• grodan7

Blöder vid samlag m.m

Nu har det hänt två gånger den senaste månaden att jag blöder när jag haft sex. Inte mycket eller så men det kommer ändå blod. Vi har vart hur försiktiga som helst och använt glidmedel, långsamt osv. Kändes igår som om att det stack i slidväggen när han förde in den och det har stickt där både efter och innan. Har behandlats för herpes och svamp men problemen återstår. Har vart hos Gyn men de hittar inget fel. :( 
    En gång pratade Gyn om bakteriell vaginos men fick ingen förklaring va det är eller behandling. Vad är det? Varför blöder jag? :(

Jag har blivit diagnoserad herpes typ 2 men den återkommer så fort jag är klar med behandling så ätit behandling 3 ggr nu. Dessutom blivit behandlad för svamp. 
    Men det sticks och kliar i mig och hugger liksom till ibland på samma ställe, liksom sådär stickande som sagt.
    Uppskattar hjälp! 

• Svar på tråden Blöder vid samlag m.m
  • Anonym (Herpes)

Du vet inte om du har fått herpes utbrott i slidan, det kan man nämligen få och då kan jag tänka mig att du blöder vid samlag. Men sen kan man börja blöda lite lätt iaf. Det har hänt mig flera ggr, kommer bara lite rosa på pappret. Sen är det borta.

Har du prövat långtidsbehandling mot herpesen? Har själv typ 2 och blev diagnostiserad för 3 år sen och har hela tiden återkommande utbrott så nu äter jag medicin dagligen och har gjort det i ett år nu. För min herpes blir aldrig bättre. Stickar, kliar och hugger det är för att utbrott är på g igen. Du ska ta medicin redan då.

• grodan7

Just nu är jag på en behandling på 10 dagar. Och det var jag första gången jag fick utbrott också. Men den har kommit tillbaka efter varenda behandling :( Så är lite nervis.
    Min läkare tyckte det var konstigt att min kropp ens svarade på medicinen!

Ja fast det blödde lite i två dagar efter till och med! 

• Anonym (Herpes)

Om herpesen kommer tillbaka efter varje behandling, så tycker jag att du ska be om en långtidsbehandling. Den brukar ligga på 3 månader. Tyckte läkaren att de var konstigt att din kropp svarade på medicinen? Är inte det bra? Varför ska man annars äta medicin om det inte hjälper? ;)

Just det.. Har gyn gjort ett vaginalt ultraljud på dig?

bakteriell vaginos: www.1177.se/Vasterbotten/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bakteriell-vaginos--illaluktande-flytning-fran-slidan/

• grodan7

De ville att jag skulle testa denna behandling nu i 10 dagar och om det återkommer ännu en behandling på 10 dagar. Sedan har jag återbesök om en månad. Himla massa vel!
    Har blivit ganska flummigt behandlad på både UM, NÄL och våran gynmottagning här hemma.

Nej det har de inte gjort! Blivit undersökt många gånger dock. Vad är det bra för? 

• Anonym

Ta kontakt med sjukvården igen. Blödningar efter samlag ska alltid kollas upp. Utgå inte bara från att det är svamp eller herpes som orsakar dina blödningar utan se till att få det kollat. 

• Anonym (Herpes)

Vul så ser de mer än vid vanlig undersökning. Tex polyper eller annat som inte syns annars. Be dig att de kollar dig ordentligt och nöjd dig inte med annat, det är din rättighet. Kan inte de undersöka dig ordentligt. Så be dem om en remiss till ett gyn på sjukhus, för de vet hur man gör en korrekt undersökning.

• grodan7

Pratade med en på UM som sa att det troligen är torra slemhinnor och att jag ska låta bli sex och smörja in med barnolja varje morgon och kväll. 

• Anonym (Herpes)

Ok! Hoppas verkligen att det hjälper :)

Svar på tråden Blöder vid samlag m.m