• hjert

någon som vill berätta om det "jobbiga" med att ha barn?

Hej, jag söker mammor, eller blivande mammor som vill berätta om sina tankar och rädslor med att vara/bli mamma. Min tanke är att skriva en bok där jag vill ta upp det "jobbiga" alla mammor någon gång känner. Det kan exempelvis vara vaknätter, hur det tär på förhållandet, hur man kan känna sig instängd osv. Jag vill höra dina tankar och din historia. Jag kommer att maila dig frågor som du får svara på i den mån du kan, du kommer att vara anonym och får självklart läsa och godkänna det jag skrivit. Bor du nära kan vi även mötas för en intervju.

Om du har frågor eller funderingar så är det bara att höra av dig.
    Är du intresserad så maila mig så hör jag av mig.

Tack på förhand!

jessicahjert@hotmail.com 

• Svar på tråden någon som vill berätta om det "jobbiga" med att ha barn?
  • fostermamma

J

hjert skrev 2012-03-01 08:07:49 följande:
    Någon mer som är intresserad? :)

Det jobbigaste som finns är att inte räcka till jämt samt oron över att det sk hända barnen något Smärtan i hjärtat när de blir sjuka eller något händer och man står hjälplös Jobbigt med ångest inför att mamma ledigheten börjar ta slut Måste jag lämna ifrån mig mitt barn osv Har mycket att berätta
  • hjert

"Fostermamman", du får jätte gärna maila dig så mailar jag tillbaka lite frågor till dig så får du berätta vad du känner.

• Brytböna

Delad vårdnad.

Behöver inte säga så mycket mer, det är vidrigt att behöva börja om varannan vecka. Den skärande smärtan över att inte finnas till jämt är nästintill outhärdlig. M.m.

• Helle333
    hjert skrev 2012-02-28 19:05:59 följande:
    Hej, jag söker mammor, eller blivande mammor som vill berätta om sina tankar och rädslor med att vara/bli mamma. Min tanke är att skriva en bok där jag vill ta upp det "jobbiga" alla mammor någon gång känner. Det kan exempelvis vara vaknätter, hur det tär på förhållandet, hur man kan känna sig instängd osv. Jag vill höra dina tankar och din historia. Jag kommer att maila dig frågor som du får svara på i den mån du kan, du kommer att vara anonym och får självklart läsa och godkänna det jag skrivit. Bor du nära kan vi även mötas för en intervju.

Om du har frågor eller funderingar så är det bara att höra av dig.
    Är du intresserad så maila mig så hör jag av mig.

Tack på förhand!

jessicahjert@hotmail.com 

När man är ensamstående och man själv först blir magsjuk och spyr hela natten. Sedan på dagen blir barnet också magsjuk och spyr hela natten=ingen sömn på minst två nätter. Det är ingen höjdare alls. Eller när ens älskade barn börjar krångla jättemycket med nattningen flera veckor i sträck. Skriker, vrålar, sparkas, slåss och gör ALLT för att inte somna. Det blir rätt jobbigt längden när man är ensamstående och inte kan få så jättemycket avlastning.
  • Mammio
    hjert skrev 2012-11-25 19:30:32 följande:
    Mammio, vill du maila mig eller skriva din mailadress här så mailar jag dig. Min adress är [email protected]
    Ja kom in på mejlen nu så ja skickar ett mejl till dig redan nu:)
Svar på tråden någon som vill berätta om det "jobbiga" med att ha barn?