Inlägg från: Förbluffad01 |Visa alla inlägg
  • Förbluffad01

Min sambo är otrogen, på Wordfeud.

Anonym (WF) skrev 2012-03-09 13:52:38 följande:
    Känner igen hela situation, min fru har spelat WF ett bra tag, och det verkar som det blivit ett gift för henne. Jag har inte brytt mig, jag surfar ju runt på min dator. men senaste tiden har det bara varit WF som gäller så fort hon kommer hem. Går jag och lägger mig kommer hon inte och gör detta samitigt som förut, utan sitter uppe minst 1 timma till och spelar, jag har sett i förbi farten att hon stänger ner chatten om jag kommer för nära, sitter jag vi TV'n så går hon och sätter sig på vårt kontor och forsätter med WF. Har även märkt att hon nu måste ta bilder på sitt ansikte och lägga upp på sitt konto, även noterat att det dykt upp nya hotmail adresser som hon skaffat samt ett chatt program till telefonen.. jag kanske är nojig.. men man märker så väl när något inte är som det ska!!
    Hon har även skaffat nya manliga facebook vänner (WF vänner), kanske inget konstigt med detta. Är inte svartsjuk av mig men detta påverkar mig negativt, och jag blir både orolig och svartsjuk givetvis. Igår bestämde jag mig att konfrontera henne, och frågade vem hon spelade med, - varför undrar du det? - sa till henne då att kan jag få kolla vem du spelar med - nej, sa hon och började bli uppenbart nervös - sa ytterligare till henne att ge mig telefonen så jag kan kolla, - hon blev ju givetvis både rädd och nervös och undrade om jag var dum, därefter låste hon in sig på toaletten, jag blev också ordetligt uppriven, och sa visar du mig inte din telefon så döljer du ju något, efter stund på toaletten säger hon, jag kan väl få ha lite roligt och jag tänker inte visa dig jag jag skrivt, vi forsatte att tjafsa och det slutade med att jag gick ock lade mig ledsen. efter en stund när hon lungnat sig gick även hon och lade sig, hon sa att hon inte hade någon tanke på att vara otrogen och dom personerna hon chattade med både lågnt bort ...bla bla.. hon sa att hon älskade mig. Jag vet inte vad jag skall tro.. har ju inte sett någon konversation mellan hennes "vänner". 
    Detta är ju en gammal tråd, men då den nu kom upp igen och jag läste igenom så fastnade jag för dig Anonym (WF) och din redogörelse ovan. Den gav mig kalla kårar av igenkännelse längs ryggraden.

Jag undrar nu hur det har gått?

Har din fru fattat till slut vad hon ställer till med i ert förhållande och besinnat sig med sina kontakter?
    Eller har det eskalerat ytterligare till träffar och fysisk otrohet?
    Hon är ju redan otrogen mot dig med sitt döljande av vad hon håller på med, det är inte bara "lite roligt" det hon gör. 
    Har du konfronterat henne och ställt krav på henne att vara öppen med och ta ansvar för vad hon håller på med samt redogöra för dig hur dessa frekventa kontakter med andra män skall kunna föra ert förhållande framåt?
    Hon verkar ju helt besatt och använder ju privat tid som ni skulle ha kunnat ägna åt varandra till sina egna chatt, mail, sms, telefon, kontakter. 

Du borde släpa henne till familjerådgivning då hon inte längre respekterar ert förhållande. Hon spelar ett  högt spel som verkar eskalera hela tiden. Det kommer till slut att krascha ert förhållande om hon inte "nyktrar till" och kommer till besinning med vad hon håller på med. Du måste kräva detta av henne 

Be henne visa på vilket sätt hon älskar dig! Säg att din bekräftelse skall komma från henne och hennes kärlek till dig och att du vägrar att dela den med andra. Den skall vara exklusiv för dig på samma sätt som du älskar henne.

Hur har det gått. Skulle uppskatta mycket en uppdatering då jag sitter i samma situation själv. 
Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.