• Pistou

Fabrikskod för en gammal Sony Ericsson G502...?

Jag hittade en gammal mobil som jag inte har använt på två år och jag tror att jag har foton på den som jag ev, inte har överfört till datorn.

Meeen, eftersom jag inte har använt mobilen på så länge kan jag givetvis inte komma ihåg upplåsningskoden (som jag själv ställde in, antar jag). Är det någon som vet om den finns någon fabrikskod som funkar i alla lägen. Jag har redan testat två gånger med koder jag trodde skulle fungera, och har endast ett försök kvar.

Jättetacksam om någon kan tipsa!

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Svar på tråden Fabrikskod för en gammal Sony Ericsson G502...?
  • nollåttan08

Pin koden är väl låst till Sim kortet? Och i så fall kan du ringa operatören och få puk koden.

• Mentat

Det beror på litet vad du menar. Om du menar koden för att låsa upp SIM.-kortet så är det knutet till kortet, som 08:an säger.

Om du menar telefonlåset, det som spärrar telefonen om man byter SIM-kort (så att inte vem som helst skall kunna använda den, typ om den blir stulen) så är fabriksinställningen 0000. Om du har ändrat den kan vi inte hjälpa dig.

Om det är koden till SIM-kortet saken gäller så får du leta upp dina papper som hör till kortet, som du fick när du tecknade abonnemanget/köpte kortet. Du kan få en PUK (PIN UnBlock code) från din operatör om du inte minns koden.

• Pistou

Jag menade telefonlåset som förhindrar att man ringer någon oavsiktligt. Men jag tror nog att jag får ta telefonen till en SonyEricsson-återförsäljare och se om de kan hjälpa mig. Tack för era svar!

People don't care how much you know until they know how much you care.
Svar på tråden Fabrikskod för en gammal Sony Ericsson G502...?