Vinterankan skrev 2012-02-29 06:26:12 följande:
Jag hade stressfraktur i smalbenet förut. Trodde det var benhinneinflammation som aldrig gick över. Gick till läkaren för en annan sak och då passade han på att röntga benet också (det här var inte i Sverige utan i ett annat land där det inte var några problem att få röntgen). Visade sig att det var stressfraktur. Säsongade i alperna så jag hade verkligen inte tid att vila så jag fick smärtstillande utskrivet så fortsatte jag vara i skidbacken runt 4 dagar i veckan i ca en månad till. Sedan när jag kom hem så gjorde jag inget särskilt, lät bli att träna bara (fotboll) under ca 2 månader. Helt smärtfri dröjde det nog ett halvår innan jag blev. Bröt tån en gång också, då gjorde jag inte heller någonting. Tog väl ett halvår där också att bli helt smärtfri eftersom att det är helt sjukt vad man slår i går i trösklar och liknande hela tiden. Via hade precis påbörjat ett 4 veckor långt sommaruppehåll då så det blev 4 veckor utan fotboll den gången. Andra saker jag brutit som ben och revben har gått snabbare för att det fått vara mer i fred under läkningsprocessen. Fast revbenet var också i alperna och jag fortsatte åka då också, men det fick inte så mycket smällar. Vilade en vecka i alla fall. Och benet var ju gipsat så att det var stabilt. Började jobba som servitris efter ca 2 veckors vila. Nyckelbenet är väl det enda som krävt en längre vila. Tror jag vilade i 3 veckor innan jag började jogga och då med armen fasttejpad runt magen. Började vara med på träningar efter 5 veckor och spela match ca 2 veckor efter det. Men då hade jag bra skydd och armen fasttejpad på magen på träningarna. Och kunde inte gå in i närkamper från vänster. De jag känner som haft brutna tår har inte brytt sig så mycket (känner ingen som haft stressfraktur i tån).
Haha låter dom vi har lika diger lista av frakturer... Brukar inte heller ta det så allvarligt, har gått med brutna armar 2-3 veckor utan att reflektera över att det faktiskt kan vara frakturer men detta gör ta mig f*n värre ont asså!
Nä det sitter inte i tån utan mellanfotsbenet som leder ut till 5:e tå leden =/