• Nicali

Ivf/FET Töserna 2012

Vill oxå vara med här  
    Sprutdag 5 på vår Tredje ivf. Gjort 2 ET och 2 FET men aldrig fått ngt pluss

Depp ikväll då jag upptäckte att läkarna på Sahgrenska ÅTERIGEN skirvit ut för lite Gonal f.
    Så nu får jag offra en halvdag igen på att jaga recept sen jaga Gonal f över halva länet Vilket säkerligen slutar med en tur till Göteborg eftersom det tar flera dagar att beställa hem till något av apoteken i närheten ( en nätt resa på 20 mil t o r). Känner mig dum som inte dubbelkollade askarna men de såg likadana ut så tog för givet att det var 900 enheter i alla tre! Fattar inte varför de bara skriver ut för sex dagar ( sprutar 225 dos) När de VET hur lång en behandling brukar vara! Nån mer som råkat ut för detta eller drabbar det bara mig? 

Men får väll vara skrockfull och säga att om resan börjar struligt så slutar den bra
    Nån mer här som går på Sahlgrenska? 

• Nicali

Här kommer infon

Väntrum:  2007

Klinik: Sahlgrenska
    Spraydags:; 18/2
    Sprutdags: 8/9
    ÄP/ET/FET: v12 (hoppas)
    Ruvare:
    Gravida:
    Beräknade:  

Vi började ju redan 2007 med ivf då vi inte blivit gravida efter ca två år. Men under äggplockningsveckan så fick vi reda på att min man fått cancer Så efter första misslyckade ivf (icis) så bestämde vi oss för att ta en paus under hela hans behandling. Cancerbehandlingen gick JÄTTE bra Men pausen blev ändå fram till tidig vår 2010. Så då gjorde vi försök nr två som resulterade i ett ET och ett FET och ett avbrutet FET (klarade inte upptining). Inget blev något plus denna gången heller .
    Så Nu är vi inne på försök tre alltså. 

Ringde igår för att få svar på mitt blodprov... Tyvärr har det inte stigit så mycket (vet inte riktigt vad det innebär?) Men fick höja dosen ytterliggare till 300. Och VUL ska nog bli på Måndag  den 19. Sen fick jag ägna 6 timmar åt att få tag på Gonal F. Men allt löste sig till slut och nu har jag FÖRHOPPNINGSVIS medecin så det räcker över helgen Om de inte höjer dosen ytterligare dvs;.P För då blir det en road tripp på lördag. Men då gör vi det till en utflykt har jag bestämt  

Nån mer som får hög dos??? Har inte fått det förut nämligen och blir fundersam hur detta ska sluta! Vet inte varför det är så svårstimulerat denna gång. Väger lika mycket som sist men är ju ett år äldre (kan det spela in?) Fyllt 30.

Nån som har biverkningar av hormonerna? Min man har döpt om suprecur nässprayen till supersur Kan nog ha sin förklaring Jag blir även super stel i alla leder av IVF medeciner:-S Har jag ridit min häst kommer jag knappt av sen:-P Ser lite mysko ut på jobbet oxå om jag suttit en stund och sen ska resa mig upp, går jätte stappligt första fem stegen:-P. 

Idag är jag LEDIG och ska bara njuta av det vackra vädret och samla krafter inför nästa vecka Ha en bra dag allihop! 

• Nicali

Nej men fy vad jobbigt joujou!!! Känns verkligen som ni borde fått den infon redan i December. Men kämpa på! Kanske går de med på någon slags intyg från någon som vet att ni varit sambos.

Själv har jag pratat med Sahlgrenska idag. Fick behålla min dos på 300 gonal f över helgen (skönt då slapp jag jaga medecin). Sen inbokad för VUL på måndag morgon. Hoppas på många fina äggblåsor Men jag är ju ingen jätte bra äggproducent så vi får la se:-P  

• Nicali

Allt såg bra ut på dagens VUL. 12 äggblåsor tror jag det var. Ungefär som det brukar vara på mig. Slemhinnan såg tjock och fin ut. Så nu blir det äggplock på fredag! Skönt för hormonerna spökar som tusan i kroppen! Haft migrän hela helgen  Sen blir jag sååå glömsk Körde vilse till jobbet i fredags (jobbat på samma ställe i sex år) .
    Sen idag skulle jag hämta ut mer Gonal F direkt efter läkar besöket men hann bort till bilen innan jag insåg att jag visst gått rakt förbi apoteket uan att hämta ut den . Kan iofs oxå bero på att jag vandrat halva natten med min stackars häst som fick kolik igår kväll Men nu är vi på banan igen både jag och häst! Känner att jag brjar bli hoppfull inför detta försök Om vi får mer är ett befruktat ägg ska de sätta tillbaka två för första gången Skönt då slipper man ju att det inte klarar upptiningen iaf!
    Ha en bra dag allihop! 

• Nicali

Håller tummarna för oss mamman 030!!! Gick allt bra?

Jag hade MEGA ont denna gången med trots lustgas och morfin och "lulllull" tablett. Men har la väldigt låg smärttröskel Fick ut 11 ägg denna omgång Hoppas nu bara de befruktas bättre än de brukar! Idag känns det bättre i magen och ska åka på utflykt med maken. 

• Nicali

Tillbaka från ET och kan ju konstatera att befruktingsgraden var ungefär som vanligt tyvärr Men fick två ägg tillbaka och inget till frysen. Så nu sätter vi allt hopp till dessa små och hoppas hoppas att det fäster!!! En sak som förbryllar mig är att 6 ägg utav 11 inte var mogna... Varför blir det så???Har aldrig fått det förklarat för mig, någon som vet??? 

