• Jottatotta

Ivf/FET Töserna 2012

Hej alla. Vad glad jag blir med ännu en tråd. I dag ska det flytta in ett litet frö i mig. 6 av de 11 äggen de fick ut har blivit befruktade och nu hoppas jag att så många av dom som möjlit har delat sig som dom ska. Får reda på det när vi kommer till kliniken. Är allt lite nervös för att det kanske inte ser så bra ut men som det är nu så kan jag inte göra så mycket mer. Nu är det bara att vänta och se. Hur går det för dig Csillag? Nytt FET på gång?
    Massa kramar till alla och sååå kul med en ny tråd: 

• Jottatotta
    Odessa skrev 2012-02-29 16:48:44 följande:
    Hej!

Jag går med här! Jag gjorde mitt första IVF försök i början på januari, lyckade få ett plus men det slutade tyvärr i ett missfall för en vecka sedan. Jag hade då fått se ett hjärta slå i v.6+6, två dagar efteråt fick jag missfall. Det här är mitt andra dokumenterade missfall på ett år, första gången lyckades vi bli gravida själva efter ett års försök, men det slutade i ett MA som upptäcktes i v.10, det hade dött i v.6. Jag ringde till min gynekolog och lyckades tjata till mig en missfallsutredning, jag är nämligen säker på att jag har haft ett tidigare missfall, när vi inte försökte, bara att jag inte förstod det då. Jag vill gärna få provsvaren på det innan vi gör nästa försök, som blir ett FET. 

Uchhh... beklagar värkligen att det inte höll hela vägen. Livet är så jä-la orättvist. varför kan inte alla små guldägg bara få utväcklas till härligt luktande små bebisar? Håller alla tummar för att du får ett svar på utredningen snart. Bättre att veta så att man kan få den hjälp man behöver än att gå oviss med tusen frågor.
    Styrkekram till dig. 
  • Jottatotta
    Csillag skrev 2012-02-29 12:02:51 följande:
    Hallå hallå gums.
    Ja de tog lite tid men tråden e äntligen här hehe.
    Åhh guu va roligt att du har ET idag.Håller tummarna på att allt ska gå bra.
    De går framåt för mej iaf.
    Va hos läkaren igår igen och de blir FET start v 11.Har bytt stimulering denna gången.Förra gången körde jag ju me progynon tabletter o crinone.Denna gången blir de Plåster stimulering + Crinone.Hoppas de ska fungera bätte.
    Har ju 3 jättefina blasto i frysen kvar så vi sa efter mkt övervägande att vi testar ett FET till direkt.Så nu väntar jag bara på att få min mens.Hoppas den vill komma i tid denna gången hehe.

Har mejlat ut länken till dom andra som ville ha en ny tråd så dom dimper kog snart in en efter en.

Du måste berätta va du tyckte om ET.

Kram
    Nu var det klart!! Helt offatbart att man helt plötsligt är ruvare. Har inte riktigt kunna ta in det ännu. Av våra 6 befruktade så hade alla delat sig och var 10:or på skalan. Dock var där ett som dom bedömde som lite bättre och det har nu flyttat in i mig. 5 till frysen! Nu är det bara en låååång väntan tills TD den 15:de. Men och andra sidan så får jag lysna på min läkare nu, - Nu kan ni inte göra mer så försök lev som vanligt och analysera inte allt.....
    Hummm... lättare sagt än gjort men jag vet ju att han har rätt. Själva ET var ju bara som ett vanligt VUL. Kändes ju inte ett dugg. Men det var en märkligt känsla att se fröet innan dom satt in det, 6 fina celler :)

Vad skönt att ni är på gång igen. Nu hoppas vi bara att tant röd visar sig snabbt ;)    
    Hoppas många komemr till tråden, det känns så skönt att vi kan stötta varandra.

Kramar  
  • Jottatotta

Hej alla härliga människor!

Är inne på ruvardag 4 och känner precis som jag gjort hela tiden. Ömma bröst och en massa molvärk/mensvärk. Undrar när det skall gå över och förhoppningsvis komma tillbaka som graviditetssymtom i stället. Har dock förstått att för vissa så håller detta i sig hela tiden man andvänder vaggisar oavsätt om man får ett plus eller inte. Humm... denna väntan med alla dessa frågor.

kan någon vänlig själ här inne på tråden uppdater mig i listan. Försökte men det blir ett enda virrvarr när jag kopierar. Hade ET den 29/2 och TD 15/3. Tacksam på förhand.

