Problem klippa hår på 2-åring
Har en 2-åring som blir helt vansinnig när vi försöker klippa hans hår. Någon som har något bra tips?
Har en 2-åring som blir helt vansinnig när vi försöker klippa hans hår. Någon som har något bra tips?
Hur dant hår har ni som testat trimmer och det funkat på? Vi har testat trimmer men det blir stora hack för trimmern tar superkort (trots att den är ställd på längsta) på vissa ställen och inte alls på andra. Funderar på att köpa en ny, men är rädd att det är det supertunna flygiga håret som gör det. Ni som det funkat för, vilken modell trimmer har ni?
Vi har en Philips. Om man bara drar trimmern över håret så böjer sig ju håret bort och blir längre på de ställena. Så man får liksom "hålla upp" håret så att det kommer rätt i trimmern...
vi ställer vår 18 månaders på en pall vid handfatet och då har han så fullt upp att plaska så han inte klagar på om jag klipper, annars hatar han det
Vi sätter vår treåriga dotter i hög barnstol framför Tv:n och mutar med salta pinnar eller liknande som hon gillar. Det har funkat hyfsat, man får vara snabb. Men vi har klippt totalt 3 gånger tror jag det är sen hon var två och behövdes klippas första gången.
Min son är 15 månader och vill inte alls klippa sig. Till slut provade vi att klippa när han sov. Jag ammar fortfarande så jag lag honom på min arm i sängen och ammade. Sambon klippte högersidan och sedan bytte jag sida och rullade över honom på vänster. Sedan tog vi bara bort underlakanet och skakade och la det i tvätten. Det blev riktigt bra. Man kan passa på när de är i djupsömn - det kanske går utan amning också.
Detta har funkat hos frisören med vår dotter
-Låt barnet leka med en smartphone (Talking Tom är en favorit)
-Ha en okänd men väldigt trevlig kvinna i stolen bredvidsom väldigt entusiastiskt sjunger Imse Vimse Spindel med rörelser till under tiden.
-Låt barnet sitta i en förälders knä
-Sätt inte på skynket om barnet tycker att det är otäckt.
Vi sätter vår 2,5 åring framför teven när vi klipper med trimmern och så får han även ha pappas rakapparat och "klippa" håret på sin nalle.
Vår 2-åring är rädd för saxen, men trimmer går bra... bara han får känna mot handen först att det inte gör ont :)
Vi går till en jättebra frisör och sen klipper och rakar hon honom medan han sitter i bilstolen och ser på dvd och äter kakor. Jag testade en annan frissa en gång, total katastrof. Så nu blir det samma underbara kvinna varje gång.
Mina två-åringar hatar att bli klippta, skriker som om dom håller på att blir mördade ungefär och slänger med huvudet och har sig, inget funkar. Vår sista utväg har varit att deras pappa håller i huvudet och jag klipper. Vi har inget annat val för håret växer ner över ögonen och det växer verkligen som ogräs! Tyvärr, när dom verkligen ogillar att bli klippta...
Klipper mina pojkar när dom sitter och leker i badbaljan. Dom grejar med vatten och leksaker. Man kan lätt skölja bort håret som dom annars irriterar sig på. Funkar bra för oss.