• Fru Bone

Ivf/FET Töserna 2012

Här är en till.
    Gjorde mitt först IVF-försök (ICSI) nyligen. Hade ET den 1/2, men det tog sig inte tyvärr.
    Nu har vi en månads uppehåll och ska förhoppningsvis får göra ett FET efter nästa blödning.
    Hoppas verkligen att någon av våra två frysta ägg klarar upptiningen så att vi får göra vårt FET.

• Fru Bone

Nu har jag äntligen fått börja med mitt FET. Ska in på kontroll i morgon för att bestämma datum för äggåterföring.
    Jag hoppas verkligen att ägget tinar fram som det ska och att det fastnar denna gång.

• Fru Bone

Jag är så otroligt ledsen. Vi skulle få göra FET i fredags och hade precis gjort oss i ordning för den 40 mil långa resan till kliniken när de ringer för att berätta att inget av våra två frysta embryon klarade upptiningen. Usch, jag blir så otroligt less.

Nu ska vi börja om med ett nytt försök redan om 10 dagar, men hur vi ska skramla ihop de pengarna vet jag inte. Det får helt enkelt lov att lösa sig.

Jag kan bli så bitter på Norrlandslandstingen en sådan här gång. Varför ska man bara få ett enda försök? Varför ska de utnyttja situationen och tjäna pengar på barnlösa par? Jag kan få gratis vård om jag super mig dyngfull och krockar med bilen eller om jag medvetet skadar mig själv. Men när man har en sjukdom som gör att man inte kan bli förälder på naturlig väg, ja då ska de krama ur en massa pengar.

Nej usch vad bitter jag blir.

• Fru Bone

I morgon klockan 04:00 far jag till kliniken för ägguttag. Är smått nervös, men det går säkert bra.

Sist blev jag så otroligt illamående och snurrig av smärtlindringen och kräktes och hade mig och fick ligga kvar i flera timmar efter plocket. Haha. Hoppas det går bättre denna gång. Har förvarnat dem om att jag tydligen var lite känslig mot medicinen så de skulle ta det lite lugnare denna gång.

Nu är det bara att ladda och hålla tummarna och förhoppningsvis återvänder jag med två fina embryon på fredag. Ohh, tänk om det inte blir några embryon som klarar sig. Usch. Håll tummarna för mig ;)

• Fru Bone

Då var man tillbaka hemma efter flera dagar på kliniken.
    Hade över 20 äggblåsor denna gång, men det visade sig att det vara var 5 ägg och bara 4 mogna.
    Kändes så otroligt trist, men det gick rätt bra ändå. 3 av dem var toppägg och vi fick tillbaka ett i fredags och de andra två skulle de odla vidare så vi får väl veta snart om de klarat sig eller inte. Känns nervöst.

Så nu sitter jag återigen här och ruvar och hoppas på det bästa. Har testdag den 29/5 så då får vi veta hur det har gått. Usch för denna väntan.

• Fru Bone

Bira: Grattis till lyckat äggplock :)

Jag ruvar och ruvar, men jag måste nog erkänna att det antagligen har gått åt skogen även denna gång.
    Men jag håller tummarna ändå och hoppas på plus den 29:e när vi gör testet. Har inga som helt symptom på nått alls och det är så konstigt. Ibland kan det tyckas vara lite ömt i livmodertrakterna, typ mensvärk, men oftast inte. Känner absolut ingenting mer än att jag hade ont i halsen några morgnar, men det har ju inget med embryot att göra direkt.

• Fru Bone

Bira11 - jag har blivit lätt överstimulerad efter ÄP båda gångerna och har också fått svullen mage och haft ont och varit trött. Till mig sa de att jag skulle hålla koll på vikten, går jag upp typ 2 kg/dag så måste jag åka in. Även om jag börjar kräkas, får feber etc så måste man kontakta läkare. Jag har klarat mig bra från det dock och vätskan i magen har försvunnit allt eftersom.

• Fru Bone

Jag är ju på ruvardag 9 idag och i morse var där lite ljust beige/rosa flytning och även lite nu på kvällen.
    Usch jag blir så less. Förra omgången fick jag samma symptom på RD 14 och testade ju sen negativt, men nu är det ju så mycket tidigare. Vet inte vad jag ska tro. Jag vill tro att det har fungerat, men jag känner absolut ingenting mer än lite smått molande värk i magen lite då och då. Jag vågar inte tjuvtesta innan TD den 29:e så det är väl bara att bita ihop, men fy vad jobbigt det är. Man får ju ångest av att gå på toaletten ju.
     FAN!!! Gråter

• Fru Bone

Bira 11: Grattis till lyckat resultat. Hoppas att det går hela vägen för er också. 

Jag hade hoppats på att få veta idag om våra embryon klarade sig vidare till blastocyster och hamnade i frysen förra måndagen eller inte, men inget brev idag heller. Blir lite lätt frustrerad och det går ju aldrig att ringa kliniken heller. De lovade ju att skicka brev om hur det gått förra måndagen redan, men nu har det ju gått en vecka. Jaja, bara att bita ihop antar jag, men det är ju en extra grej att oroa sig för.