Kramar    

• Jottatotta

Hej älla härliga töser!

Bara en liten uppdatering från mig. Är inne på ruvardag 8 nu och jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Blir galen om jag inte känner något alls i brsöten eller magen. Dock har brösten ömmat hela tiden sedan mitten av sparyen till och från och håller fortfarande i sig men sen är det den där molvärken/mensvärken som jag blir smått galen på. Ibalnd känner jag inget och i bland massor. Ena gången ser jag det som positivt andra gången som negativt. Hoppar runt på massa forum och läser allsköns info om allt. Tyvärr så googlar jag mest negativa saker känns det som, t.ex Hur snart började ni blöda när ni misslyckades ectra. Vet att det är så jäkla dumt men jag kan inte låte bli. HATAR att vänta. Är liskom inge bra på det och det ligger inte i min ´natur att vänta och inte ha full koll på situvationen. Drömmer massa konstiga drömmar också, bla att jag var gravid, men dom viste inte om det kunde vara en eller två, för eventuellt så var den ena en SURSTRÖMMING???? Ja ja, kroppen gör en galen i denna sitts.
    Kul att läsa om att det går framåt för de flästa. Så stort grattis till alla o jag håller alla tummar även om jag inte skriver så mycket så läser jag allt och känner med er i med och motgång. KRAMAR  

• Jottatotta

Hej alla.

Måste tyvärr berätta att jag har fått min mens i dag och tog då också ett gravtest som visade negativt. Nu håller jag tummarna för alla andra här inne på tråden. Lämnar nu ett tag och så får vi se hur vi går vidare. Kanske försöker vi igen.
    Massa kramar till er och en massa lycka till.  

• Jottatotta
    Csillag skrev 2012-05-30 17:49:41 följande:

Bira:  Tråkigt att du inte fick nån till frys.
    Du får försöka tänka som jag försöker..
    De hade ändå inte blivit nån graviditet av dom om dom va i så dåligt kvalite att dom inte klarade sej.
    Ingen tröst för fem öre,mn de e de man måste försöka tänka.

CA ringde idag o dom hade lyckats frysa ner 1 ägg idag.Inget dom hurrade över precis.
    De va verkligen ordagrannt sagt att de va på hårsmånet att dom frös de så de va ju inget topp kvalite precis.

Diskuterade även med min distansläkare ida att om detta försöker skiter sej som de verkar göra så kommer han be dom sätta in två blasto nästa gång även om reglerna är hårda på den punkten.

Det blir då mitt sista försök.
    Å då tycker ja dom kan göra de ordentligt med dom två jag nu har i frysen kvar.

Min distansläkare va oxå förvånad att odlingen gick så dåligt som den gjorde.
    Han tyuckte några ägg borde blivit blastosar.
    Han säger sj att de e märkligt att min kropp gör som den gör.
    De e precis som den "stänger av" när de ser bra ut.
    Hade en blödning redan i förmiddags.
    Läkaren sa att vi ska hoppas på att de e för att ägget fäste,mn han lät ju skeptisk till de då jag blödde hela förra FET dessutom.

Har inget hopp alls om att detta ska ta sej.

Varje gång jag börjat hoppast så har de ju bara slutat med en käftsmäll.

Mischa: Förstår verkligen att du mår skit o dina värden verkar vara lite som mina va vid mitt ena MF.
    Då misstänktes utomhavandeskap.
    Fick skrapas i slutändan för att få bort MF, Inge roligt mn tyvärr inget val.

FamiljenEkberg: GRATTIS till fått se ett litet hjärta.

Jazmine: åller tummarna

Odessa: TACK för all stöttning o peppning i alla månader, detta gäller er alla!!Va bore man utan er.

Frida: Gumman, förstår de verkligen e tungt nu.Håller verkligen tummarna för de ska visa positivt för dej.

TACK för alla värmande ord från alla.
    E fortfarande urbalans o nedstämd.
    Min man kommer hem från utejobbet ida för han tyckte att jag inte lät alls piss.
    Sa bara att ja orkar inte serriöst,allt går ju bara åt fel håll.

Ibland undrar man verkligen va man gjort för att förtjäna de här.

Å dom gångerna kan jja dessutom bli så arg på sånna som blir gravid för ingenting,lr sånna som inte skyddar sej o sedan gör abort på abort.

jag skulle göra allt för en bebis.
    Att adoptera skulle vara okej för mej,MEN reglerna är så dumma.
    Jag som har svårt för att bli gravid vill vara hemma med dom barn jag har o värdesätter all tid jag kan få med barnen.Därav får jag inte adoptera då de kräver en fast anställning.Dessutom älktenskap i minst 5 år (jag har vari gigft i 2 år)
    Reglerna är skithårda.
    Visst förstår jag dom,mn jag tycker ändå de ska finnas överseende då de finns flöräldrar som gör allt för att få ett barn mn inte kan.

