Problem klippa hår på 2-åring
Har en 2-åring som blir helt vansinnig när vi försöker klippa hans hår. Någon som har något bra tips?
Har en 2-åring som blir helt vansinnig när vi försöker klippa hans hår. Någon som har något bra tips?
sätt barnet framför en dvd? Funkar utmärkt hos oss.
jag satte henne framför vasken så fick hon plaska hur mycket hon ville under tiden
Jag mutar min 22 månaders med filmen bilar och en kaka eller två och sen klipper jag så gott det går
Har försökt med en frisör som vi känner mycket väl. Men kan ju lugnt säga att det funkar inte alls. Total rädd och bara skriker en massa.
Så ibland leker vi frisör och det tycker han är kul. Då får han föna lite och borsta håret. Och sen gör vi det på honom och låtsas klippa. Så det går bättre och bättre.
Skit i att klippa ungen tills hen själv ber om att bli klippt!
Det är ju bara hår för sjutton!
Första barnet funkade att sätta på en handduk i soffan framför favorit-programmet.
Lilleman funkar det inte alls med. "Inte klippa huvudet" och sätter händerna på huvudet som om han är rädd att bli av med hela det. Men jag vill inte bekräfta hans farhågor så jag klipper ändå. Det blir en del jagande och knappast jämt klippt, men det går lite bättre för varje gång.
En kompis klipper sin 2-åring i sömnen, men vår kille vaknar om man rör honom i sömnen.
Vi gick till en frisör som tog en trimmer lite snabbt och "rakade" på det längsta hacket. Lilleman fick lite kalaspuffar att äta så länge så var han nöjd.
Vi körde med trimmer på längsta inställningen (42 mm) på vår 18-månaders son, jag klippte honom första gången i lördags. Vi hade också problem med att håret blev så tovigt hela tiden, men det är mycket lättare nu. Han fick sitta i sin stol framför tv'n, plus att min man försåg honom med russin att äta vartefter :)
Tack för alla tips. Ska prova igen ikväll