• Anonym (Bellah)

Hjälp med kläder till intervju!!

Okej! Jag ska på arbetsintervju nästa vecka till ett ganska stort företag inom bank och finansbranschen. Problemet är att jag inte har något att ha på mig!! Vad har man på sig i den branschen egentligen? Jag har tidigare jobbat inom omsorgen så jag har inte riktigt haft detta problem tidigare. Kan ni inte bomba mig med klädtips? Jag tänker mig något snyggt och propert utan att vara för stiff. Måste finnas i strl 44-46, och helst inte kosta megamycket - ekonomin är inte den bästa just nu. Sätter mitt hopp till er!!

• Svar på tråden Hjälp med kläder till intervju!!
  • Emmi27

Haha vad sjukt, skulle kunnat vara jag som skrev TS. Ska också på intervju, dock via rekryteringsföretag men deras kund är en bank, och jobbar också inom omsorg, dels, dessutom har jag också lite större storlek :P men har inte tid att köpa nåt så får ta det enda jag har typ. Förhoppningsvis måste man inte ha typ blus/skjorta och kavaj, jobbet jag söker är som ek. ass så inte så att man står och tar emot kunder, men är ändå nervös över just kläderna!

• Vinterankan

När jag varit på intervjuer så har jag haft svarta byxor eller kjol tillsammans med en "diskret" skjorta. Typ vit eller vit med ränder. Men man får akta sig så att man inte ser ut som en servitris bara :)

• Anonym (Bellah)
    Emmi27 skrev 2012-02-28 21:46:53 följande:
    Haha vad sjukt, skulle kunnat vara jag som skrev TS. Ska också på intervju, dock via rekryteringsföretag men deras kund är en bank, och jobbar också inom omsorg, dels, dessutom har jag också lite större storlek :P men har inte tid att köpa nåt så får ta det enda jag har typ. Förhoppningsvis måste man inte ha typ blus/skjorta och kavaj, jobbet jag söker är som ek. ass så inte så att man står och tar emot kunder, men är ändå nervös över just kläderna!

Hoppas du får jobbet!!
  • Anonym (Bellah)
    Vinterankan skrev 2012-02-28 21:48:03 följande:
    När jag varit på intervjuer så har jag haft svarta byxor eller kjol tillsammans med en "diskret" skjorta. Typ vit eller vit med ränder. Men man får akta sig så att man inte ser ut som en servitris bara :)

Du kör alltså den klassiska stilen! kjol var ett bra tips!

De verkar ha ganska låg medelålder på det här företaget och alla känns så vansinnigt hippa och coola. Och här kommer jag liksom, sunkmorsan haha!
  • Emmi27
    Anonym (Bellah) skrev 2012-02-28 21:54:20 följande:
    Hoppas du får jobbet!!

Tack! Detsamma
  • Emmi27

Hmm. Jag kommer ha såna jeans jeggings eller vad det heter, och en grå v-ringad topp till, har liksom inget annat :( hoppas dom inte dömer mig för det :S

Svar på tråden Hjälp med kläder till intervju!!