Vi får slänga ut hur många tusen som helst på ivf o mediciner trots man inte har två jobb,mn man får inte adoptera ett abrn o lägga pengarna på ett barn.

missförstå mej inte,för jag förstår att reglerna ska vara hårda,mn ibland kan ja tycka att de finns föräldrar som borde få adoptera trots reglerna, just av anledningen till att pengarna finns mn man väljer att vara hemma med barn än arbeta8-10h/dag.

Jag värdesätter verkligen all tid jag kan få med mina barn jag har.
    Jag vet hur jobbigt kämpandet är för att få ett abrn o jag lider helvetes kval för er som inte fått uppleva denna glädje o jag hoppas verkligen att ni alla ska få känna kärleken av ett barn i eran famn.

Ni kämpar alla hårt.
    O för varje bakslag för er alla mår jag sj dåligt.
    Dom dagarna de sett bra har man svårt att vara glad för sin egen skull för man vet nån annan mår dåligt.

Jag hoppas verkligen att de blir många bebisar 2013!!
    De föds ju några 2012 hihi.

Nu ska ja laga lite laga lite mat till mina twins o utfodra mina fyrfotade björnar.

Läkaren har ju rätt i en sak,,,,familjen ökar ju trots de inte e bebisar.
    från en hund till 4 hundar.
    Vem vet...nästa sommar kanke de flöyttar in nån mer om de inte blir nån bebis.

KRAM

Ucchhhh vad jag lider med dig. Men som andra har skrivit så har det gått vägen förr. Håller alla tummar för dej. Håller fullt ut med dig angående reglerna för addoption. Har en mycket nära vän som stått i addoptionskö i många år och det visar sig att vissa länder inte äns godkänner dom som par för att pappan i detta fallet har diabetes. Men herre gud, vi lever på 2000-talet och diabetes är ju ingen sjukdom man i dör av i dag. Men nej nej, det skall vara högutbildade, helfriska människor som gärna också har ett par 100 000 tusen på banken. Det finns två länder som godkänner dom trotts pappans diabetes, Sydafrika och Colombia. Helt otroligt, och dom har kämpat med IVF och annat i över 10år. Man upphör inte att förvånas tyvärr.

Själv går allt sin gilla gång.Molverk som kommer och går. Fortfarande bruna/svarta flytningar till och från. Läkaren menar att det kommer vara så ett tag framöver då livmodertappen är stäng. Ja, ja, det är bara och vänta och se. Ska på ett nytt VUL på tisdag och då på "våran" klinik och jag hoppas ju dom kan ge oss fler svar då dom vet exact hur allt är. Men än så länge så mår ju lillen bra där inne och jag hoppas såååå att det kommer se lika dant ut på tisdag.

Grattis till alla som plussat och sett små hjärtan slå och en massa styrkekramar till er som känner att ni behöver det.   
  • Jottatotta
    Csillag skrev 2012-06-04 17:40:02 följande:
    Efter 2 dagars testande och ett samtal med läkaren så ser testrutan fortfarande ut så här...

Bära eller brista sa läkarna
    Mot alla odds...

Vet inte va jag ska tro riktigt än, officiell TD på lördag.

GRATTTTIIISSSSS!!!! Massa kramar.
  • Jottatotta

MANDELSMUMSA: Hoppas att ditt plus kommer på TD. Det är inte över fören tant röd kommer. Vet att det känns tröstlöst men håller tummarns för att det visar ett starkt plus.

Csillag: Har ju som du vet försökt uppdatera listan massor av gånger därför provar jag inte äns nu. Skulle du kunna skriva in min BF till den 14/1.
    Kramar till er alla.  

• Jottatotta
    Make your own kind of music skrev 2012-06-24 09:55:46 följande:
    RD8 och den svullna magen och de ömma brösten jag har haft sedan ÄP är puts väck!
    Har återfått min vanliga platta mage.
    Känns ju sådär....
    En vecka kvar till TD så jag hoppas att symptomen kan komma tillbaka till veckan.
    Kommer ni som lyckats bli gravida ihåg hur ni kände under er ruvning?
    Hade ni symptom från ET till TD?
    Är ju väldigt individuellt det där men kan vara intressant att höra :)
    En lång vecka kvar till domen och många tankar och analyser surrar i mitt huvud....

