• mamman0301

Ivf/FET Töserna 2012

Hej hej, får man hänga på här, jag är inne på vår tredje IVF, börjar spruta nu i helgen. Fick plus på vår andra IVF men det slutade med utomkveds. Så jag fick operera bort höger äggledare, och en liten bit av livmodern.

• mamman0301

Idag börjar jag äntligen spruta:) känns bra :)

• mamman0301
    Csillag skrev 2012-03-12 19:17:46 följande:
    Kan du skriva dina uppgiifter till listan igen.
    Insåg precis att vi har 2 med samma namn typ o jag blev nu superförvirrad o skäms att jag inte insett de tidigare.

Nu e ju frågan om andra vverkligen fått in rätt uppgifter på sin del eller om du borde haft de på din.
    Guuuuuuuu va jag skäms nu!!!
    Ha ha jag är samma människa men med olika namn som nääästan är samma, det ena namnet är när jag är hemma o det andra är när jag är på jobbet.
    Så du ska verkligen inte skämmas utan det är jag som ska göra detTungan ute
  • mamman0301
    Vincents mamma skrev 2012-03-14 12:21:56 följande:
    Hej! Nyss hemkommen från läkaren och bara härliga besked! Ägglossnings spruta imorgon, vaggisar från lördag och om allt går som det ska flyttar en liten blasto eskimå in nästa torsdag! Längtar!!
    Åh vad spännande:)
  • mamman0301
    nl2012 skrev 2012-03-13 19:56:55 följande:
    Hej på er! Tack för "välkomnadet". Var på infomöte i Malmö 28/2. Om allt fungerar ser min planering ut så här: spraystart v.14 sprutstart v.17 och äp v.19. Kram på erSkrattande
    Var i Malmö går du? Vi går på Cura.
  • mamman0301
    Lillan15 skrev 2012-03-13 21:52:20 följande:
    Fråga till Er alla?:  Har ni fått Trombyl efter ET?  Kortison tabletter?
    Nej
  • mamman0301

Hej o gomorron, idag ska jag iväg och göra vul för o se om det har blivit någon fart på äggen. Hoppas på att det blir äggplock denna veckan.

• mamman0301

Hej mitt vul såg med bra ut, 11 äggblåsor här, 9 stora o 2 något mindre. Blir äggplock på fredag för min del med.
    Ha ha vi ska med sätta in två denna gången. Känns som vi ligger rätt lika.

Ha en bra dag allaSkrattande

• mamman0301

Så där, Ovitrellen togs igår kl 21, o äggplock imorgon kl 8,30. Vi bor ju 20 mil från kliniken så det blir upp i ottan.
    Hoppas nu att dom får ut en bra skörd ägg  som befruktas o delar fint på sig. ET om det går bra blir på måndag.

Lycka till alla som är i tråden, nu hoppas vi på plus!!

• mamman0301
    jazmine25 skrev 2012-03-22 11:22:29 följande:
    mamman0301: Lycka till imorgon
    Vincents mamma: Håller tummarna

Finns det nån annan på denna tråd som ruvar? Vad har ni för symtomer

Här är mina symtomer:

Jag saliverar mycket (hände när jag var gravid förra gången)
    På dag 8 började det dra lite i tjejmagen (kan vara mensvärk)
    Trött (kan bero på crinonen)
    Huvudvärk (kan bero på crinonen)
    Brösten har blivit större (kan bero på crinonen)
    Brösten har lite smått blivit lite ömma (kan bero på crinonen)
    Mina bröstvårter är enormt känsliga (hände när jag var gravid förra gången)
    Tack.

Usch det är jobbigt med ruvartiden, alla symptom kan ju vara graviditet, eller bara biverkningar. När jag blev gravid, så skillanden på mig var att brösten fortsatte ömma, då jag inte var gravid slutade dom ömma efter att ovitrellen gått ur kroppen.

Jag håller tummarna för dig att det är gravid symptom.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012