• Hjärtefröjd

Ivf/FET Töserna 2012

familjenekberg skrev 2012-05-07 13:55:23 följande:
    Vincent mamma
    Vad heter den boken som handlar om hur barn blir till genom ivf den är jag intresserad av att få tag på.
    Det  finns en fin bok som heter Slottet med de många rummen.
  • Hjärtefröjd

Och så misslyckades även vårt sjätte IVF-försök (totalt nio perfekta embryon har återförts). Så jävla tröstlöst!

• Hjärtefröjd

Första ÄP mådde jag dåligt och spydde efteråt. Andra och tredje gången fick jag sterilt vatten (tror jag?) som dropp före och under ingreppet, och mådde hur bra som helst. Ett tips alltså!

• Hjärtefröjd
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-09 19:33:06 följande:
    En liten fråga. 
    Gör det jätteont att ta ut äggen? 
    Jag har inte känt särskilt mycket alls någon gång, men då har jag å andra sidan fått både lugnande, lokalbedövning och morfin varje gång.
  • Hjärtefröjd
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-10 15:04:02 följande:
    Ni som har tagit pergotime, hur kontrollerades ni under tiden ni tog medicinen?
    Men VUL några gånger varje cykel.
  • Hjärtefröjd
    Lillan15 skrev 2012-05-11 16:15:53 följande:
    Csillag: Gick åt H´vete idag på VUL. 4 blåsor på dag 5. De tyckte att jag skulle avbryta beh. och börja med en USA-modell, som läkarna har forskat på. Den skall tydligen hjälpa kvinnor med dålig äggskörd/kvalité. Maxa chanserna vad jag förstod. Jag får mera info. på tisdag, då läkaren skall ringa mig o berätta mera... Kanske bra ändå! Det är ju bra att de säger vad de anser är bäst för en. Lycka till alla vänner! Jag läser era berättelser varje kväll skall ni veta. Trevlig helg på Er
    Jag hade 3-4 äggblåsor på dag 6 vid vår förra IVF. Då ökade de dosen och på äggplocket fick jag ut 17 ägg. Så jag tycker att det är konstigt att de vill avbryta, det behöver ju inte alls vara "kört" än
  • Hjärtefröjd
    Bira11 skrev 2012-05-15 20:22:13 följande:
    om nu mina 16-18st  äggblåsor  igår (måndag) inte va så stora, största var 12m.m, hur himmelens frid ska dom hinna växa på sig till fredag om dom växer max 2m.m per dag.
    Har du ÄP på fredag alltså? Låter på tok för tidigt om den största är 12 mm idag.
  • Hjärtefröjd
    LnH skrev 2012-08-29 14:32:27 följande:
    en fråga om värden, jag undrar om mina värden är kassa eller bra eller medelbra...
    amh 3.2
    fsh 9.1
    prolaktin 7.5
    Tsh var ett bra värde sa de och det kommer jag inte ihåg i huvudet vad det var.

Är dessa värden bra eller dåliga?! Jag är 36 och fyller 37 snart..
    Läste någonstans att ett FSH på 10, då gör man ingen ivf?!
    Ditt AMH- och prolakin värde är bra och klart inom referens. FSH beror på när i cykeln det är taget. Referensvärdena skiljer sig åt mellan folikelfasen då det är 2,5-10 och mitt i cykel då det är 4-14.

• Hjärtefröjd
    LnH skrev 2012-08-29 15:05:13 följande:
    Tack för hjälpen! Jag försökte googla och hittade info som sa att 3.1 var j'ätte dåligt samt att det var normalt och slutligen att det var dåligt...
    Börjar undra om det är ngt annat som inte är bra då vi inte har lyckats efter 2 hela ivf och ett fet...
    Vilket värde menar du då, AMH?

Jag har ett AMH-värde som har växlat (vilket det inte ens ska kunna göra...) mellan 1,3, 0,9 och nu senast 2,1 och det var bara när det lågt på 0,9 som läkaren påpekade att det var lite lågt.
  • Hjärtefröjd
    LnH skrev 2012-08-29 15:28:33 följande:
    det var AMH värdet jag försökte att googla fram.
    Allt över 1 är helt okej, över 2 är det bra. Så 3,2 måste ju vara mycket väl godkänt.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012