Godmorgon. Kan bara tala om hur det var för mig denna gången när det faktiskt lyckades. Hade inga symtom alls. Tryckte och klämde på brösten för att se om det gjorde det minsta lilla ont, ibland så kände jag något men oftast inte. Var övertygad om att det inte funkat. menvärk dellux, precis som vid mens från insättning och har det fortfarande. Är i dag i 10+4. Däremot emot så kan jag nu i efterhand minnas att jag var lite täppt i näsan. Brösten ömmade först efter TD. Lycka till och håller alla tummarna för att det funkar för dig denna gången.
  • Jottatotta
    maggan82 skrev 2012-06-25 08:32:56 följande:
    Fick ett halleluja moment i morse på toa, jag plussade på min TDGlad Det känns så underbart och galet på samma gång. Nu tar vi en dag i taget och njuter av stunden!                                                                                             

STORT GRATTIS till plusset!
  • Jottatotta
    LnH skrev 2012-06-27 08:06:25 följande:
    Är det ngn mer av er som ibland får känslan av att "jag ger upp nu, jag är ju nöjd med det jag har". För jag tycker allt med ivf är jobbigt, all väntan och sedan besvikelsen när det inte fungerar och så mår jag dåligt av sprutor etc.
    Men det är nog väntan som är det värsta, mår så dåligt av all väntan hela tiden! Och sen om det inte blir ngt så blir man så besviken och jag känner det som om jag sviker min man då han vill ha fler barn och han ser så besviken ut och ALLA runt omkring oss (dvs hans vänner) skaffar barn nu och har antingen precis fått eller är gravida. Just nu känns det som om jag inte vill försöka igen och att det är jobbigt att träffa hans kompisar som tar med sina gravida flickvänner/fruar.

Känner också igen mig i din situvation. Har två barn sedan tidigare äktenskap men min man har inga. Är en mycket otålig person som vill att allt ska hända nu nu nu. Mådde skit av alla hormoner och annat under IVF:en och var väl mer eller mindre som aktiv vukan som när som hälls kunde få ett utbrott. ET funkade inte trotts idel lovord från läkaren som satta in det, FET två lika så. På FET tre fick vi tillbaka två men jag var övertygad från dag två att inte detta heller funkat. Var precis som FET ett och jag gav upp. Sa till min man att nu orkar jag inte längre. Tar inte detta sig så vill jag inte längre utan då får vi vara nöjda med att vi har pojkarna i alla fall. Kan säga att han inte blev glad. Han var butter och sur länge och jag försökte förklara för honom hur det är att må så jä-la dåligt som jag har gjort under hela procesen och att jag HATAR att vänta på TD och att det tär pysikiskt på mig och på oss. Dock tror jag inte att han någonsin förstod. Nu hade vi ju den otroligta turen, trotts min skeptism, att det tog sig. Sitter ju här och är ju 11 fullgångna i dag. Men det spelar ju dock ingen roll på hur jag mådde och att jag faktiskt inte, i alla fall inte direkt, hade velat fortsätta våran ivf karusell. Har dock haft llite svårt för att glädjas åt denna graviditet då jag blött till och från sedan en vecka efter TD. Har fortfarande bruna flytningar varje dag och jag hoppas så att läkaren har rätt att det kommer att sluta runt vecka 12. Får helt enkelt se tiden ann. Ta hand om dej och jag förstår värkligen att du tänker tanken att lägga ner allt. Kram
  • Jottatotta

Csillag: Uchhh... jag håller tummarna så för att det bara är en "vanlig" blödning för dig. Att det inte brtyder något utan att det bara är kroppen som åter igen spelar dig ett spratt. Håller värkligen alla tummarn för dig! Själv har jag varit på inskrivning i dag. 12+6 känns ju lite sent men bäste sent än aldrig. Har ju varit med om det förr så det var ju inget annorlunda denna gången heller. Info och åter info. Lämnade blodprov och allt vara bara bra. Ska på NUPP i morgon och då ska det bli kul att de en lilla grodan. Pojkarna ska också med och titta. Hoppas värkligen att allt ser bra ut. Vi har bestämt oss för att genomföra KUB fast att vi egentligen inte kommer att lägga sås tor vikt vid provsvaret. Vi vet ju redan att som IVF-are har man för höjda värden och ta risken att gör ett fostervatten eller moderkaksprov gör vi inte. Men det är tydligen ett väldigt grundligt ultraljud så det ska ju i alla fall bli kul. tar varje chans jag kan få att få se grodan där inne. Har dock blödningar till och från fortfarande så oron sitter ju tyvärr i bakhuvet och gnyr. Men allt går säkert bra i slutändan.

