• smulan1981

Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??

Ska köpa ytterkläder för våren/slaskvintern till sonen. som är 15 månader
    Vet inte vad som blir bäst. Skalbyxor m jacka, fleecefodrat regnställ eller vanligt regnställ?

Har man typ fleecebyxor, jacka under skalkläderna?

Hoppas på lite tips.

• Svar på tråden Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??
  • 78an

Fleecefodrat regnställ har vi till våra barn på våren innan det är dags för överdragsbyxor och vindjacka och på hösten innan det är dags för overall eller andra täckkläder. Fleecefodrat regnställ tycker jag är jättebra!

Ett tips är att köpa en fleecefodrad overall istället, nu när han är så liten. Didriksons har bra såna och vi har en till vår dotter som är 18 månader. Suverän!

Vår äldre dotter (6 år) har tvådelat set Didrikson. Vi är väldigt nöjda!

• smulan1981

fleecefodrad overall? aha...typ nån slags regnoverall? =)
    Så egentligen borde jag köpa fodrat regnställ att ha nu innan det blir varmare...för att då ta skaljacka o byxor på istället?... å ett vanligt regnställ lär jag ju behöva också.

oj det blev många saker... 

• colanappen

har oxå haft fleecefodrat och varit supernöjd men har såklart ett "vanligt" regnställ oxå när det fodrade blir för varmt.

• Pia och Elna

Jag har aldrig förstått varför man köper ett fodrat regnställ. Jag har vanligt regnställ och under det anpassar jag antalet lager till temperaturen. Samma underställ och skallager kan jag då använda under overall, skalbyxor m.m.

• Litenåfin

Jag har alltid ett fleecefodrat regnställ + ett vanligt på dagis. Det fodrade tar tid att torka om det blir blött så därför har jag windstopper fleecebyxa och jacka så man kan ha det under det vanliga regnstället om det första blir blött :) så har vi även skaljacka och skalbyxor för de dagar som det är torrare :) pedagogerna uppskattar att det finns mycket att välja på för olika väder och min son är aldrig blöt eller kall :)

• Sarah84

Jag skulle satsa på skalkläder alla gånger..

har aldirg haft bättre funktionskläder. Som dessutom är helt vatentäta.. Suveränt bra.. 

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • 78an

Vi har alltid både vanliga regnkläder och fodrade på dagis. Sen blir det överdragskläder och vanliga regnkläder när det blir varmare. Alltid varit supernöjd! Didrikson är jättebra!

Precis, en regnoverall typ, fast den är fodrad

• skrotis78

Ang. skaljackor. Kan de användas även på sommaren eller är det bara vår/höst? Någon som vet om KappAhls skalkläder är bra?

• Wilmis07

Jag säger skalkläder,då behöver man inte köpa något annat. Det enda man behöver är fleece att ha under dom vid kallt väder. Jackan och byxorna funkar då året runt.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Skalkläder, regnkläder, eller fodrat regnställ??