• MoM76

Ivf/FET Töserna 2012

Och så hittade jag också hit

Kul att se att det redan hittat hit en hel del!

Csillag: Såg nu när jag läste i tråden så fick jag ju svar på alla frågor som jag ställde i mitt mail!  

• MoM76
    joujou skrev 2012-03-02 20:43:51 följande:
    Tack så jättemycket!!  

Vi har aldrig skyddat oss med varandra, och efter 1½ år så började vi ju undra vad som var på tok. Alla trodde att vi bara stressade upp oss, att "det kommer, när det kommer", men jag tog tag i saken och så fick vi tid för utredning den 2 november 2011. Efter 1 besök så konstaterades det att min sambo har väldigt, VÄLDIGT få spermier. Dvs, 0% att vi skulle klara det "naturlig väg". Så samma dag skickades det i väg en remiss till Huddinge. Sen lämnade vi prover och sånt i början av Februari och ja, nu är som sagt remissen färdigbehandlad och vi väntar bara på kallelse. Och vi har "ansökt" om att få komma till Carl von linné, där vi också gjorde utredningen. Så hoppas så klart vi får komma dit, då vi bor hyffsat nära!

Hur kommer det sig att ni tar till IVF? Tycker det är intressant att läsa om alla som genomgår dettta.
    Tänk vilka välplanerade ungar vi kommer få oss en dag! 
    Hoppas att ni får en kallelse snart!

Jag och min man gör vårt första och förhoppningsvis sista IVF försök på Huddinge pga av att mannen har haft testikelcancer. Så hans simmare är inte dom piggaste.
    Idag fick vi tillbaka ett av våra 9 befruktade ägg Hoppas nu bara att den lilla rackaren vill stanna kvar hos mig!
  • MoM76

Tack för att du fixat en lista Csillag!
    Uppdaterar den lite nu efter mitt ET idag

Kaffe Väntrummet Kaffe

Kaffe Csillag:                    Infomöte 2011 Ivf Start Nov 2011 -  FET Nr 1 Jan 2012, FET Nr 2 Mars 2012
    Kaffe Bira 11:                   Infomöte 2011 Ivf Start Dec 2011 - FET April/Maj 2012
    Kaffe Jottatotta:               Ivf Start Feb 2012   
    Kaffe Odessa:                   Ivf Start Jan 2012 - FET Mars/April 2012 
    Kaffe MoM76:                     Infomöte 2011 Ivf Start Jan 2012
    Kaffe Attack:                     Infomöte 2011 Ivf Start Dec 2011
    Kaffe Rikolin:                    Infomöte 2011 Ivf Start Jan/Feb 2012
    Kaffe Vincents mamma:   Ivf Start Jan 2012 - FET Mars/April 2012
    Kaffe Fru Bone:                Väntar på FET Start
    Kaffe Joujou:                    Väntar på Ivf Start             

{#emotions_dlg.flower} Ivf Klinik {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Csillag:                          Carlanderska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Bira 11:                         Umeå
    {#emotions_dlg.flower} Jottatotta:                    Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Odessa: 
    {#emotions_dlg.flower} MoM76:                        Huddinge
    {#emotions_dlg.flower} Attack:                       RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Rikolin:                      Linköping L.ting & Falun Priv
    {#emotions_dlg.flower} Vincents mamma:    St: Göran
    {#emotions_dlg.flower} Fru Bone:
    {#emotions_dlg.flower} Joujou:

Glad Sprayare Glad

Glad Attack:              9/12 2011
    Glad Bira 11:             31/12 2011
    Glad MoM76:             31/1 2012
    Glad Jottatotta:        V5 2012

Drömmer Sprutare Drömmer

Drömmer Csillag:                     Gonal F 21/11 2011, B.prov + VUL 25/11, VUL 29/11 
    Drömmer Attack:                     27/12 2011 Avbruten
    Drömmer Odessa:                   8/1 2012
    Drömmer Rikolin:                   9/1 2012
    Drömmer Vincents mamma: 12/1 2012 B.prov+VUL 19/1
    Drömmer Bira 11:                  26/1 2012
    Drömmer Jottatotta:             16/2 2012 VUL 22/1
    Drömmer MoM76:                 16/2 2012 VUL 22/1

Skrattande Äggplock/ ET/ FET Skrattande

Skrattande Csillag:                      2/12 2012 ET avbrutet Stim 16/1 FET 1/2
    Skrattande Odessa:                     18/1 2012
    Skrattande Vincents mamma:    23/1 2012
    Skrattande Rikolin:                     23/1 2012
    Skrattande Bira 11:                      9/2 2012
    Skrattande Jottatotta:                  V9 2012
    Skrattande MoM79:                      29/2 2012
    Skrattande Attack                       V 14

Kräks Ruvare Kräks

Kräks Fru Bone:                    ET 1/2
    Kräks Odessa:                       ET 23/1  TD 7/2
    Kräks Rikolin:                       ET 25/1   TD 15/2  
    Kräks Vincents mamma:     ET 28/1   TD 14/2 
    Kräks Csillag:                      FET 1/2     TD 15/2
    Kräks MoM76:    ET 2/3 TD 18/3

Gravid Gravida Gravid

Gravid Odessa:                 TD 3/2 (MF)
    Gravid Rikolin:                 TD 6/1

Baby Beräknade Baby

• MoM76
    joujou skrev 2012-03-02 23:49:32 följande:
    Ja, jag glömde ju nämna att vi får testa ICSI på direkten! Så ingen "vanlig" IVF. Men men, sak samma egentligen Kan jag tycka. 

