• Barbaboo

Vi som är gravida efter upprepade missfall

Hej tjejer!

Tänkte att vi som är gravida och kanske kommit några veckor in på graviditeten (bestäm själv när du känner att du kan ta till dig att du faktiskt är gravid nu, tog fram till v 14 för mig ungefär) kan samlas här för att samtala om lyckan, hoppet och oron som medföljer det vi gått igenom...

Känner mig själv väldigt upp och ner i känslorna.. ena dagen ska jag bli mamma.. andra dagen är det någonting som stör min lycka.. många funderingar som vi kanske kan bolla med varandra.

Jag är gravid 22+6 idag.
    Enligt RUL i v 19 såg allt tip-top ut med min lilla tjej, och hon hade växt som hon skulle från KUB-testet i v 12.

Väntar på att få komma till Bvc och lyssna på hjärtat och mäta magen om cirka 2-3 veckor, längtar.

Bebben sparkar flera gånger varje dag och jag är så lycklig över det, det är min trygghet kan jag säga!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-02 19:39
    Den 25 juni föddes vår lilla dotter och vi är så lyckliga hela familjen.

Fortsätt kämpa alla :)

• Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall
  • vinter11
    Najje79 skrev 2013-05-11 14:42:51 följande:

Tänkte bara slänga in en bild på mina mirakelbebisar som fyllde 1 år den 22/4!
    Luca till vänster och Adrian till höger. 

söta!!:)
  • Annica P

Underbart fina Najje! Hjärta
  • Minus75

Men, så söta! Hjärta
  • Minus75
    vinter11 skrev 2013-05-10 09:43:09 följande:
    Tre dagar till BF. Foglossningen blir värre för varje dag. Varje litet steg gör ont nu. Väntar och väntar och väntar. Trodde att bebis skulle komma före BF, men tänk om jag går två veckor över tiden! Två veckor när jag inte kan gå, sitta eller ligga bekvämt. Börjar få panik nu..
    Jag har också lite panik över foglossningarna. Och jag har inte BF förrän 6/6... :/  

Hoppas att det sätter igång snart för dig!
  • Minus75
    Hickstead skrev 2013-05-05 23:11:15 följande:
    Liten uppdatering från mig igen... vecka 38 nu (jösses!!) och bebisen helt fixerad sedan minst en vecka tillbaka... förvärkar men inget mer som händer än... spännande och läskigt att JAG ska bli mamma trots allt! :o
    Känner samma sak! Ska VI verkligen få en bebis? En riktig? Ingen kattunge liksom? Spooky!
    Håller tummarna för dig!
  • Irma

Vilka sötnosar!
  • Irma
    Uppdatering från mig! UL idag. Visade en pigg liten där inne! Vinkade det första den gjorde när vi kollade.

Mätningarna daterade mig till 16+5 . Lite fundersam då läkaren tog mååånga mått på huvudet innan hon var nöjd med medeltalet. Men hon försäkrade mig att det var helt i sin ordning. Flödesmätningarna såg finfina ut dom med. Är tillbakaflyttad 3 dagar. Lite fundersam att den växer lite ryckigt (eller det blir så olika med dom olika mätningarna). Men det är väl så det är! Försöker inte oroa mig, men det är svårt! Nästa UL är RUL 28:e maj. Håll tummarna!
  • vinter11
    Irma skrev 2013-05-15 12:28:41 följande:
    Uppdatering från mig! UL idag. Visade en pigg liten där inne! Vinkade det första den gjorde när vi kollade.

Mätningarna daterade mig till 16+5 . Lite fundersam då läkaren tog mååånga mått på huvudet innan hon var nöjd med medeltalet. Men hon försäkrade mig att det var helt i sin ordning. Flödesmätningarna såg finfina ut dom med. Är tillbakaflyttad 3 dagar. Lite fundersam att den växer lite ryckigt (eller det blir så olika med dom olika mätningarna). Men det är väl så det är! Försöker inte oroa mig, men det är svårt! Nästa UL är RUL 28:e maj. Håll tummarna!
    grattis till fint UL!
  • Hickstead

Jag är fortfarande hemma med kotte på insidan :) det känns som om det inte dröjer många dagar till men man vet ju aldrig.

Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall