Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Min sambo är otrogen, på Wordfeud.

Idag fick jag reda på att min sambo och fästman har kontakt och flörtar med en annan, på spelet Wordfeud.

Han har sedan några veckor tillbaka bettet sig konstigt; har tagit bort mobilen om jag kommer i närheten när han håller på med den,han har även gått på märkliga toalettbesök, varit på toa i en halvtimme-timme om inte mer ibland. Jag har inte fått låna hans mobil heller om det har varit så, utan blir sur när jag frågar. Jag har alltså blivit misstänksam och, dumt nog, snokade jag i hans mobil imorse när han låg och sov. Appen Wordfeud var uppe och jag såg att han hade fått ett meddelande i chatten där. Jag gick in och kollade och fick se en milslång konversation mellan han och en annan tjej.

Jag scrollade igenom deras konversation och jag blev äcklad över allt han skrivit. De skrev om att det skulle vara mysigt att hyra en stuga i Åre, att de skulle gå på Spa i Stockholm bland annat. Han hade även kallat henne sötnos och skrivit att det var tråkigt att hon tagit bort bilden på sig själv. Han hade även skrivit att han låg i badet och ville skriva med henne. Och medan han hade skrivit allt detta, var han med mig. Han gick på toa igår kväll och var där inne i ca 40-50 minuter och ropade att han hade såå ont i magen. Men nej, han låtsades och ljög om att han hade det för att skriva med någon annan. Jag såg även att de hade skrivit när min syster var över på middag hos oss. Då gick han också på toa sådär länge som han gjorde igår. Och nu förstår jag ju att han gjorde det för att skriva med henne.

När jag konfronterade honom idag blev han arg. Han sa att han bara hade drivit med tjejen och att "det måste jag ju förstå". Men nej, jag förstår inte. Jag förstår inte hur han kan gå undan under vår myskväll och skriva med någon annan. På Wordfeud. Min sambo och fästman? Raggar på Wordfeud? Jag kan fortfarande inte förstå det.

Vi bråkade rejält efter att jag sa att jag läst allt. Han blev rasande och skrek på mig och jag sa att jag måste ha tid för mig själv ett tag. Jag sover hos mina föräldrar i natt och jag ligger nu vaken och tänker på hur jag ska göra. Jag vet inte ens hur jag ska reagera faktiskt. Vet inte hur jag ska tänka.

Överreagerar jag? Vad ska jag göra? Är så förvirrad och ledsen just nu så jag inte vet vad jag ska göra.   

• Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.
  • Anonym (Förvirrad)

Tack för alla svar, känns skönt att veta att jag inte överreagerar.
    Jag har sovit hos mina föräldrar sen i måndags då jag tog reda på detta och vi har inte haft någon större kontakt, förutom att han smsar ofta och skriver förlåt och att han älskar mig.

Jag vill ju inte göra slut med honom, jag är ju kär i honom. Men samtidigt - vad kommer härnäst? Är han kapabel till att vara otrogen med någon i "verkligheten"? Jag vet ärligt talat inte, inte där vi står just nu.      

• Anonym (Förvirrad)
    Luna84 skrev 2012-02-29 14:47:24 följande:
    Jag tycker inte att du överreagerar. Han har ju sårat dig rejält. Att han hellre låser in sig på toa och skriver till en tjej som han aldrig träffat, hellre än umgås med dig, sin fästmö, kan bara tyda på att något är fel. Han försvarar sig genom att påstå att han bara drivit med den andra tjejen...Om det är sant...Vuxna beter sig inte så?...Om det inte är sant, så vill han ju vara med henne... I Vilket fall förtjänar du bättre.

Ja, han har verkligen sårat mig. Nej precis, jag håller med dig. Och, om han hade drivit med henne som han säger - varför har han inte sagt något till mig? Typ "haha kolla här vilken blåst människa" eller något.. som dessutom är omoget det också. Som du skriver, vuxna beter sig inte så.