Som sagt, håller alla tummar för dej i dag gumman. Massa styrkekramar till dig!   

• Jottatotta
    Csillag skrev 2012-07-10 10:43:44 följande:
    Tack gumman.
    Fick ytterligare ett stolpskott i tlf idag.
    Då de e semestertider så hamnade jag i Borås (Sjukhus jag ALDRIG kommer föda på har jag sagt från start)
    Kärringen i tlf svarade mej att "ja men om man väljer gå till en läkare privat så får man ju fortsätta där."
    Öhh ja de har jag tänkt göra men då jag blöder och de e semesterstängt så måste nån annan kolla på mej.
    Då börjar körringen dra om deras jäkla riktlinjer hur dom sköter de där o de skiljer sej från privat och landsting.
    Vem bryr sej.
    Svarade snabbt att jag har haft 6 MF o tänker dom inte kolla upp om jag ev kanske påbörjat ett 7.e så åker jag ner till Värnamo då.
    Då svarar hon att de finns ju en studie med Lennart Blomqvíst om missfall.
    GAHHH de vet väl jag oxå,o jag har dom medicinerna (trombyl o Prednisolon) han ger ut o de e därav mest troligt jag kommit så långt som jag gjort i graviditeten.

Efter mkt diskussioner så tog min man telefonen o röt i ordentligt att folk vill faktist veta om man har ett MF på gång lr inte.
    Särskillt om man haft 6 MF innan o genomgått ett helvete med Ivf för att komma dit vi är idag o då skiter han fullständigt i deras riktlinjer om att dom inte kollar upp förrens man gått in i V 10 för de gör ajg imorgon så då e de ok att ge mej en tid för kontroll imon då egentligen.

Tillslut fick jag en tid klockan 3 idag.

Blir så trött på vissa sköterskor.
    Tror dom serröst vi tycker de e kul att åka in o ut hela tiden o gå med ständig oro.
    jag mår skit just nu.

Träffar jag henne där inne idag så lär jag slänga ur mej att hon har rätt att yttra sej när hon sj haft 6 MF vilket jag verkligen hoppas hon ska slippa gå igenom,mn innan dess så har hon ingen rätt att säga hur vi ska må o känna.

Så trött på sveriges sjukvård.
    Tur att de finns BRA läkare oxå,även om dom tyvärr e sällsynta.

Usch e helt slut nu o tårarna bara rinner.Jävla kärring!!!!
    Förlåt mitt atga inlägg mn så besviken o lessen just nu,mn mest rädd o orolig

Men herre gud vännen, vad är det för människor som du har stött på!!! Jobbar ju själv inom vården, dock inte inom mvc men man möter människor dagligen med oro och tusen frågor och jag skulle ALDRIG kunna eller för den delen, få, avfärda deras frågor och oro med någon studie eller ännu värre, att man har valt att gå privat. Jag jobbar på en privat mottagning som också tar emot landstingspatienter om de ringer med specifika problem som rör våran verksamhet och inte fan skulle vi neka någon att komma till oss. Borde vara samma sak om man går privat och måste söka sig till landstinget. Hoppas verkligen att du slipper träffa henne, eller inte, du borde ta din ilska och frustration och låta allt gå ut över henne. Det kan hon ta, och ska kunna ta, det är f-n hennes jobb! Hoppas,hoppas, hoppas att grodan din är kvar och mår precis så bra som ni förtjänar. Kl15 är det jag som tänker extra mycket på er. Försök hålla hoppet uppe gumman, även om det är svårt. Kan inte riktigt förstå din oro då jag själv, peppar, peppar ta i trä, inte haft mer än ett missfall och det var ett mycket tidigt missfall och för flera åresedan. Även om jag nu har fått bli bekant med IVF svängen så har det ju endå varit en mycket kort resa för oss i jämförelse. Massa kramar till dej/er av omtanke och en massa tummhållning och tankar.
  • Jottatotta

Hej hej, är också med. Har dock haft semester och inte varit hemma på 6veckor men i morgon börjar allvaret igen. Ska börja veckan med RUL i morgon 11.30. Är 18+4 i dag så vecka 19 snart avklarad. Dock ingen mage att prata om och jag känner enbart fladder. Inga sparka än. Var i och för sig liten med båda pojkarna också så det är väl som det ska helt enkelt. Hoppas på att alla mår bra här inne och att alla får komma i gång nu efter sommaren igen så vi får riktigt många gravida under slutet av 2012. Kram på er alla.

