• Lexis

Andras graviditet gör mig ledsen

Här är en till som har försökt länge, inne på sjätte året nu. Ibland kan jag inte ens fatta att det här verkligen händer oss och att vi har försökt så länge, det känns overkligt.

När vi hade försökt ett år och precis gjort utredning berättade två av mina närmaste vänner att de väntade barn båda två. Och av den enes sambo fick jag kommentaren: -"Nu ligger ni efter!" Fy vad ledsen jag var när jag gick därifrån! Jag satt i bilen och grät en lång stund innan jag kunde köra hem. Båda de har två barn nu. För varje födelsedag deras barn har påminns jag om hur lång tid vi hållt på med det här. 

Nu är vi ganska ensamma kvar om att inte ha barn, det är bara några av våra fler år yngre kompisar som inte har men nu är de i den åldern vi var när vi började försöka så jag vet ju att det kommer att hända närsom.

Det är tungt och nu är det svårt att hålla modet uppe...

• Lexis

Vi är inte alls öppna med det. De enda som vet är de vi har varit "tvungna" att berätta för dvs våra respektive chefer...

Det har hittills känts som ett bra beslut men priset är ju då att få kommentarerna om att det borde vara dags för oss snart. Också väldigt direkta frågor: "När ska du ha barn?", "Ska inte ni skaffa barn snart?". Jag undrar alltid lite vad det egentligen är för svar de vill ha? Vem kan svara på en sån fråga?

Svar på tråden Andras graviditet gör mig ledsen