• Nicali

Ruvardag 7... Går sakta framåt  Ont i magen fram till RD4 (troligen av ÄP) men nu har det varit lugnt förutom morgon och kväll då det spänner och drar och känns lite som mensen är på G Men borde vara för tidigt. Förra ET började jag blöda RD 10! JÄTTE tidigt då jag brukar ha minst 16 dagar från ägglossning till mens. Så klarar jag mig förbi onsdag utan mens tänker jag TJUVTESTA för första gången:-P. Annars är brösten mega ömma sedan RD 5.Troligen av crinone men känns ändå lite hoppfullt för det är det ända som typ skiljer denna ruvning från de övriga fyra De andra ruvningarna har jag typ hoppats på ömma bröst fast jag vet att det är en vanlig biverkning men ingen gång har det kännts minsta lilla... Idag körde jag hästen och kände av tuttisarna i varje gupp. Tänk vad lite ömhet kan göra med hoppet )) 

• Nicali

Mamman 0301: Jag tror iofs det är ett bra tecken att inte känns något Själv har jag ju typ varit skengravid alla ruvningar med molvärk och illamående och aldrig fått +. Idag känns det som om det inte gått vägen denna gång heller för mig (bara en känsla i kropppen). Men hoppet består fram tills mens iaf...

• Nicali

Nehe inte denna gången heller Fick mens idag redan på RD 9 Varför blir jag förvånad? Nu iväg till jobbet för en lååååååååång dag... 

• Nicali

Tack för uppmuntran Men tyvärr var det ingen- oj det kom lite blod blödning! Utan snarare jag tror jag förblöder och viker mig dubbel blödning Inte avtagit under dagen och mensvärk så hoppet och möjligheterna verkar helt klart vara borta Skulle såååååå gärna vilja ha svar på VARFÖR mensen kommer så extremt tidigt? Förra ET RD 10 och nu denna RD 9!!! Första ET kom inte mensen förrän RD 18... Men då fick jag vaggisar istället för crinone. Kanske håller mensen borta mer effektivt? Ja mycket frågor som snurrar i huvudet! Synd bara att jag inte vet vart jag kan få svar
    MEN lycka till alla ni andra som verkar vara på G!!! HÅLLER TUMMAR OCH TÅR ))

• Nicali

Lillan 15 Nej inga ägg i frysen och sista landstingsförsöket Idag har det känts lite bättre igen. Börjar hämta mig från gårdagens besvikelse. Nu är huvudet fullt med tankar mest om hur vi ska gå vidare. Har tyvärr tappat tron på att "vanlig" ivf kommer funka för oss då vi haft så dåliga resultat... Nu går tankarna till ÄD, ED eller spermadonation. Mycket nytt att sätta sig in i Pengar som skall fram nu oxå;-( (och där är jag och maken kanske inte helt överens om hur mycket vi ska våga satsa)
    Fick ringt till Sahlgrenska idag iaf och informerat om  resultatet av sista försöket! Så glad att jag inte ringde igår när jag var som mest nere för fick först sitta 20 min i telefonkö tills min rast var slut så jag fick ge upp sen ägna hela lunchen 40 min i ny telefonkö tills jag till slut kom fram!!! Fick erbjudande om ett avlutningssamtal från läkare. Vill inte åka så långt igen men ska få en teletid... Så nu behöver jag hjälp inför det!!! VAD SKA JAG FRÅGA OM???? Förutom varför jag blött så tidigt. Kom gärna med tips om ni kommer på något!

Joujou! Oj vad kul att du får börja så snart!!!
    Csillag: Grattis till ruvningen! En liten blödning idag kan ju bero på att de faktiskt förde upp en kateter igår. Säkert inget att vara orolig över! Eller är det ju en nidblödning och det är ju ett jätte bra tecken Håller tummarna!
    Mamman 0301: Fy fasiken vad tråkigt  

• Nicali

Grattis till alla ruvare och plussare Hoppas det till slut kommer gå vägen för oss alla! Vi har nu bestämt oss för att ge upp IVF eftersom jag svarar sämre och sämre på hormoner plus att jag blöder såååå tidigt vi ET. Så nu satsar vi på emryoadoption utomlands istället:-P Ska nog prova i naturlig cykel då jag alltid kunnat göra FET ostimulerat Vårt förhållande har oxå tagit stryk av IVF då jag får sååå mycket biverkningar av sprayen och fått spraya ganska länge några gånger. Sen är det nog viktigare för mig än maken att det blir barn Detta har många gånger gjort att jag känner mig ensam i detta... Men när vi började prata Emryoadoption blev helt plötsligt maken väldigt intresserad Känner la oxå att det större chans för oss
    Blev lite depp igår när jag fick reda på vilken läkare jag skulle ha mitt avslutningssamtal med... Den ända läkare jag bad att slippa fick jag!!!
    Lycka till allihop! 

• Nicali

Först grattis alla plussare
    Var på mätning av min slemhinna idag för ev EA i höst.. Då upptäckte läkaren ngt som jag själv tror är orsaken till våra kassa resultat... Min äggblåsa var endast 8 mm på dag 19! Och han såg tydliga tecken på att jag ägglossar idag eller imorgon. Kan ju vara därför de inte fått ut så bra ägg och de flesta varit omogna! Blev så trött på att ingen kollat detta under våra sju år som ivf patienter! Varje gång vi gjort ivf har de ju fått flytta fram äggplock för att de växer så lååååångsamt trots höga doser. Dock var slemhinnan perfekt så med EA kanske även vi får en liten
    Håller tummarna för alla ruvare här inne:P 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012