joujou skrev 2012-03-04 22:45:22 följande:
Haha, jag blir nästan gråtmild när jag läser detta!
Jag känner ju det, att jag måste skriva av mig och prata med människor som är med om samma sak och genomgår detsamma. Klart jag har mina närmsta vänner som vet om och stöttar, men dom förstår inte riktigt. Doim har barn som blivit till på första försöket, misstag osv. Sen har jag iofs ett par kompisar (alltså som är ett par) som genomgått insemination. Men det går inte att jämföra kan jag tycka!
Så bra att ni finns kan jag tala om.. :) synd bara att min man inte har någon att prata med om detta.
Han har verkligen inte berättat för NÅGON! Jag vill bara skrika ut till hela världen jag.
Ja, hoppas verkligen på det!!!
Men hur går det till? Ni en remiss-fråga igen.
Om dom på Huddinge nu talat om för mig att remissen är färdigbehandlad.
Har den då skickats vidare till olika kliniker nu? Jag fattar ingenting.
JAg menar, jag pratade ju med en sköterska på CVL, och hon sa att om vårdgarantin gick igenom (som den ska ha gjort) så skulle vi få tid för infomöte i april! Då vill man ju veta nuuuuu!
Hej!
Vi fick vår remiss skickade till Huddinge den 1:a november, i januari fick vi ett brev hem om att vår remiss var färdigbehandlad och att vi nu stod på väntelistan. Väntelistan på Huddinge är nu ca 8-10 månader innan man får komma på ett första infomöte, sedan i januari har vi inte hört någonting. Därför går vi privat under tiden. För optimera våra chanser.
Har ni ringt till vårdenheten? Man kan ringa till vårdsgarantienheten och åberopa vårdgarantin, vilket innebär att man ska få göra IVF:en på annan ort inom tre månader. Huddinge är inte med i vårdgarantin eftersom de har så otroligt långa köer och inte har en chans att ge alla en tid inom tre månader. Därför få man göra IVF:en i ett annat landsting.
Det kanske du har gjort redan? Fick bara känsla av att du väntar på svar från Huddinge inom tre månader? Men jag kanske missförstod!
Hursomhelst, hoppas ni får sätta igång snart!