Ååå vad roligt! Grattis! Håller tummarna!
    Jag vill också bli ruvare nu!  
    Det är jättebra att dom gör ICSI på er direkt då ni har så få spermier! Då ökar chanserna mycket att ni ska få några befruktade ägg.

Vi skulle också bara göra ICSI och med mannens spermier som han frös in innan cellgiftsbehandlingen, men när vi kom för ÄP så ville dom plötsligt att han skulle lämna ett färskt prov iaf. Stackaren blev nog lite stressad Och om de färska var bra så skulle dom använda dom istället och spara de frysta.
    Sen när vi kom till ET fick vi veta att de hade använt både färska och frysta samt att de tagit 6st av våra 14 ägg till vanlig IVF. Och döm av vår förvåning när vi fick veta att 3st av dessa hade blivit befruktade! Så det är en av dessa som jag sitter och ruvar på  Och av de ICSI behandlade så blev hela 6st av 8 befruktade.
    Är bara så överlycklig att det gått så bra hittills! Helt över våra förväntningar! Hoppas nu bara att min lilla rackare vill stanna kvar hos mig!

Tyckte det gick sååååå långsamt i början av vår IVF resa, men efter vi började med spray och sprutor så bara sprang tiden iväg och nu sitter man här och ruvar....
    Du ska se att du snart är här också!  
  • MoM76
    Csillag skrev 2012-03-03 11:01:15 följande:
    Wihii guu va skoj MoM.Då håller vi tummarna nu att h*n vill stanna kvar hos dej.
    Tack så mycket! Det hoppas jag också! Bara att vänta och se.... Men vi har ju iaf oddsen med oss!
  • MoM76

Jag ramlade visst bort som ruvare i listan...
    Är på telefonen så jag kan inte lägga till mig själv igen nu. Gör det senare om inte någon annan vänlig själ har lust att göra det...
    ET 2/3, TD 18/3

• MoM76
    joujou skrev 2012-03-05 11:17:53 följande:
    Hej! 

Nej, alltså i samma veva som remissen "färdigbehandlades" hos Huddinge så ringde jag vårdenheten och åberopade vårdgaranting. Och dom skulle skicka iväg ärendet. Men nu har det ju snart gått två månader och jag har inte ens fått hem en bekräftelse om att vi står i kö. Och när jag frågade sekreteraren på Huddinge sa hon att "inom kort" så kommer det hem en bekräftelse med väntetider. 

Men ja, inget har kommit än. 
    Ring och kolla med dom igen! Var inte rädd för att ligga på dom lite! Det kan bara gynna er sak.

Oss hade dom placerat tillbaka i den 8-12 månader långa kön till Huddinge då vi åberopade vårdgarantin, eftersom dom inte ville flytta våra frysta spermier som mannen hade fryst ned där i samband med hans testikelcancer.
    Men vi gav oss inte eftersom det verkade helt absurt att alla inte ska ha rätt till vårdgarantin! Vi var beredda att åka till en annan klinik, men dom ville inte flytta spermierna. Alltså inte vårt fel, tyckte vi! Och efter en hel del samtal och påtryckningar så kom dom ändå fram till att vi hade rätt och vi blev sedan väldigt snabbt kallade till Huddinge.

Du kan ju iofs ringa vårdgarantin och kolla med dom också om dom vet vilken klinik ert ärende kommer att hamna, så ni kan ringa dom och kolla

Så mitt råd till dig: Tryck på dom igen och ge dig inte förrän du får klara besked!
    Lycka till!
  • MoM76
    sukiojag skrev 2012-03-05 14:47:36 följande:
    Vi gjorde vår utredning på Sophiahemmet, men ville sen gå via landstinget. Vi fick inte heller nån bekräftelse, utan efter 2-3 mån fick vi en förfrågan om vi kunde tänka oss att gå på andra kliniker än Huddinge, inkl Uppsala, Sophia, Göteborg, och där vi hamnade, på fertilitetscentrum på gärdet, och även frågan om vi kunde komma med kort varsel. Sen ett halvår senare ringde dom på fredagen så fick vi komma på måndagen!!
    Häftigt! Inte visste jag att Fertilitetscentrum och Sophiahemmet ingick i vårdgarantin! Det är ju kanon bra när Huddinge har så lång väntetid!
    Trivs/trivdes ni bra där?
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012