• Jottatotta

Hej alla härliga tjejer i denna tråd.

Har inte varit inne på ett bra tag då jag varit inlagd på förlossningen i fyra veckor efter en störtblödning som började med en bil stående i vägkanten och ambulansfärd in till sjukhuset.Där konstaterades föreliggande moderkaka och ordinerat sängläge inna på förlossningen fram till dess att man planerade att ta ut bebisen den 19 dec då jag skulle ha varit 36 fullgångna veckor. Nu blev det dock inte så, den 30:de nov, 00:10 föddes våran dotter i v 33+1 med akut kjejsarsnitt. Hon mådde bra när hon kom ut, syresatte sig själv och allt verkade vara frid och fröjd. Jag mådde dock sådär efter att jag förlorade 3,3liter blod och behövde få blod. Daen efter blev dottern, som bär namnet Milia, riktigt dålig. Fick läggas i respirator och akut transport till Uppsala. Där konstaterades att hon hade något som heter RDS och som beror på dålig lungmognad. Två dygn i respirator och en otrolig oro. Allt bra i 20 timmar när dom hade tagit ur hennes respiratorhjälp och hon andades med hjälp av Cepap. Sen gick något snett och hon fick läggas i respirator igen i ett halvt dygn. För att göra en lååååååånnngg historia kort så mår Milia bra i dag. Hon ands helt utan hjälp, vi är tillbaka på vårat hemmasjukhus och har till och med tagit sitt första bad. Hela denna resan har kantats med en otrolig oro. Började blöde en vecka efter insättning och hade INGET hoppa alls kvar. Blödde sen till och från fram till vecka 12. Allt bra fram tills v 18 och sen började det om igen. Har helt enkelt varit en otrolig berg och dalbana under hela denna graviditeten, men det har varit sååååååå värt det. ¨Har nu fått den underbaraste skatt man kan få och jag hoppas såååå mycket på att alla ni här inne får känna denna lycka som jag och min man får uppleva nu. All lycka till er alla och en massa styrkekramar så att ni orkar kämpa på och tusen tack till alla här inne för pepp mm. Framförallt till Csillag som varit en sann klippa under hela våran resa. Ni är guld värda. Massa kramar av hopp, tacksamhet och förströstan till er alla. Fortsätt kämpa, om ni orkar, det är värt det. Hjärta

• Jottatotta

Hej igen alla mysiga tjejer.
    Tusen tack för alla grattis till vårat lilla under. Nu har vi fått komma hem, så kallad tidig hemgång. Vi har hemsjukvård en gång i veckan där de byter sond på Milia och väger henne. Såg att jag glömde skriva hur stor hon var, hon var hela 44cm lång och vägde 2166g. Ingen stor tjej om jag tänker på att killarna vägde 3500g och var 52cm långa. Nu ska vi ta och njuta av vårat under och har en härlig jul.

Kram på er alla.    

• Jottatotta

Grattis Csillag och Odessa till era underverk. 
    Nu håller jag tummarna för att alla här inne får sina plus snart och att det blir en massa mysiga bebisar 2013 också. Kramar till er alla. 

• Jottatotta

Grattis i massor Vincents mamma! Äntligen. Jag kan ju bara tala för mig sjä'lv angående blödningar. Fick också två tillbaka och blödde första gången en vecka efter instääning. Sen igen en vecka efter pluset och så höllt det på fram till vecka 16. Många besök på sjukhuset blev det och hela tiden så sa dom bara att - Vi får hålla tummarna. Vågade inte tala om för någon att jag var gravid, var bara de som var absolut närmast som fick veta. När jag sen började blöda igen vecka 18 så kom jag till speciallist enheten och där sa dom till mig att blödningarna i början var väldigt vanligt när man fick två tillbaka och bara den ena hade fastnat. Så för mig så var det bara "normalt". Skulle jag mot förmodan igen bli gravid och börja blöda så känns det mer som en regel för min del än ett undantag. Jag håller alla mina tummar för att du ska slippa den psykiska stress detta innebär men de jag egentligen vill säga är att ge inte upp hoppet om det kommer blod. Jag och framförallt min dotter, är ett levande bevis för att blödningar inte innebär att det har gått åt he-vete. Massa kramar med lyckönskningar om en besvärsfri graviditet!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012