tömma tvättmaskinen på diverse leksaker, nappar, skedar och toarullar innan man kan lägga i en tvätt.

Svar på tråden Du vet att du är en småbarnsförälder när....