• Tullipan

Hjälp mitt t*ngentbord är kn*s!!!!!!

Ibland försvinner a & utropstecken, för att sen plötsligt komm* tillb*k* eller som nu försvinn* igen..
    Trycker j*g på nån knpp?  Även 1:*n på övre delen, och en h*lv som sitter jämte den.

Nån som vet v*d j*g trycker på? Eller fel på dtorn? (som är i princip onvänd)

• Svar på tråden Hjälp mitt t*ngentbord är kn*s!!!!!!
  • Themis

Jag hade ett fall av bortslarvade/omkastade bokstäver härom veckan och trodde att tangentbordet lagt av, men det försvann magiskt när jag startade om datorn.
    Har du gjort det till att börja med?

If I'm reasonably nice, assume that you're reasonably intelligent. (Most of the time)
  • Tullipan

Brukar bli lite "arg" och knappra på alla möjliga tangenter så ordnar det sig oftast. Starta om hjälper också har jag för mig.
    Jag skriver snabbt & på den datorn är det lite annorlunda än denna jag brukar ha.
    Nu börjar denna sega ut så behöver byta "standard" dator, men sådär kul när det inte går att skriva på den...
    Den är knappt använd, ett år i maj, men använt denna hela tiden som huvuddator.

• Binary

det ser ut som om du ändrat vilken teckenuppsättning som används, titta nere i högra hörnet om det står Sv eller En där. Om du vill använda svenska tecken ska det stå Sv

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Binary

Om det är en laptop kan du ha kommit åt funktionstangent+vilken tangent det nu är för att starta ett numeriskt tangentbord mitt i allt också

• Tullipan
    Binary skrev 2012-02-29 12:19:21 följande:
    Om det är en laptop kan du ha kommit åt funktionstangent+vilken tangent det nu är för att starta ett numeriskt tangentbord mitt i allt också
    Jepp är en laptop!
    Ska kolla den ikväll & se över dina tips!
  • pluvdo
    Binary skrev 2012-02-29 12:16:03 följande:
    det ser ut som om du ändrat vilken teckenuppsättning som används, titta nere i högra hörnet om det står Sv eller En där. Om du vill använda svenska tecken ska det stå Sv

Fast bokstaven A har ju samma placering på engelskt tangentbord som svenskt.

Och numlock påverkar inte heller A eftersom de sifferyangenterna är till höger på tangentbordet, inte vänster...
  • Binary
    pluvdo skrev 2012-03-01 09:41:05 följande:
    Fast bokstaven A har ju samma placering på engelskt tangentbord som svenskt.

Och numlock påverkar inte heller A eftersom de sifferyangenterna är till höger på tangentbordet, inte vänster...
    inte numlock, laptops utan egen numerisk del har en funktionstangent (äldre Acer har Fn+F5 tillexempel) som lägger in ett numeriskt tangentbord mitt i det reguljära qwerty delen.

När det gäller språket så stämmer bokstaven A, men du har flera kombinationer som är möjliga, Svorak, Sr med flera som har tangenter på helt andra ställen
  • pluvdo
    Binary skrev 2012-03-01 09:47:48 följande:
    inte numlock, laptops utan egen numerisk del har en funktionstangent (äldre Acer har Fn+F5 tillexempel) som lägger in ett numeriskt tangentbord mitt i det reguljära qwerty delen.

När det gäller språket så stämmer bokstaven A, men du har flera kombinationer som är möjliga, Svorak, Sr med flera som har tangenter på helt andra ställen

Men oavsett så är det väl fler tangenter än två som påverkas i så fall?
  • Binary
    pluvdo skrev 2012-03-01 10:01:47 följande:
    Men oavsett så är det väl fler tangenter än två som påverkas i så fall?
    beror på charset, och jag har tyvärr inte benkoll då det finns 70-100 st att leka med :-P
  • pluvdo

Nåja. Om problemet bara uppstår spontant så skulle jag snarare misstänka något fel i själva tangentbordet. Men jag vet inte. :)

Svar på tråden Hjälp mitt t*ngentbord är kn*s!!!!!!