Han säger att det började med att han och hans killkompis satt och drack öl - och då började den här tjejen/kvinnan skriva till honom och de tyckte det var kul att driva med henne. Men detta var en MÅNAD sen och varför har han fortsatt driva? Jag funderar på att höra av mig till hans kompis och fråga.. men vet inte.. I vilket fall som helst har han gjort fel..  
  • Anonym (Förvirrad)

Han skrev igår att han har tagit bort appen och att han aldrig mer ska spela det igen, och bad om ursäkt. Så han har alltså förstått nu att han har gjort fel, men han säger fortfarande att han bara har drivit med henne. Han lägger till det efter varje ursäkt. 

Känns som om han förväntar sig att jag ska förlåta honom på direkten, och förlöjligar mig även när han ber om ursäkt - skriver att jag måste förstå att det bara var på skoj och "hur kan du inte förstå det?" Det handlar inte om han drev eller ej, det handlar om att han har gått i väg och skrivit rätt intima saker med en annan. 

Det som sårade mig mest var att han hade skrivit "Jag ska strax in och duscha, jag orkar inte, det är så tråkigt" på söndagskvällen.. och det var när vi bestämt att vi skulle ta en dusch tillsammans.. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (geinteupp) skrev 2012-02-29 18:22:30 följande:
    TS. Jag tycker du ska tjuren vid hornen och träffa din sambo för att prata om det här. Att han ber om ursäkt och har tagit bort appen tycker jag visar på att han har insett att han gjort fel och att  han inte vill förlora dig. Han skriver i sina mess att hans avsikt bara var att driva med tjejen och jag tror att det kan vara sant.

Att det har pågått under en hel månad och bakom din rygg är mer svårt att förklara och förstå men det kan ju vara så att din sambo innerst inne förstod att det han höll på med var fel, att han anade att du skulle reagera som du gjorde och därför valde att inte berätta nåt. Jag tror inte att han hade för avsikt att vara otrogen mot dig utan tyckte säkerligen att det var roligt att driva med henne som han säger men framför allt att han fick en kick av det , kände sig smickrad över uppmärksamheten och fick bekräftelse.

Men prata med honom, annars får du inga svar. Han verkar ju förstått att han gjort fel och han har bett om ursäkt - men förstår han hur du mår pga det han gjort? Att han har sårat dig och fått dig att tvivla på honom och er relation? Att tilliten är borta? Be honom förklara hur f-n han tänkte, varför det var viktigare att chatta med henne än att vara med dig och säg att du absolut inte är okej med det här och varför. Berätta hur du mår och hur du känner och förklara att du har svårt att lita på honom nu och att han måste visa/bevisa att det är dig han älskar och vill leva med. Ställ krav! Sätt gränser! Det får han acceptera när han behandlat dig så här.

Lycka till!
    Jag ska träffa honom ikväll. Tack för tipsen! Jag återkommer om hur det går.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym skrev 2012-02-29 19:48:57 följande:
    Gå efter din magkänsla, kommer du att kunna lita på denna mannen igen och vill du verkligen ha en man som gör så här mot dig! Jag skulle lämnat direkt. Det är jobbigt i början men det kommer att kännas såå mycket bättre sen. Älska dig själv och visa dig själv respekt, du kan få något mycket bättre! Styrkekram till dig!

Det är ju det som är så svårt, att jag inte vet om jag kan göra det. Men det har ju gått ganska kort tid, jag måste nog ha lite mer tid för att tänka över allt. Men vi ska ses ikväll och prata, får se hur det känns då. Tack så mycket!
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym skrev 2012-02-29 16:51:42 följande:
    Har han förresten betett sig känslokallt mot dig under tiden?

Passar också på att skicka en tanke och hoppas att det löser sig för dig!

Jag vet faktiskt inte, ingenting som har ändrats märkbart eller drastiskt. Det enda har varit att han har tagit avstånd när jag kommit i närheten av honom när han hållt på med sin mobil och blivit på dåligt humör. Annars har vi haft det bra. :/ Tack så mycket!
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym skrev 2012-03-01 17:44:38 följande:
    Berätta gärna hur det går TS!
    Vi har pratat igenom allting och han har visat att han verkligen är ledsen över det som hänt. Han säger att han inte vet varför han fortsatte och att han känner sig dum i huvudet och så vidare...

Jag har bestämt mig för att ge honom en chans att bygga upp tilliten igen. Men jag har fortfarande inte helt förlåtit honom för det han gjorde.

Tack för alla svar jag fått! Känns verkligen skönt!      
Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.