Csillag skrev 2012-07-10 10:43:44 följande:
Tack gumman.
Fick ytterligare ett stolpskott i tlf idag.
Då de e semestertider så hamnade jag i Borås (Sjukhus jag ALDRIG kommer föda på har jag sagt från start)
Kärringen i tlf svarade mej att "ja men om man väljer gå till en läkare privat så får man ju fortsätta där."
Öhh ja de har jag tänkt göra men då jag blöder och de e semesterstängt så måste nån annan kolla på mej.
Då börjar körringen dra om deras jäkla riktlinjer hur dom sköter de där o de skiljer sej från privat och landsting.
Vem bryr sej.
Svarade snabbt att jag har haft 6 MF o tänker dom inte kolla upp om jag ev kanske påbörjat ett 7.e så åker jag ner till Värnamo då.
Då svarar hon att de finns ju en studie med Lennart Blomqvíst om missfall.
GAHHH de vet väl jag oxå,o jag har dom medicinerna (trombyl o Prednisolon) han ger ut o de e därav mest troligt jag kommit så långt som jag gjort i graviditeten.
Efter mkt diskussioner så tog min man telefonen o röt i ordentligt att folk vill faktist veta om man har ett MF på gång lr inte.
Särskillt om man haft 6 MF innan o genomgått ett helvete med Ivf för att komma dit vi är idag o då skiter han fullständigt i deras riktlinjer om att dom inte kollar upp förrens man gått in i V 10 för de gör ajg imorgon så då e de ok att ge mej en tid för kontroll imon då egentligen.
Tillslut fick jag en tid klockan 3 idag.
Blir så trött på vissa sköterskor.
Tror dom serröst vi tycker de e kul att åka in o ut hela tiden o gå med ständig oro.
jag mår skit just nu.
Träffar jag henne där inne idag så lär jag slänga ur mej att hon har rätt att yttra sej när hon sj haft 6 MF vilket jag verkligen hoppas hon ska slippa gå igenom,mn innan dess så har hon ingen rätt att säga hur vi ska må o känna.
Så trött på sveriges sjukvård.
Tur att de finns BRA läkare oxå,även om dom tyvärr e sällsynta.
Usch e helt slut nu o tårarna bara rinner.Jävla kärring!!!!
Förlåt mitt atga inlägg mn så besviken o lessen just nu,mn mest rädd o orolig
Men herre gud vännen, vad är det för människor som du har stött på!!! Jobbar ju själv inom vården, dock inte inom mvc men man möter människor dagligen med oro och tusen frågor och jag skulle ALDRIG kunna eller för den delen, få, avfärda deras frågor och oro med någon studie eller ännu värre, att man har valt att gå privat. Jag jobbar på en privat mottagning som också tar emot landstingspatienter om de ringer med specifika problem som rör våran verksamhet och inte fan skulle vi neka någon att komma till oss. Borde vara samma sak om man går privat och måste söka sig till landstinget. Hoppas verkligen att du slipper träffa henne, eller inte, du borde ta din ilska och frustration och låta allt gå ut över henne. Det kan hon ta, och ska kunna ta, det är f-n hennes jobb! Hoppas,hoppas, hoppas att grodan din är kvar och mår precis så bra som ni förtjänar. Kl15 är det jag som tänker extra mycket på er. Försök hålla hoppet uppe gumman, även om det är svårt. Kan inte riktigt förstå din oro då jag själv, peppar, peppar ta i trä, inte haft mer än ett missfall och det var ett mycket tidigt missfall och för flera åresedan. Även om jag nu har fått bli bekant med IVF svängen så har det ju endå varit en mycket kort resa för oss i jämförelse. Massa kramar till dej/er av omtanke och en massa tummhållning och tankar.