Idag blödde jag lite mer och jag tappar mer och mer hopp att det gått bra det här. Usch vad den här tiden är jobbig. Vet inte om jag blöder på grund av vagitorierna eller om det är mens på gång. Blä!

• Fru Bone

Jag fick äta Provera i 10 dagar för att få mens när jag skulle göra FET. När inte FET kunde genomföras fick jag äta dem igen inför IVF för att komma igång snabbare också

• Fru Bone

Det ska inte ha någon betydelse om man haft könssjukdom, inte ens om det är sjukdomens fel att man inte kan få barn på naturlig väg.

• Fru Bone

Bira11: Hoppar förkylningen är ett gott tecken. Jag har också varit lite förkyld sen ET. Täppt i näsan på morgonen och ont i halsen. Så vi får hålla tummarna. :)
    Lite negativt tecken för min del är väl dock att brösten slutat att ömma nu, de gjorde de sist också, strax innan mensen kom.

Såg att du med hade fått Crinone som alla andra verkar ha. Undra varför har jag fått Lutinus båda gångerna? De är ju verkligen fruktansvärda. Torra tabletter som helt torkar ut insidan och gör att jag blöder och sen smälter de och rinner ut så att man tror att man kissar på sig.

• Fru Bone

Då har mensen kommit och och jag gjorde ett test två dagar för tidigt.
    Såklart var där inget plus och vi har misslyckats återigen. Minus

Ber om ursäkt, men FAN vad förbannad jag blir på den här jävla skiten!!!! SkrikandesGråter

• Fru Bone

Har inte orkat med att vara här på forumet på länge. Allt går så jävla dåligt för oss.
    Plånboken är dessutom totalt tom nu och vi börjar närma oss "fattighuset" och har inte råd att försöka igen.
    Har lagt ut över 100 000:- på de där jävla IVF:erna nu och allt går bara skit.

Senaste försöker resulterade i 4 ägg av 18 blåsor och tre blev befruktade. Vi fick tillbaka bara 1 embryo trots att vi ville ha 2 (har ju gjort flera misslyckade redan innan). Såklart tog det inte heller och vi lade ytterligare ett misslyckade på hyllan. Två embryon blev dock jättefina blastocyster och blev nedfrysta.

För 3 veckor sedan fick vi tid för att stoppa in dem och båda tinades upp med var klena. Bara halva embryot hade klarat sig och ändå får vi betala fullt pris och sätta in de där jävlarna. Nu 3 veckor senare visar stickan som väntat MINUS och vi från frågan "Ska vi boka in ett nytt försök?"

Varför kan man inte få prata med en läkare? Varför kan vi inte få sätta oss ned med någon och ta upp vad vi undrar över? Och varför är det ingen som kan hjälpa oss att försöka förstå varför de tillsynes bra embryona inte fäster?

Bara för att man inte passar in i "löpande-band"-behandlingen de håller på med så blir man ignorerad. Känns ju som att de bara är ute efter ens pengar.

Allt är så orättvist.
    Det är orättvist att bo i Norrland och inte få lika många försök av landstinget som andra.
    Det är orättvist att vara egen företagare och inte ha rättigheter som de anställda har med skattefria förmåner och möjlighet till bruttolöneavdrag.
    Det är orättvist att man ska betala för att få instoppat kassa embryon
    Det är orättvist att en del inte har råd att göra fler försök
    och det är orättvist att en del inte kan få barn

Jag blir GALEN

(ber om ursäkt för ett argt och klagigt meddelande, men jag orkar fan inte med mer än vara arg nu)

• Fru Bone

Tack för alla uppmuntrande och stöttande ord.

Vi har beslutat att göra ett sista försök nu, får se hur det går.
    Men går det inte vägen så får det vara och vi får väl helt enkelt acceptera att vi är barnlösa.
    Det känns jobbigt att ta det beslutet, men det finns ju inte så mycket annat att göra.

Vi har funderat på spermadonation och kanske blir det ett sådant försök också innan vi ger upp helt, men väljer vi att testa det kommer vi nog att vänta ett tag innan vi sätter igång.

Pratade med kliniken i går eftersom det var testdag och jag ville boka in träff med läkare etc. Men eftersom jag fortfarande inte fått någon blödning så skulle jag avvakta en vecka och ta ett nytt gravtest trots att det jag gjorde i går var neg. Blir så less. Nu vill man ju bara komma igång med nästa steg och inte hålla på och sega ut och vänta ännu mer. Visst kan jag tycka att det är konstigt att mensen inte har kommit ännu, den har alltid kommit innan testdagen tidigare, men det är ju inte så att det kommer bli plus nästa vecka bara för att jag väntar. har dessutom bytt vagitorier till Progesteron MIC denna gång så det är ju säkert därför mensen är seg. Fick ju två blastocyster denna gång och hade det tagit så hade det ju redan varit ett plus eftersom det gått 3 veckor från insättning. Men det är ju bara och göra som de säger på kliniken.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012