• sukiojag

Ivf/FET Töserna 2012

hej allihop! jag och min sambo har försökt i snart 5 år och har äntligen fått hjälp. Vi har gjort ett ET, gonal-f, ovitrelle och crinone, och två FET sedan november, det färska fastnade inte, men det frysta slutade i tidigt mf. visserligen bara v 5 men det kändes... är nu på RD 12, sista fet var den 22a feb. Vi började på Sophiahemmet i sthlm men går nu på FertilitetsCentrum. hoppas att det går bra att jag hoppar in här :)

• sukiojag

Vi gjorde vår utredning på Sophiahemmet, men ville sen gå via landstinget. Vi fick inte heller nån bekräftelse, utan efter 2-3 mån fick vi en förfrågan om vi kunde tänka oss att gå på andra kliniker än Huddinge, inkl Uppsala, Sophia, Göteborg, och där vi hamnade, på fertilitetscentrum på gärdet, och även frågan om vi kunde komma med kort varsel. Sen ett halvår senare ringde dom på fredagen så fick vi komma på måndagen!!

• sukiojag

Hej igen tjejer! Det va ett tag sen jag va aktiv här, men nu e det dags igen!! Sprutat med menopur och orgalutran nu, o ska på äp på fredag, preliminärt ET på måndag! Känns kul att komma igång igen, men jag e helt förstörd av menopuren, o det blir verkligen värre! Men sista sprutorna ikväll, o så ovitrelle imorn! Däremot har jag inte hört att man kan börja med crinone innan! Jag börjar med den på fredag, kan det va bra att höra med dom om man ska börja innan kanske? Va härlig med en riktig bebis i tråden va spännande, nu hoppas vi på fler!!

• sukiojag

Nl2012; jag sprutade med gonal-f förra gången vilket inte var några problem, men nu är jag jättetrött, ont i kroppen, yr på morgonen, jätteömma bröst, o en konstig tomhet som inte går att sätta fingret på. Jag tycker även att det är svårare att spruta denna gång, men det kan ju vara att man måste fylla själv vilket blir en tjockare nål!?

Men usch nu blev det skrämselpropaganda, det va ju inte meningen!! Det e ju samtidigt stärkande att man står ut med allt detta för målet bebis!! När ska du börja?

• sukiojag

Csillag; usch, håller tummarna och hoppas verkligen att du plussar på td ist! Varför ska ni göra ett nytt? Är de frysta inte lika bra? Vad menas med en blasto? Är
    Det samma som embryo? Förlåt tusen frågor, men det e så mycket..

Odessa; ingen aning, det känns hela tiden som att ny information o hinder som kan dyka upp..

Imorn blir det ÄP och det är verkligen inget jag ser fram emot, förra gången var verkligen jobbig och jag hade jätteont och mådde illa. Peppar peppar så mår jag inte alls lika dåligt nu som när jag tog menopur.

Wish me luck!

• sukiojag

Vid första försöken så testade jag tidigare, nyfikenhet.. men nu de sista har jag väntat till blödning, mest för att ÄLsprutan kan ge falskt plus.

• sukiojag

Csillag; läste nu att det inte tagit. Va tråkigt för er gumman, bara att köra igång med nya tag!! När ska ni tillbaka?

Odessa; Va roligt med nytt datum!! Nu kanske :))

Joujou; va kul! Lycka till!!

Vi skulle ju göra ett ET idag, men dom ringde just och sa att 7 av de 11 som dom fick ut blivit befruktade och såg jättefina ut, så dom vill odla vidare och hoppas att de som faller bort, faller bort då och inte efter fet! Nu blir det alltså på onsdag.

• sukiojag

csillag; gud va jobbigt, speciellt kanske att känna att man "kunde" gjort något annat.... lider verkligen med dig, hoppas så att andra vagiatorer hjälper!! håller tummarna!

• sukiojag
    joujou skrev 2012-04-16 13:15:50 följande:
    Hahaha helt sjukt. Jag började precis blöda... rikligt! Ringde CvL och jag ska in på kontroll redan den 30e. 
    Det här schemat kanske blir helt ändrat. Hahah..  
    gu så trevligt! härligt när saker händer!
  • sukiojag

När vi började försöka för 5 år sedan, var precis efter ett utomkveds, så jag blev helt besatt av bebisar och kände mig så
    tom i kroppen av att inget fanns i min mage, kände mig ofullständig och frustrerad, just då var det jättejobbigt för vårt förhållande, jag var arg och manisk, medan han gjorde allt för att jag skulle vara lugn. Han jobbade dessutom väldigt mycket då, så att ha sex vid speciella tider och dagar var omöjligt och väldigt stressande, varje dag vi inte "hann" eller orkade blev som ett misslyckande och ett steg tillbaka.
    Men iom att vi fick reda på att vi inte kan naturlig väg, blev det som en propp som lossnade, först var jag jätteledsen och ville ge upp, men efter ett tag så var det som att vi kunde ta en paus och bara vara vi, inga fler jobbiga tidsplaneringar och negativa test. Så efter att vi tog hjälp så har vi verkligen lärt oss att prata med varandra, att gå igenom detta TILLSAMMANS ist för bara jag, för jag vet att han vill minst lika mycket. Vi ser detta som en möjlighet och inte ett hinder.

Nicali; va tråkigt att det känns så tungt, men samtidigt väldigt bra att ni enats om annan metod! Blir nog skitbra ;)

Vincentsmamma; va kul hur känns det nu?

• sukiojag

I måndags ringde dom ju och sa att dom ville odla vidare på våra emryon, till dag altså dag 5(?) vilket jag tyckte var jättespännande! Det var ju hela 7 st som klarat sig till dag 3, vilket var långt över förväntan för min del, o vi hoppades på iaf 4 till frysen. men idag när vi kom för ET, finns INGA till frysen, ett blastocyst men ingen förhoppning om fler!! Jag e så arg!!! Vafan frös dom dom inte? 7st!! Nu har vi bara ett försök kvar, tårarna bara sprutar, så sjukt besviken.. Hade jag vetat att det ofta blev såhär hade jag aldrig låtit dom odla vidare!!! Vet inte var jag ska ta vägen... Men nu ruvar jag iaf.

• sukiojag

Nl2012; ja ungefär iaf, tror man har ett glapp på en timme, och runt kl 20, hade jag, men det kanske beror på vilken tid de plockar ägg! Ring o kolla!

• sukiojag

Kanske också borde testa akupunktur nästa gång, för här blev det inget..

• sukiojag

Men herre Gud Csillag!!! Tänker starka tankar att detta ska gå vägen!! Det va länge sen jag skrev här, men jag håller koll på er, och detta va verkligen ett besked värt att fira!!

• sukiojag

Hej allihop!! Vad mycket det händer hör i tråden!! Många jobbiga och traggliga dagar men ändå några härliga plus som vi nu håller tummarna för att de stannar, de små knytena!!

Hemma hos oss står tiden still, vi gjorde ett äp och ET för en och en halv månad sedan som inte gick vägen, nu har jag önskat att jag skulle slippa ovitrelle och crinone, så vi räknade ut att jag skulle ha äl ons tors el fred denna v, så det skulle bli fet slutet av nästa v, eftersom vi har blasto på dag 5 i frysen, men då för jag inga tillräckligt starka stickor!! Varför är det alltid såhär? Sist jag gjorde med stickor hamnade äl på en helg, så då gick det ju inte.., jaja ska testa sista gången imorn, sen är det kört innan semesterstängningen.
    Stänger era kliniker också? Kram på er!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012