Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

Hur reagerar du på en person som medvetet samtalar med sin partner då denne talar i sömnen, enbart för underhållningens skull?

Ser ärligt talat inte det elaka i det? Verkligen inte.

Så brukar jag göra när maken pratar i sömnen. Att någon skulle kunna se det som elakt har ALDRIG slagit mig.  

• Bonanza
    Khaleesi skrev 2012-02-28 09:56:31 följande:
    Jag tycker inte att det är speciellt elakt, men ändå lite. Ungefär som att skratta åt någon som halkar och drattar på rumpan. Man kan kanske inte hejda sig, om det såg dråpligt ut, men det känns samtidigt inte så bra att skratta åt någon som gör sig illa. Att driva med någon som sover och inte är medveten om vad han säger är lite samma sak. Man utnyttjar någon som befinner sig i ett hjälplöst tillstånd. Men det kanske han bjuder på?
    Fast om någon halkar så gör hen sig illa. Jag förstår fortfarande inte. De kommer ju inte ens ihåg det dagen efter, i alla fall gör inte jag det när jag pratat i sömnen. 

• Bonanza
    Khaleesi skrev 2012-02-28 10:45:25 följande:
    Om du jämför det med föräldrar som filmar sina bebisar när de somnar vid matbordet och sedan skickar in det till TV-program så att folk ska få skratta åt filmen då?
    Nej, det är inte en rimlig jämförelse heller. I såna fall ska du jämföra med att jag filmar maken och sen lägger ut det på min blogg typ. DÅ förstår jag.

Men det här är ju bara han och jag och han minns det inte ens. Och även om han hade gjort det ser jag inte på något sätt det elaka.

Är det elakt att skratta åt att någon lägger av en brakare i sömnen också? 
  • Bonanza
    Khaleesi skrev 2012-02-28 10:57:09 följande:
    Inte för att det är någon stor sak, eller spelar någon roll, men jag tycker att det är lite kul att driva frågan vidare. Om du skulle sätta poäng på grejen (prata med partner när han talar i sömnen, för att det är så underhållande att höra vad han svarar) på en skala, där 0 är Jättesnällt/omtänksamt och 10 är vidrigt elakt  - vilken poäng sätter du då?

Att kittla någon är ju en annan sak som egentligen inte är snällt, men som man lätt får för sig att göra ändå, för att det är lite kul.
    Jag vet inte, det är ju inte omtänksamt men det är ju inte heller något elakt på något sätt. Det är, för mig, ungefär som att skratta åt att någon lägger en brakare i sömnen. Jag gör det ju inte för att aktivt vara snäll, men det är heller inget minsta lilla elakt med det. Så 1?
  • Bonanza
    Run to the hills skrev 2012-02-28 15:30:32 följande:
    Det är väl klart att det blir elakt om man försöker få personen att avslöja hemligheter eller annat hen inte vill prata om annars. Tycker inte heller man har rätt att ställa någon till svars för saker som sagts i sömnen. Visst om ens man säger att han ligger med någon annan, då hade jag så klart frågat honom i vaket tillstånd vad han menade. Men om man själv pressar någon på att säga typ vem av ens kompisar han tycker är snygg, då får man bara skylla sig själv.
    Då har man väl större problem i förhållandet, om man inte kan prata om sånt när man är vakna?
Svar på tråden Hur reagerar du på en person som medvetet samtalar med sin partner då denne talar i sömnen, enbart för underhållningens skull?